וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כנופיית משכפלי אשראי ממזרח אירופה נתפסה בישראל

1.12.2015 / 18:40

מדי שנה מגיעות לארץ כנופיות זייפני כרטיסי אשראי מרוסיה, רומניה ואוקראינה שמנצלות את כרטיס האשראי הישראלי "הטיפש", משכפלות אותו ומבצעות עמו קניות מעבר לים. בשבועיים האחרונים נעצרו 5 חשודים ובמשטרה סבורים כי הם משתייכים לאותה רשת

כספומט. ShutterStock
מחפשים כספומטים בשכונות שקטות/ShutterStock

מלכודת הכספומטים: החודשים נובמבר-דצמבר נחשבים כחודשי הקניות במדינות רבות בעולם. ישנם אפילו כמה מועדים המצוינים כימי מכירות ייחודיים במהלך החודשים הללו, כמו "יום הרווקים" הסיני ו"יום שישי השחור". אלא שיש מי שמנסה לנצל את טירוף הקניות הזה כדי לבצע מעשי הונאה. בימים האחרונים לכדה משטרת תל אביב כמה חברי כנופיית משכפלי כרטיסי אשראי שהגיעה לישראל ממזרח אירופה כדי לאסוף ולזייף פרטי כרטיסי אשראי של ישראלים ולרכוש עמם מוצרים בחניות ברחבי העולם, כפי שחושדים במשטרה.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
הותר לפרסום: אורן ושלומי קורידו הם האחים החשודים בפדופיליה
ח"כ בוקר חוזרת לשריפה בכרמל: "ליאור הספיק לומר משפט - והשיחה נותקה"
דיווח בלבנון: שני פצועים בפיצוץ מכשיר האזנה ישראלי

יום שישי השחור בארה"ב, 23 בנובמבר 2012. רויטרס
בהלת קניות ביום שישי השחור בארה"ב, ב-2014/רויטרס

הסיפור הזה חוזר על עצמו כמעט בכל שנה - חוליות מאומנות ומאורגנות של זייפנים מגיעות לישראל מרוסיה רומניה ואוקראינה במטרה לאתר סניפי בנק בשכונות שקטות בערים כמו פתח תקווה, ראשון לציון רמת גן ותל אביב ולבצע את זממן. לכל חוליה יש תפקיד מוגדר. החוליה הראשונה היא חולית האיסוף ותפקידה לאתר כספומטים בסניפי בנק ברחובות שקטים. לאחר שיאתרו מכשיר שעונה על דרישותיהם, יצמיד אליו אחד מחברי החוליה קורא שפתיים אלקטרוני ומצלמת וידאו זעירה. שני המכשירים הללו יעבירו תשדורת למחשב שאוסף את כל המידע שנמצא בפס המגנטי של כרטיסי האשראי שנעשה בהם שימוש בכספומט המדובר. בעוד המצלמה מתעדת את ארבעת הספרות של הקוד הסודי, שילוב של שני הנתונים מאפשר לחברי חוליה נוספת, בדרך כלל חוליה שנמצאת במזרח אירופה, לשכפל את הנתונים, להפיק כרטיס תאום ולצאת למסע רכישות.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
בנק דיסקונט. שי מכלוף
מנצלים את פרצות האבטחה של כרטיסי האשראי בישראל/שי מכלוף

לדברי גורמים במפלג ההונאה של משטרת תל אביב, כרטיס האשראי הישראלי נחשב "כרטיס טיפש", כזה שאין בו יותר מדי מנגנוני אבטחה. בחנויות ארצות הברית ובמרבית מדינות אירופה קיימת מערכת סליקה הפועלת באופן שונה מאשר בחנויות בישראל. שם, מלבד הסליקה, מתבקש הלקוח להכניס את ספרות הקוד הסודי שלו כדי להשלים את הרכישה.

רק בשבועיים האחרונים נעצרו חמישה חשודים, כולם אזרחי רומניה, רוסיה ואוקראינה. במשטרה טוענים כי על אף שנלכדו בנפרד, הם חלק מאותה רשת. על החקירה מפקד סגן-ניצב דוד מישקיין, ראש מפלג ההונאה במשטרת תל אביב, שאנשיו עומלים בימים האחרונים על מנת להבין את היקף התופעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully