וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרוצח במרפאת ההפלות בקולורדו: "די להתעסק באיברי תינוקות"

29.11.2015 / 8:40

המרפאה לתכנון המשפחה, שהייתה יעד למסע ההרג של רוברט לואיס דיר, העבירה רקמות עוברים מתים למחקרים רפואיים והפכה בשל כך למוקד להפגנות בנושא. דיר, מתבודד שגר בקרוואן, הואשם בעבר על ידי אשתו בתקיפתה ולפני כמה שנים ירה למוות בכלב. אובמה תקף שוב את סוגיית הנשק

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

רוברט לואיס דיר (57), שחשוד כי ירה למוות בשלושה בני אדם במרפאת ההפלות בקולורדו אתמול, אמר במהלך מעצרו "די להתעסק עם איברי תינוקות", כך דיווחו הלילה (ראשון) כלי תקשורת בארצות הברית. דיר התייחס בדבריו למחלוקת סביב שירותי הבריאות של המרפאה, המעבירה רקמות עוברים למחקרים רפואיים.

דבריו עשויים להצביע על המניע שבגינו יצא למסע ההרג שלו בלילה שבין שישי לשבת, אולם רשת NBC דיווחה כי החוקרים עדיין לא יודעים מה גרם לו לבצע את הפשע. המתקפה על מרפאת קולורדו ספרינגס גבתה את חייהם של שוטר ושני אזרחים והובילה לפציעתם של תשעה, חמישה שוטרים וארבעה אזרחים. גארת סווסי, שוטר בן 44 בקמפוס של אוניברסיטת קולורדו, נהרג במסע הירי כשהצטרף למשטרה המקומית לאחר קבלת הדיווחים על האירוע במרפאה.

"המתקפה חסרת המצפון הייתה לא רק פשע נגד קהילת קולורדו ספרינגס, אלא פשע נגד נשים שמקבלות טיפול רפואי במרפאה לתכנון המשפחה", אמרה שרת המשפטים האמריקנית לורטה לינץ'. הנשיא ברק אובמה אמר אתמול כי ארצות הברית "חייבת לעשות משהו בנוגע לנגישות הרבה שיש לאזרחים לכלי תקיפה ברחובות, נקודה". הוא הוסיף כי "מספיק, הגיע הזמן".

עוד בוואלה! NEWS:
תיעוד מל"ט מסוריה: "חיילים איראנים נמלטים מלוחמי ג'בהת א-נוסרה"
מתיחות שיא: פוטין הורה על הטלת סנקציות כלכליות נגד טורקיה
לאחר הקמת הגדר: עימותים בין מהגרים לשוטרים בגבול יוון-מקדוניה

מרפאת ההפלות בקולורדו שהייתה יעד לירי בסוף השבוע, 29 בנובמבר 2015. רויטרס
הנזק שנגרם למרפאה/רויטרס

דיר נלקח למעצר לאחר שעות של התגוששות עם המשטרה ויובא בפני בית משפט מחר. דיר, יליד דרום קרוליינה שעבר לקולורדו בשנה שעברה, תואר על ידי כלי התקשורת האמריקניים כמתבודד שגר בקרוואן. לפי דיווחים, הוא התנגד להפלות והייתה לו היסטוריה של היתקלויות עם רשויות החוק.
שכנו לחניון הקרוואנים, זיגמונד פוסט ג'וניור, סיפר כי פגש לראשונה זוג כלבים שברח משטחו, ודיר נעל אותם בחצרשלו. פוסט סיפר כי דיר היה חברותי וניצל את ההזדמנות כדי להתלונן על הנשיא אובמה ואף חילק כמה פלאיירים בגנותו.

"כולם גרים כאן כי הם אוהבים את ההתבודדות", אמר השכן. לדיר לא היו הרשעות קודמות אך הוגשו נגדו כמה תלונות. אחת מהן הייתה של אשתו לשעבר שהאשימה אותו בתקיפתה, אך לא הייתה מעוניינת שיועמד לדין. ב-2002 הוא הואשם בהריגת כלבו של שכנו.

מדובר בירי הקטלני הראשון שאירע במרפאת הפלות בארצות הברית זה שש שנים. בשנים האחרונות הייתה המרפאה בקולורדו למוקד של הפגנות נגד הפלות. ביקורת קשה נמתחה על המרפאה בשנה שעברה כשבכירים בה תועדו על ידי ארגון המתנגד להפלות מדברים על הדרכים להוצאת רקמות אנושיות מעוברים מתים.

הסרטונים הובילו למחאות נגד הארגון המוגדר ללא כוונת רווח, והמרפאה אף הפכה לסוגיה בבחירות לנשיאות 2016, כשמתמודדים שמרנים הצהירו כי יקצצו את מימונה הפדרלי. אנשי המרפאה, מצדם, טענו כי אין במעשיהם משמעויות לא חוקיות או לא אתיות. לפי הפדרציה הלאומית להפלות, לפחות שמונה עובדי מרפאות להפלות נרצחו מאז 1977. המקרה האחרון אירע ב-2009 כשד"ר ג'ורג' טילר נורה למוות בכנסייה בקנזס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
חמוש השתלט על מרכז לתכנון המשפחה בקולורדו, ארצות הברית, נובמבר 2015. רויטרס
שוטרים מפנים בני ערובה מהמרפאה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully