וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי השיחה עם פוטין: נתניהו נואם בפני ועידת האקלים בפריז

30.11.2015 / 21:14

ראש הממשלה יישא דברים בפני עשרות המנהיגים שמשתתפים בוועידה אשר עוסקת בשינויי האקלים ובהתחממות הגלובלית. מוקדם יותר בשולי הוועידה נועד נתניהו עם הנשיא הרוסי פוטין

צילום: רועי אברהם, לע"מ; עריכה: טל רזניק

ראש הממשלה נושא הערב (שני) נאום בוועידת האקלים העולמית שמכונסת בפריז בירת צרפת. בוועידה שעוסקת בשינויים באקלים העולמי, בהתחממות הגלובלית ובמאמצים האוניברסליים למנוע משבר עקב כך, משתתפים נציגים מ-150 מדינות.

מוקדם יותר היום נפגש נתניהו עם הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין בשולי הוועידה. במהלך הפגישה הביע נתניהו את חשיבות שיתוף הפעולה הצבאי בין ישראל ורוסיה בסוריה, על מנת למנוע "תאונות מיותרות". כמו כן, השניים סיכמו על העמקת התיאום הצבאי בסוריה.

"אנחנו מרוצים מהתפתחות היחסים ההדדיים בינינו. אציין שהמנגנון שקידמת ושיזמת למניעת היתקלויות, היה יעיל", אמר פוטין בהתייחס לתיאום האווירי בין ישראל לרוסיה בעקבות המעורבות של האחרונה בלחימה בסוריה. נתניהו השיב כי הוא "מאוד מרוצה מהעובדה שהצבאות שלנו היו מאוד זהירים, ונמשיך לעשות כך. אני חשוב שזו אינדיקציה לפתיחות ולהצלחת היחסים בין ישראל ורוסיה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בנאום בוועידת האקלים בפריז, נובמבר 2015. רויטרס
נתניהו בפריז, היום/רויטרס

בוועידה, שזימנה כאמור מנהיגים מרוב מדינות העולם, נרשם רגע חשוב - כאשר ראש הממשלה נתניהו ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לחצו ידיים זה עם זה, לראשונה מאז 2010. לחיצת הידיים התרחשה כשהשניים עמדו קרוב זה לזה במהלך צילום התמונה הרשמית של כלל המנהיגים המשתתפים בוועידה, וביניהם חצץ רק ראש ממשלת ניו זילנד, ג'ון קי.

ראש הממשלה נתניהו פגש בחטף גם את נשיא ארצות הברית ברק אובמה, והשניים ניהלו שיחה קצרה. גורם מדיני ישראלי אמר כי השיחה התקיימה תוך כדי הליכה משותפת וארכה כעשר דקות, כאשר שר החוץ האמריקני ג'ון קרי הצטרף לשיחה לקראת סיומה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי בפריז. נובמבר 2015. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו ראש ממשלת הודו, מודי, בפגישה בוועידה/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

נתניהו נועד היום גם עם שרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני. בסיום הפגישה, אמרה מוגריני כי למרות הצהרות ראש הממשלה לפיהן הוא משהה את מעורבות האיחוד האירופי בתהליך השלום במזרח התיכון, האיחוד ימשיך לגלם בו תפקיד. כשהדוברת של מוגריני נשאלה על תגובת ישראל לסימון מוצרי ההתנחלויות במדינות האיחוד, היא השיבה: "יחסי האיחוד האירופי וישראל טובים, נרחבים ועמוקים והם ימשיכו להיות כאלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully