וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוני אלשיך מתמנה למפכ"ל: 5 דברים שצריך לדעת היום

רוני וולף

3.12.2015 / 7:00

שנה לדליפת הנפט בערבה, תחילת העבודות על תחנת הרכבת הקלה בקריה, יומולדת 76 לשייקה לוי ומכבי תל אביב מתארחת אצל ססארי האיטלקית. קבלו את הדברים שאתם ממש צריכים לדעת על היום

סוף לסאגת המפכ"ל

סגן ראש השב"כ, המפכ"ל המיועד, רוני אלשיך. ניב אהרונסון
רוני אלשיך/ניב אהרונסון

אתם צריכים לדעת שהיום יכנס לתפקידו מפכ"ל המשטרה החדש, רוני אלשיך. אלשיך היה אמור להיכנס לתפקידו כבר לפני שבועיים, אולם יום לפני כן הוא שבר את רגלו והמועד נדחה להיום. יום כניסתו לתפקיד יצויין בשני טקסים שונים: הראשון יערך בשעה 10:00 במשרד ראש הממשלה בירושלים, שם יוענקו לו דרגות רב-ניצב, והשני יערך כשעתיים לאחר מכן במטה הארצי, אז ייכנס באופן רשמי לתפקיד. בכך גם תסתיים הסאגה שאפפה את תהליך המינוי ואשר סיפקה הרבה כותרות בשנה האחרונה. אלשיך, תושב גבעת שמואל בן 52, כיהן עד לאחרונה כסגן ראש השב"כ והוא עוזב את הארגון לאחר 27 שנים שבהן כיהן בשלל תפקידי מפתח.

שנה לדליפת הנפט בערבה

דליפת הנפט ליד באר אורה, באזור כביש הערבה. רשות הטבע והגנים, מערכת וואלה! NEWS
דליפת הנפט ליד באר אורה/מערכת וואלה! NEWS, רשות הטבע והגנים

אתם צריכים לדעת שהיום יגיש המשרד להגנת הסביבה דוח סיכום במלאת שנה בדיוק לאחד האסונות האקולוגיים החמורים בתולדות ישראל. ב-3 בדצמבר 2014, דלפו אלפי קובים (מטרים מעוקבים) של נפט גולמי מצינור של קצא"א (קו צינור אילת-אשקלון) באזור היישוב באר אורה, כ-20 קילומטרים מצפון לאילת. כמה מזרמי הנפט הגיעו לשמורת עברונה, מהשמורות החשובות בערבה, שם נמצאים דקלי הדום הצפוניים ביותר בעולם ובעלת אוכלוסיית צבאים גדולה. כבר בשעות הראשונות שאחרי הדליפה, הגדירו במשרד להגנת הסביבה את הדליפה בתור "אחד האירועים הסביבתיים הגדולים בתולדות המדינה" ולקחו ארבעה חודשים עד שנפתחה מחדש השמורה לציבור. כמה שבועות אחרי הדליפה אישרה הממשלה תכנית מיוחדת לשיקום השמורה מנזקי הדליפה, אולם עבודות השאיבה מהקרקע נמשכות עד היום וטרם ברור מתי יסתיימו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

תחילת חפירות הרכבת הקלה בקריה

עבודות הרכבת הקלה בתל אביב הופסקו, רחוב אלנבי, 22 בנובמבר 2015. יותם רונן
היכונו לפקקים חדשים. עבודות הרכבת הקלה ברחוב אלנבי בתל אביב/יותם רונן

אתם צריכים לדעת שהיום בשעה 22:00 תיחסם דרך בגין לתנועת כלי רכב פרטיים בין הרחובות קפלן לשאול המלך בתל אביב בשני הכיוונים לקראת הקמתה של תחנה תת-קרקעית של הרכבת הקלה בצומת הרחובות נמיר ושאול המלך בתל אביב. במסגרת הסדרי התנועה החדשים, יצומצם נתיב נסיעה אחד בכל כיוון בדרך בגין, בין הרחובות שאול המלך ומוזס. הפנייה שמאלה מדרך בגין לרחוב מוזס לבאים מצפון בוטלה השבוע, במטרה להקל על זרימת התנועה בשני הכיוונים בתקופת העבודות, שצפויות להימשך שש שנים. תחנת שאול המלך תהיה השמינית שבה יחלו עבודות מתוך עשר תחנות תת-קרקעיות בתוואי הקו האדום של הרכבת הקלה. בהמשך צפויות להתחיל העבודות להקמתן של עוד 24 תחנות עיליות בפתח תקווה, יפו ובת ים.

מכבי באיטליה

שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים. אדריאן הרבשטיין
מכבי תל אביב/אדריאן הרבשטיין

אתם צריכים לדעת שהיום מכבי תל אביב תתארח אצל ססארי האיטלקית בניסיון לשמור על סיכוייה להעפיל לשלב הטופ 16 של היורוליג. הצהובים, שנמצאים על סף הדחה בשלב הבתים של המפעל היוקרתי ביבשת שתשלח אותה ליורוקאפ, יפגשו את הקבוצה החלשה בבית, שהפסידה בכל שבעת משחקיה עד כה. אומנם המפגש הקודם בין שתי הקבוצות בתל אביב הסתיים ב-63:79 לנציגה הישראלית, אך לאור המשבר הנוכחי שלה גם מעידה בארץ המגף בהחלט נמצאת על הפרק.

יומולדת לשייקה לוי

שייקה לוי. אביב חופי
שייקה לוי/אביב חופי

אתם צריכים לדעת שהיום יחגוג אחד משלוש הצלעות של הגשש החיוור, שייקה לוי, את יום הולדתו ה-76. לוי נולד ב-3 בדצמבר 1939 בקהיר שבמצרים ועלה ארצה יחד עם אמו כאשר היה בן חמש. השניים התיישבו בתל אביב, אולם את שנות נעוריו העביר בקיבוצים עין הים וגבעת ברנר. את שירותו הצבאי עשה בלהקה הצבאית של פיקוד הגדנ"ע ואחר כך בלהקת פיקוד המרכז. לאחר שחרורו התקבל לתיאטרון הקאמרי וזמן קצר לאחר מכן הצטרף ללהקת התרנגולים. בשנת 1963 הוקמה שלישיית "הגשש החיוור" שבה היו חברים גם גברי בנאי וישראל פוליאקוב שהעלתה במשך 40 שנה עשר תכניות בידור, יצרה כמה סרטי קולנוע, הקליטה שירים רבים והפכה לנכס צאן ברזל של הבידור הישראלי. אופיר שיחק בכמה סרטי קולנוע בהם "גבעת חלפון אינה עונה", שם גילם את ויקטור חלפון, דמות שהפכה לקאלט. בשנת 1999 הוציא את אלבום הסולו הראשון שלו "שייקה לוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully