וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הפנים: נרשם בזבוז נמוך של מים בתשתיות הרשויות המקומיות

תמר נהרי

7.10.2002 / 23:02

כמות המים שירדו לטמיון במעבר בצנרת ב-2001 עומדת על כ-10 אחוזים; הנתון, המוגדר כ"פחת מים", הוא ההפרש בין כמות המים הנכנסת לרשת העירונית והכמות היוצאת לצרכנים

משרד הפנים טען היום כי מצב תשתיות המים ברשויות המקומיות נמצא במגמת שיפור, וכי כמות המים שירדו לטמיון במעבר בצנרת בשנת 2001, עומדת על כ-10 אחוזים. הנתון, המוגדר כ"פחת המים", מעיד לדעת מומחי המשרד על בזבוז סביר, והוא מוסבר בהשקעה גוברת בתשתיות המים ברשויות המקומיות.

פחת המים מייצג את ההפרש בין כמות המים הנמדדת בכניסה לרשת העירונית לבין הכמות הנמדדת ביציאות מהרשת העירונית לצרכנים. הנתון מהווה אינדיקטור למצב תשתיות המים, רמת התחזוקה, איכות ניהול מערך המדידה, הגביה וכמויות המים ההולכות לאיבוד.

נציבות המים נמצאת בשלב סופי של איסוף הנתונים לשנת 2001. מהנתונים שנאספו עד כה עולה, כי הנתון יעמוד על 10 אחוז כפי שהיה בשנים קודמות – ואולי אף יירד.

בהודעה לעיתונות שמפרסם היום המשרד, מובאים לשם השוואה, נתוני הפחת בגרמניה, שם הוא עומד על 20 אחוז, ובבריטניה - שם הנתון הוא 30 אחוז. למותר לציין, כי מדינות אלה אינן סובלות ממחסור במים, וכפועל יוצא מכך – הן אינן זקוקות להשקעה משמעותית בצנרת לשם חיסכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully