וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתיבות אינה עונה - הסרת אנטנה סלולרית גרמה לשיבושי קליטה

יניב גלעדי

1.12.2015 / 8:07

תושבי נתיבות סובלים משיבושים בקליטה הסלולרית. אנטנה מרכזית ששימשה בעבר את כל חברות הסלולר הוסרה ממקומה במסגרת פרויקט בנייה ומאז אבדה הקליטה כמעט לחלוטין. העירייה ופורום החברות הסלולריות מחליפות האשמות, והתושבים שוקלים להגיש תביעה יצוגית

צילום: זוהר גואטה. עורך ווידאו: מיכאל ברגמן

"תושבי נתיבות דורשים קליטה" היא שמה של עצומה אינטרנטית חדשה, שהיא גם שיחת היום בעיר, ובה מוצגת דרישה ממשרד התקשורת והעירייה לטפל בהקדם בבעיות הקליטה הסלולרית החריגות שהתגלו בעיר בחודש האחרון. אלפי תושבים, בעיקר מחלקה המערבי של העיר, החלו לסבול משיבושים לאחר ש"אנטנת תורן", בה משתמשות כל החברות הסלולריות יחדיו, נעקרה ממקומה לפני 3 חודשים במסגרת פרויקט בנייה.

יולי חיימוביץ', מהנדס העיר נתיבות, טוען כי האחריות למחדל מוטלת על כתפי חברות הסלולר שלא דאגו מבעוד מועד לאישור והקמת אלטרנטיבה טכנית ראויה, שתפתור את בעייתה קליטה ולא תסכן את בריאות התושבים. נציגי פורום החברות הסלולריות, שמהווה את "ארגון הגג" של שלוש ספקיות הסלולר הגדולות בישראל, טוענים כי שיפור הקליטה הסלולרית בנתיבות מחייב מתן מיקומים והיתרים על ידי העירייה, על מנת שהפריסה תתבצע בתיאום ועל פי חוק. בעירייה כאמור, טוענים כי אליהם, לא הגיעה שום פנייה לגבי אלטרנטיבות.

יעל פסו, מיוזמות העצומה "תושבי נתיבות דורשים קליטה" טוענת כי החיים בעולם דיגיטלי אינם יכולים להמשיך ולהתנהל במצב הקיים. "כל העבודה שלי מתנהלת במיילים וטלפונים", היא אומרת. "אני לא יכולה לנהל פה כלום. הבית הזה כרגע הוא עקר מבחינת יכולת תקשורת. אנחנו מנהלים את המיילים שלנו בפלאפון אני צריכה עכשיו להיכנס למחשב לכל דבר. הכול מצריך גישה למחשב או יציאה לרכב כדי להצליח לתקשר. זה פשוט בלתי נסבל. לאחר שהבנו שאנחנו פונים לרשויות וכל מיני גופים ושום דבר לא קורה. אנחנו שוקלים לפנות לעניין של תביעה ייצוגית כי באמת אין שום דרך אחרת".

יותר מ500 תושבים כבר חתמו על העצומה שמופנית למשרד התקשורת ולעירייה. בינתיים ממשיכים התושבים לחיות בלי קליטה, באזור שממילא סובל מחוסר יציבות ביטחונית ותעסוקתית. עד כה, במסגרת חוויות השירות המפוקפקות והידועות ממילא של חברות הסלולר, גם בעיה זו נותרה עד כה ללא מענה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully