וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלך ספרד לצאצאי המגורשים היהודים: "התגעגענו אליכם"

המלך פליפה השישי נאם בטקס לציון החלתו של החוק החדש, שייאפשר לצאצאי מגורשי ספרד לקבל אזרחות. "אתם נמצאים כעת שוב בבית", פנה המלך מול נציגי ארגונים יהודיים-ספרדיים. על פי שר המשפטים, עד כה התקבלו 600 בקשות לאזרחות

עריכה: קשת סידי, שניר דבוש, מעצב גרפי: אביחי ברוך

(בדיקת אולפן וואלה! NEWS: כמה יעלה לכם להוציא דרכון ספרדי?)

מלך ספרד פליפה השישי נאם היום (שני) מול נציגים של ארגונים יהודיים-ספרדיים ממדינות שונות, בטקס לציון החלתו של החוק החדש במדינה, שיאפשר למגורשי ספרד לקבל אזרחות. "איך התגעגענו אליכם", אמר המלך לקהל, וציין כי יהודי ספרד "נמצאים כעת שוב בבית".

"יהודי ספרד היקרים, תודה לכם על נאמנותכם", הוסיף. "תודה לכם על כך ששמרתם כמו אוצר יקר את מנהגיכם השייכים גם לנו. תודה על כך שנתתם לאהבה לגבור על השנאה, ועל כך שחינכתם את ילדיכם לאהוב את המדינה הזו". שר המשפטים רפאל קטאלה אמר כי מאז שהחוק נכנס לתוקפו ב-1 באוקטובר, הוגשו כמעט 600 בקשות לאזרחות.

מלך ספרד פליפה השישי בטקס לציון החלת החוק שיאפשר למגורשי ספרד לקבל אזרחות, נובמבר 2015. רויטרס
מלך ספרד, היום/רויטרס

בחודש יוני אישר בית הנבחרים בספרד באופן סופי את "חוק השיבה" הספרדי, שיאפשר למי שיוכיח קשר לקהילה היהודית שגורשה מהמדינה ב-1492 לקבל אזרחות. על פי ההערכות, מדובר במאות אלפי בני אדם ברחבי העולם שעשויים להתאים לקריטריונים שנקבעו בחוק. מי שיקבל אזרחות ספרדית במסגרת החוק לא יתבקש לוותר על אזרחותו הנוכחית, ולא קיימת דרישה להעתיק את מקום המגורים לספרד. עם זאת, החקיקה קובעת רשימות דרישות לאלה המבקשים אזרחות. במסגרת הבקשה, נדרשת תעודה המוכיחה קשר לקהילה היהודית, או תעודת לידה או נישואים המוכיחות קשר ליהדות ספרד.

מלך ספרד פליפה השישי בטקס לציון החלת החוק שיאפשר למגורשי ספרד לקבל אזרחות, נובמבר 2015. רויטרס
"יהודים יקרים, תודה על נאמנותכם". פיליפה השישי/רויטרס

באוקטובר האחרון, יום לאחר כניסת החוק לתוקפו, ממשלת ספרד העניקה אזרחות ספרדית ל-4,302 צאצאים של יהודים שגורשו מחצי האי האיברי, במסגרת "צו מלכותי של הממשלה". שר המשפטים קטלה הסביר כי הממשלה החליטה "להאיץ את ההליך" עבור אותן 4,302 בקשות שהוגשו כבר לפני זמן רב. הוא הוסיף כי אותם צאצאים של מגורשי ספרד היו יכולים להגיש בקשה רשמית במסגרת החוק החדש, אולם הטיפול בבקשותיהם במסלול זה היה אורך זמן רב, ואלה כבר החלו לעבור טיפול על ידי משרדי הממשלה הספרדיים לפני זמן מה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully