וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תהרוג אותי בשמחה שלך - קמפיין נגד ירי בחתונות במגזר הבדואי

אחמד אבו סוויס

1.12.2015 / 8:19

"אל תהרוג אותי בשמחה שלך!" הוא שמו של קמפיין חדש שהושק לאחרונה ברחבי המגזר הבדואי בנגב, במטרה לחסל את תופעת הירי בחתונות ובשמחות. משטרת רהט ומארגני הקמפיין פועלים במשותף למיגור התופעה, על ידי החתמת בעלי השמחות על טפסי התחייבות להימנעות מירי

צילום: בני בן סימון. עורך ווידאו: מיכאל ברגמן

שאדי אלזיאדנה מהיישוב אום נמילה ליד רהט הוא אחד מעשרות קורבנות הירי התועה מכיוון מוקדי השמחות בעיר רהט. לפני כחודש הוא נפגע בגבו באורח בינוני, הכדור פספס את עמוד השדרה שלו בסנטימטרים ספורים וכך ניצלו חייו. "לקחתי את כוס התה והלכתי לשתות ליד עדר הכבשים שלנו", מספר שאדי. "בדיוק הסתכלתי על המכוניות שעוברות ופתאום הרגשתי מכה בגב. חשבתי שמישהו נתן לי סטירה אבל לא ראיתי אף אחד. קמתי והלכתי לאבא שלי ואמרתי לו שאני מרגיש דם על הגב שלי. אני מרגיש בר מזל שלא נהפכתי משותק. בשבילי העניין עוד לא נגמר - אני יכול לחזור לאותו מקום בדיוק ועוד פעם להיפצע מירי תועה".

המקרה של שאדי כאמור, אינו מקרה יחיד. תופעת ירי השמחות, ירי בלתי מכוון וקטלני, הפך לתופעה שמסכנת את ביטחון התושבים במגזר הבדואי בעיקר. עקיל אלזיאדנה, תושב אום נמילה יזם לאחרונה קמפיין שכותרתו "אל תהרוג אותי בשמחה שלך!" במטרה להילחם בתופעה. "אנשים יורים מרהט ישירות לתוך הישוב שלנו, מרחק אווירי של כ300 – 400 מטר . אין בית אחד אצלנו שלא נפגע. אני באופן אישי ספגתי 4-5 פגיעות. פעמיים הזמנתי משטרה, ובפעם הרביעית והחמישית כבר ידעתי שזה לא יועיל. מטרתו של הקמפיין היא להעביר מסר לחוגגים: 'אני לא רוצה שמישהו ישמח, ואני את הלילה שלי אעשה בחדר מיון וחדרי ניתוח".
הקמפיין של שאדי מצטרף לפעילות נרחבת יותר של משטרת רהט נגד התופעה. במהלך החודשים האחרונים שוטרי תחנת העיר מגיעים לבעלי השמחות כמה שעות לפני תחילת האירוע ומחתימים אותם על טופסי התחייבות להימנעות מירי. יוסף דהן, קצין שיטור וקהילה בתחנה טוען כי ישנה הבנה גדולה בקרב התושבים לצורך בחתימה על הטופס. " במקרים רבים נפגשתי עם בעלי השמחות לחתימה על טופס, ואמרו לי: 'אני לא מוכן שהבן שלי ישב במעצר, אני רוצה שהוא יצא לירח דבש – ובגלל זה אני מוכן לחתום על הכול", כך לדבריו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully