וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הזיהום בלתי נסבל": מאות השתתפו במצעד האקלים הראשון בישראל

במצעד שנערך בתל אביב ובכנרת קוראים המפגינים למנהיגי העולם, שיתכנסו בשני בפריז, לעודד שימוש באנרגיה ירוקה. השר להגנת הסביבה: "שטייניץ צריך להתנצל בפני המפגינים נגד מתווה הגז"

השר להגנת הסביבה במצעד האקלים בתל אביב, 27 בנובמבר 2015. צילום: ענבר שקד, מגמה ירוקה, מערכת וואלה! NEWS
"זיהום האוויר בישראל הוא בלתי נסבל". אבי גבאי בתל אביב, היום/מערכת וואלה! NEWS, צילום: ענבר שקד, מגמה ירוקה

מאות בני אדם השתתפו היום (שישי) במצעד האקלים הראשון בישראל שנערך בשני מקומות במקביל - בחוף אמנון שבכנרת ובמרכז תל אביב. המצעד מתקיים במדינות רבות ברחבי העולם במטרה לקרוא למנהיגים, שיתכנסו בשבוע הבא לוועידת האקלים העולמית בפריז, בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו, לעודד שימוש באנרגיה ירוקה והפחתת גזי החממה.

השר להגנת הסביבה, אבי גבאי, שהשתתף בצעדת האקלים בתל אביב, אמר כי "להפחית את גזי החממה זה חשוב מאוד, אבל הכי חשוב זה זיהום האוויר שבישראל הוא בלתי נסבל, במיוחד באזור מפרץ חיפה ואנחנו מבצעים שם תכנית שתשתנה דרמטית את רמת זיהום האוויר בשנים הקרובות".

עוד בוואלה! NEWS:
פריצת דרך: ישראל פותחת נציגות דיפלומטית רשמית באבו דאבי
חוששים מהטבעות: מצרים חשפה לראשונה מנהרה מעזה שעשויה מברזל
ילד בן 6 התמוטט בזמן שיעור בבית ספר בחיפה; מצבו קשה

מצעד האקלים בתל אביב, 27 בנובמבר 2015. צילום: ענבר שקד, מגמה ירוקה, מערכת וואלה! NEWS
"יוזמה עולמית בעלת חשיבות רבה". המצעד בתל אביב/מערכת וואלה! NEWS, צילום: ענבר שקד, מגמה ירוקה

השר גבאי תקף את חברו לממשלה, שר האנרגיה יובל שטייניץ, שכינה הבוקר, לדבריו, את המפגינים נגד מתווה הגז "אנרכיסטים". "שמעתי את שר האנרגיה מדבר הבוקר על מפגיני הגז וקורא להם אנרכיסטים. אני חבר בממשלה ומחויב להחלטות ממשלה, אבל אני לא זוכר שנכתב בהחלטת הממשלה שהמתנגדים הם אנרכיסטים. שר האנרגיה חייב להתנצל בפניהם, בפני עשרות אלפי אנשים, משלמי מיסים שמשקיעים מזמנם להתנגד, זו זכותם הלגיטימית להתנגד", אמר.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
מצעד האקלים הראשון בישראל בחוף אמנון בכינרת, 27 בנובמבר 2015. צילום: רשות הכינרת, צילום מסך
המצעד שנערך בכנרת/צילום מסך, צילום: רשות הכינרת

המצעד בכנרת קודם על ידי הקהילה בעמק הירדן, הארגונים הירוקים והמועצה האזורית עמק הירדן, שהוציאו כמה מסלולי צעדה ומסלולי אופניים בדרגות קושי שונות וללא תשלום בסמוך לחוף אמנון. כמו כן, הוקמו בחוף עמדות הפעלה ויצירה עבור אלו שרצו לקחת חלק באירוע מבלי לצעוד. בסיום האירוע התאספו 600 המשתתפים לתמונה משותפת בחוף אמנון, שתועבר יחד עם כל הצעדות ברחבי העולם למנהיגים שישתתפו בוועידה בפריז.

"מדובר ביוזמה עולמית בעלת חשיבות רבה", אמרה נטלי זאבי, רכזת חינוך ברשות הכנרת. "תפיסת רשות הכנרת הינה שמירה על איכות הסביבה ולכן שיתוף הפעולה היה טבעי וברור אנו רואים את עצמינו חלק מהקהילה ושמחים לשתף פעולה באירועים מסוג זה. המוני המשתתפים נהנו ממזג אוויר נוח ומגוון מסלולים מודרכים בשביל סובב כנרת".

מצעד האקלים הראשון בישראל בחוף אמנון בכינרת, 27 בנובמבר 2015. צילום: אהרון בן נעים, רשות הכינרת, צילום מסך
המצעד שנערך בכנרת/צילום מסך, צילום: אהרון בן נעים, רשות הכינרת

פעילי "גרינפיס" שצעדו אף הם במצעד מחו על מדיניותו המיושנת של משרד האנרגיה. הפעילים קראו "תם עידן האבן, התקדמו לאנרגיה סולארית". מהארגון נמסר: "השר שטייניץ מנסה לחבל ביעדים להפחתת הפליטות ולהותיר אותנו הרחק מאחור בעידן האבן, משועבדים לגז, נפט ופחם מזהמים".

"אנרגיה סולארית היא הפתרון הישראלי לבלימת שינויי האקלים. ערב הועידה אנו קוראים לשטייניץ לקבל החלטה אסטרטגית, ולמצב את ישראל בחזית המעבר לאנרגיות מתחדשות. ועידת האקלים היא הזדמנות להפוך את העולם לבטוח יותר שאל לנו להחמיץ אותו", הוסיפו מגרינפיס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully