וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וואלה, הבנתי: מה ההבדל בין דאעש לאל-קאעדה?

28.11.2015 / 17:35

ביום שישי לפני שבועיים ביצעו פעילי דאעש את המתקפה הרצחנית בפריז. שבוע לאחר מכן הטרור הגיע אל מאלי, הפעם עמד מאחוריו ארגון אל-קאעדה. מה ההבדל בין שני הארגונים? צפו ותוכלו לומר: וואלה, הבנתי

מערכת וואלה!

ביום שישי 13 בנובמבר פריז הוכתה במתקפת טרור קשה שגבתה את חייהם של כ-130 הרוגים ועשרות פצועים. הארגון שנטל את האחריות על הפיגועים הקשים היה "המדינה האיסלאמית", דאעש.

שבוע לאחר מכן הטרור האיסלאמי הגיע גם אל מאלי שבאפריקה, עם כ-20 הרוגים בפיגוע מיקוח במלון. הפעם, הארגון האחראי היה אל-קאעדה. הטבח בבטקלאן, בסטאד דה פראנס ובמסעדות הפריזאיות - שביצעו פעילי דאעש אף כונה כ-"11 בספטמבר" של צרפת, רמז לפיגוע במגדלי התאומים בניו יורק - שביצעו כידוע פעילי אל-קאעדה.

התוצאות הרצחניות, דרכי הפעולה והאידיאולוגיה הג'יהאדיסטית של שני הארגונים פחות או יותר דומות, אז מה בכלל ההבדל ביניהם? איך נוסד ארגון דאעש? מה המשמעות של ראשי התבות? מי המייסד והמנהיג שלו היום, ומי של אל-קאעדה? באיזה אזורים בעולם נוכח כל אחד מהארגונים? מתי התחילה תופעת סרטוני הסנאף של דאעש? ומה כל הסיפור הזה מלמד אותנו על הדרך שבה פוגעים בארגון טרור, ועל מה עלול לצמוח במקומו לאחר הפגיעה בו.

צפו ותוכלו לומר: וואלה, הבנתי.

לכל פרקי וואלה הבנתי - לחצו כאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully