וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום: הכרעה במשפטם של שלושת הנאשמים ברצח מוחמד אבו חדיר

שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים יצטרכו לקבוע אם יוסף חיים בן דוד ושני קטינים אחראים לרצח של הנער לפני כשנה וחצי, כפעולת נקם על חטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים בגוש עציון. ההערכה היא כי הם יורשעו פה אחד. חוסיין, אביו של הנער: "לא ישנתי, מפחד שיזכו אותם"

צילום: רוני כנפו, עריכה: גדי וינסטוק

בית המשפט המחוזי בירושלים יכריע הבוקר (שני) במשפטם של שלושת הנאשמים ברצח הנער מוחמד אבו חדיר ביולי 2014. הנאשם המרכזי הוא יוסף חיים בן דוד, בן 29, ואיתו שני קטינים, ששמם אסור לפרסום. הכרעת הדין תוקרא על ידי אב בית הדין, סגן הנשיא יעקב צבן, כשלצדו השופטים רפי כרמל ורבקה פרידמן-פלדמן.

אביו של הנער סיפר בטרם הקראת הכרעת הדין כי "יש לו הרגשה לא טובה", שכן הוא חושש מהחלטת בית המשפט. "לא ישנתי בלילה מפחד שיזכו אותם", אמר חוסיין. "אם הם יוצאים זכאים, בית המשפט הופך להבל הבלים".

משפטם של השלושה נפתח ביולי 2014. לפי כתב האישום, הם הלמו בראשו של אבו חדיר ושרפו אותו בעודו בחיים, כנקמה על חטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים, גיל-עד שאער, נפתלי פרנקל ואיל יפרח, בגוש עציון. גופתו של אבו חדיר נמצאה ביער בירושלים. קו ההגנה של הסנגורים היה כי בן דוד, הנחשב לרוח הפעילה מאחורי החטיפה והרצח, לא היה כשיר נפשית בעת ביצוע המעשים.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
דיווח: פלסטיני בן 16 נהרג מירי מג"ב בהפרות סדר במזרח ירושלים
הפצועה בפיגוע: "שמעתי מוזיקה באזניות, ואז הוא דקר אותי - וברח"
פיגוע שני היום בירושלים: אזרחית זרה נפצעה קל מדקירות, המחבל נעצר

הנער מוחמד אבו חדיר, בן 16, שנרצח במזרח ירושלים. רויטרס
שפכו את הדלק לפיו והציתו. מוחמד אבו חדיר/רויטרס

על פי כתב האישום, לאחר חטיפת הנערים יצאו השלושה, בהובלת בן דוד, לאיתור קורבן לצורך "פעולת נקם", זאת לאחר שרכשו דלק בתחנה צפונית לירושלים. סמוך לשעה 3:00 בלילה הם הבחינו בנער אבו חדיר בשכונת בית חנינא. לאחר שווידאו כי מדובר בערבי - הם חטפו אותו והכניסו אותו בכוח אל מכוניתם, תוך שהוא מנסה להתנגד.

בשלב זה, לפי האישום, קרא בן דוד לאחד הקטינים "תגמור אותו", והקטין חנק את אבו חדיר בעזרתו של הקטין הנוסף כשהם בתוך הרכב. בהמשך, השלושה נסעו ליער בירושלים וכשהגיעו למקום החל בן דוד לבעוט באבו חדיר, שהיה מחוסר הכרה, תוך שהוא צועק את שמות שלושת הנערים שנחטפו. ביחד עם אחד הקטינים הוא שפך את הדלק שרכשו קודם לכן לפיו של אבו חדיר, ובן דוד הצית אותו עד שנשרף. השלושה נמלטו מהמקום, שרפו את חפציהם האישיים, ושבו לביתו של בן דוד בהתנחלות אדם, שם על פי כתב האישום החלו לנגן בגיטרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
הנאשם ברצח מוחמד אבו חדיר, יוסף חיים בן דוד, בבית המשפט החוזי בירושלים, יוני 2015. נועם מושקוביץ
משפחתו של אבו חדיר תגיע לדיון. הנאשם יוסף חיים בן דוד בבית המשפט ביוני האחרון/נועם מושקוביץ

היום צפויים שופטי בית המשפט המחוזי להכריע אם השלושה אכן ביצעו את המעשים המיוחסים להם. ההערכה היא כי השלושה יורשעו פה אחד בכל העבירות המיוחסות להם, ובראשם הרצח המזעזע של אבו חדיר. בהמשך הדיון ייקבע מועד למתן גזר הדין. משפחתו של אבו חדיר הגיעה לבית המשפט, כמו במרבית הדיונים בעניין עד כה, כדי לשמוע את הכרעת הדין.

(עדכון ראשון: 06:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully