וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרדים מנסים למנוע אירוע לחג המולד בבירה: "מפתים יהודים"

26.11.2015 / 21:16

גוף הנלחם בהתבוללות נאבק לבטל אירוע של ארגון ימק"א, המוכר והוותיק בירושלים - במסגרתו הוזמנו התושבים לבוא ולקשט את עצי האשוח המסורתיים. "מפגש הרה סכנות לילדי העיר"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המודעה לכבוד האירוע בירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

האם ירושלים בפתחו של מאבק חדש? גורמים דתיים וחרדים נאבקים בימים האחרונים נגד אירוע שעתיד להתקיים בתחילת השבוע הבא בבירה, שבמסגרתו הוזמנו ילדי העיר לקשט עצי אשוח ולקבל הפתעות לקראת חג המולד. ארגון "יד לאחים" החרדי, הפועל נגד התבוללות, פנה ל"קרן לירושלים" ששותפה לאירוע וביקש לבטל את השתתפותה: "זה אירוע נלוז שפסול מכל היבט יהודי".

האירוע יתקיים ביום ראשון במרכז של ארגון "ימק"א", תנועה נוצרית המפעילה מוסדות ברחבי העולם ומציעה פעילויות תרבות לנוער ולכלל האוכלוסייה. לקראת האירוע האמור, נתלו בשבוע האחרון ברחבי העיר מודעות המזמינות את התושבים להשתתף, ואף חולקו פליירים שבהם נכתב כי "ימק"א ירושלים מתקשטת לכבוד החג ומזמינה את כל ילדי ירושלים לקישוט עץ חג המולד. מקשטים ושרים שירי חג מולד, פעמונים מנגנים במגדל, סנטה קלאוס מחלק הפתעות".

את ההזמנה הגדירו ב"יד לאחים": "מזעזעת, מקוממת ומבישה". הם פנו לחברי מועצה חרדים וגם לגורמים הקשורים בהפקת האירוע וכתבו: "קיבלנו הדים נזעמים ביותר מתושבי ירושלים המוחים נמרצות ומביעים שאט נפש על כך שכל ילדי ירושלים מוזמנים תוך פיתויים (סנטה קלאוס מחלק הפתעות) להשתתף בחג נוצרי כה מנוגד וכה אסורה לכל יהודי באשר הוא".

מבנה ימק"א בירושלים. גוגל MAPS, צילום מסך
מבנה ימק"א במרכז ירושלים/צילום מסך, גוגל MAPS

אנשי הארגון ציינו כי הם מביעים חשש כבד כי "מפגש הרה סכנות זה של ילדי ירושלים עם החג הנוצרי בצורה חווייתית ואקטיבית, יהיה להם חלילה לרועץ". בשיחה עם וואלה! NEWS הוסיף גורם בארגון: "חבל שכשאנשי חסידות חב"ד מציעים להניח תפילין במקומות ציבוריים וחיילות בטירונות משתתפות בטקס הפרשת חלה כולם מדברים על כפייה דתית אך כשילדי ירושלים מכל החוגים והזרמים מוזמנים לאירוע פסול שנוגד את היהדות, אין אף אדם שמשמיע קול".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

"מוסד מכובד שמשרת את כל אוכלוסיית ירושלים"

חבר מועצת עיריית ירושלים אריה קינג אמר בשיחה לוואלה! NEWS כי הוא "מזועזע מכך שבערב חנוכה, חג שמסמל את ניצחון היהודים והיהדות על פני אלה שניסו בכוח הזרוע ובכוח הממון להמיר את דתם, מתכוננים יהודים יחד עם נוצרים לקרב את הנוער היהודי בירושלים באמתלה של 'תרבות' לאותה דת שעדיין לא מרפה מאיתנו ומנסה להמיר את דעתנו. אני מקווה שהתושבים הורי הילדים בירושלים ידירו את רגליהם ממיזם מיותר ומסוכן שכזה".

ליאת רוזנר, דוברת הקרן לירושלים, מסרה בתגובה כי הקרן לירושלים תומכת מפעם לפעם בפעילויות המתקיימות בימק"א ירושלים, שהוא מוסד ותיק ומכובד בעיר. "ימק"א הוא מוסד עצמאי הפועל על פי שיקול דעתו ומשרת את כל אוכלוסיית ירושלים, על כל גווניה. הקרן הודיעה לימק"א על תמיכתה ב'אירועי חודש דצמבר'. לדבריה, לא ידוע לקרן על כל פנייה של "יד לאחים" או גורמים אחרים בעניין".

ימקא מסרו בתגובה: "הטענות שקריות לחלוטין. ימקא ירושלים משיקה את 'חודש פסטיבל החגים בירושלים' במטרה להפוך את דצמבר לחודש של שילוב רב-תרבותי בין חגי היהודים, הנוצרים והמוסלמים. פרט לאירוע המדובר אנחנו מפיקה סדרת אירועים לכל בני הדתות ומזמינה את כל ילדי ירושלים מכל הדתות, להדליק נר חמישי של חנוכה ועוד".

אסנת יהודה, מנהלת תכניות ואירועים במחלקה חדשה בימקא אמרה כי "דווקא בימים לא פשוטים שבהם אנו נמצאים, אני טוענת כי דרך חווית הילדים בפעילות משותפת, ללא צורך בשפה, נוכל להכיר ולהוקיר את האחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully