וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם מזדהה עם הפלסטינים: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רוני וולף

29.11.2015 / 7:15

במטה האו"ם שבניו יורק ייערכו אירועים לרגל היום הבינלאומי להזדהות עם העם הפלסטיני, חופי הים בהרצליה ובתל אביב ייסגרו בשל הזרמת ביוב, בבית הנשיא ייערך אירוע לרגל יום ההוקרה לנפגעי מערכות ישראל והטרור, ולאיבגי יש יומולדת. אלו הדברים שאתם ממש צריכים לדעת היום

היום הבינלאומי לסולידריות עם הפלסטינים

אבו מאזן מניף את דגל פלסטין באו"ם, ניו יורק. ספטמבר 2015. AP
דגל הרשות הפלסטינית במטה האו"ם בניו יורק/AP

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 68 שנים, ב-29 בנובמבר 1947, אימצה העצרת הכללית של האו"ם את החלטה 181, שחילקה את המנדט הבריטי על ארץ ישראל לשתי מדינות - מדינה ערבית ומדינה יהודית. 30 שנה לאחר מכן הפך התאריך ליום הבינלאומי לסולידריות עם העם הפלסטיני. ביום זה נערכים אירועים בבניין האומות המאוחדות בניו יורק וגם במשרדי האו"ם בז'נבה ובווינה, ויש המפרשים אותו כביטוי לעוינות של האו"ם כלפי ישראל.

חופי הים בתל אביב ובהרצליה נסגרים

הזרמת ביוב לים. עמותת צלול,
הזרמת שפכים לים/עמותת צלול

הקיץ כבר מאחורינו, אבל אתם צריכים לדעת שהיום ייסגרו חופי הים בתל אביב ובהרצליה עד להודעה החדשה עקב הזרמת ביוב במסגרת עבודות תשתית. השפכים יוזרמו דרך תחנת השאיבה האזורית רידינג, ועל כן ישפיעו על חופי תל אביב והרצליה, שייסגרו לתקופה מינימלית של ארבעה ימים. ממשרד הבריאות נמסר כי הם יעקבו אחר תוצאות הבדיקות, ויעדכנו את הציבור בנוגע לפתיחת החופים

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

מצדיעים לכם

פינוי פצועי פיגוע הדריסה בצומת בית אומר, בית החולים שערי צדק. נובמבר 2015. נועם מושקוביץ
חייל פצוע מפונה לבית החולים/נועם מושקוביץ

אתם צריכים לדעת שהיום, י"ז בכסלו, הוא יום ההוקרה הלאומי לפצועי מערכות ישראל ופעולות האיבה. נשיא המדינה ורעייתו יקיימו היום במשכנם אירוע הוקרה, שבו יישאו דברים שגיא בנאו שנפצע בגבול עזה והשתקם, ועוזי מור שנפצע במלחמת יום הכיפורים והיום מחנך בני נוער לגיוס לצה"ל. עוד יישאו דברים שר הביטחון משה יעלון, שר הרווחה והשירותים החברתיים חיים כץ, ויו"ר ארגון נכי צה"ל חיים בר. האירוע יתקיים בנוכחות הרמטכ"ל גדי איזנקוט, מנכ"ל הביטוח הלאומי פרופ' שלמה מור יוסף, מנכ"ל משרד הביטחון דן הראל, יו"ר ארגון נפגעי פעולות איבה יהושע כהן, נציגי ארגון נכי צה"ל, פצועי צה"ל ונפגעי פעולות איבה ובני משפחותיהם.

המשך הדיונים על מתווה הגז

אלפים הפגינו ברחבי הארץ נגד מתווה הגז. ראובן קסטרו
הפגנה נגד מתווה הגז, אתמול/ראובן קסטרו

אתם צריכים לדעת שהיום תמשיך ועדת הכלכלה של הכנסת בדיונים שבהם החלה בשבוע שעבר בנוגע לחתימה על סעיף 52 לחוק ההגבלים העסקיים שיאפשר להעביר את מתווה הגז. עקיפת סעיף 52 מחייבת את ראש הממשלה בנימין נתניהו, המכהן גם כשר הכלכלה, להתייעץ עם הוועדה. לישיבה יוזמנו נציגי ארגונים חברתיים ונציגי ציבור, בהם ארגונים להגנה על הסביבה, המכון הישראלי לתכנון כלכלי, המשמר החברתי, הפורום החברתי-כלכלי, התאחדות התעשיינים, חברות הפועלות בתחום חיפושי נפט וגז טבעי, מגמה ירוקה, מטה מאבק הגז, צלול – עמותה לאיכות הסביבה ונציגי המשרד להגנת הסביבה. הדיונים יימשכו עוד שבועיים, אולם ראש הממשלה רק מתייעץ עם הוועדה ולמעשה אין בכוחה לעצור את המתווה שגובש.

משה איבגי חוגג 62

משה איבגי. יחצנים, רפי דלויה
חוגג 62. איבגי/רפי דלויה, יחצנים

כדאי לכם לדעת שהיום יחגוג השחקן משה איבגי את יום הולדתו ה-62. איבגי נולד בקזבלנקה שבמרוקו בשנת 1953 ועלה ארצה עם משפחתו בגיל שנה וחצי. לאחר שחרורו מצה"ל הוא החל ללמוד משחק בניסן נתיב ומיד לאחר מכן החל לשחק במחזות בתיאטרון החאן, הקאמרי ותיאטרון חיפה. בהמשך שיחק בפרויקטים שונים בתיאטרון בית ליסין ובתיאטרון גשר, שם גם ביים שתי הצגות. לאיבגי גם קריירה מרשימה על המסך, הכוללת השתתפות בתכנית "זהו זה" בשנות ה-80 ובשנים האחרונות בסדרות "הבורר" בתפקיד ברוך אסולין ובסדרת הדרמה "זגורי אימפריה" בתור אלברט, אב המשפחה. איבגי זכה בשלושה פרסי אופיר על תפקידיו בסרטים "שורו", "חולה אהבה בשיכון ג'" ו"מטאליק בלוז", מה שהופך אותו לשיאן פרסי אופיר למשחק יחד עם אסי דיין ועמוס לביא המנוחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully