וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני הרוגים בעימותים בגדה; הפלסטינים דורשים להשיב גופת מחבלת

שני פלסטינים נהרגו ו-21 נפצעו ביממה האחרונה בעימותים עם כוחות צה"ל במספר מוקדים בגדה המערבית. בקלנדיה חסמו חמושים את הכניסות למחנה הפליטים בדרישה מהרשות הפלסטינית ללחוץ על ישראל להשיב את גופת המחבלת בת ה-14 שדקרה במספריים בירושלים

צילום: יוטיוב, עריכה: מתן חדד

(ראיון אם אחיה של המחבלת בת ה-14 מהפיגוע בשוק מחנה יהודה)

הפרות סדר אלימות אירעו היום (חמישי) בכמה מוקדים בגדה המערבית. במחנה הפליטים קלנדיה שמצפון לירושלים נערכה בצהריים עצרת בדרישה להשיב את גופה המחבלת שביצעה את הפיגוע בשוק מחנה יהודה ביום שני האחרון, במהלכה חסמו חמושים את הכביש הראשי של מחנה הפליטים ואת הכניסות אליו, בדרישה מהרשות ללחוץ על ישראל להשיב את גופתה של הדיל אל-עוואד בת ה-14. לטענת הפלסטינים, החיילים השתמשו באש חיה ובכדורי גומי לפיזור ההפגנה בקלנדיה, ושבעה פלסטינים נפצעו.

גורמי רפואה בחברון מסרו כי צעיר פלסטיני בן 20 נהרג הערב מירי צה"ל בעימותים מחנה הפליטים אל-ערוב שמצפון לחברון. לפי דיווחים בתקשורת הפלסטינית, תשעה פלסטינים נפצעו בעימותים עם כוחות הביטחון בכפר קטנה שצפונית לירושלים, וחמישה פלסטינים נפצעו בעימותים במחנה הפליטים אל-פוואר הסמוך לחברון. הלילה נהרג פלסטיני מירי כוחות צה"ל בכפר קטנה במהלך עימותים עם כוחות הביטחון.

עוד בנושא:
ניסיון פיגוע דקירה בצומת תפוח שבשומרון: המחבל חוסל
בצבא קוראים לגל הטרור "מוגבל", אך נערכים לחודשים של אלימות
אושר בטרומית: עונש מאסר לקטין מתחת לגיל 14 שהורשע בטרור

הפגנות בקלנדיה להשבת גופת מחבלת 26/11. שיהאב, צילום מסך
קלנדיה, היום/צילום מסך, שיהאב

רבות מהפרות הסדר בשבועות האחרונים בגדה אירעו במחאה על אי השבת גופות מחבלים, סוגיה שהפכה לנפיצה ביותר בגדה. בחודש שעבר החליט הקבינט המדיני-ביטחוני שלא להשיב גופות מחבלים למשפחותיהם, זאת במסגרת הצעדים להגברת ההרתעה הישראלית. עם זאת, בכירים במערכת הביטחון הביעו התנגדות נחרצת להחלטה – שאליה התנגד גם שר הביטחון משה יעלון - בטענה כי היא הביא דווקא לתסיסה בקרב הפלסטינים, והגבירה את הפרות הסדר. ואכן, גם לאחר קבלת ההחלטה המשיכה השיבה ישראל כמה פעמים גופות מחבלים שנהרגו בפיגועים.

עצרת בקלנדיה להשבת גופת מחבלת 26/11. שיהאב, צילום מסך
קלנדיה, היום/צילום מסך, שיהאב

בתוך כך, בחמאס קוראים לפלסטינים תושבי הגדה המערבית להשתתף מחר לאחר תפילות הצהריים בהפרות סדר ברחבי הגדה, ולהתעמת עם חיילי צה"ל במסגרת "יום זעם" נגד ישראל.

הפגנות בקלנדיה להשבת גופת מחבלת 26/11. שיהאב, צילום מסך
קלנדיה, היום/צילום מסך, שיהאב
הפגנות בקלנדיה להשבת גופת מחבלת 26/11. שיהאב, צילום מסך
קלנדיה, היום/צילום מסך, שיהאב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully