וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דעה: חברי כנסת - החרימו את אורן חזן

מחוקקי ישראל צריכים להטיל חרם על חזן עד שיוציא עצמו מבית המחוקקים. שם אינו מקומו. ובזמנו הפנוי אני מזמין אותו לביקור בביתי ולבלות אחר צהריים עם ילדי הנכים , אולי אז יבין שהוא צריך לרדת על ברכיו ולבקש את סליחת הנכים

ח"כ קארין אלהרר וח"כ אורן חזן. מגד גוזני,
חברי הכנסת אלהרר וחזן/מגד גוזני

חזיתי בביזיון הנורא עם יונית רעייתי שתחיה, בחברת ילדינו הנכים קשה - יותם וקרן. הביזיון הוא כמובן אורן חזן הלועג לחברת הכנסת מ"יש עתיד" קארין אלהרר, בשל נכותה עקב מחלת ניוון השרירים בה לוקה, נכות המקשה עליה להצביע במליאה. מילים יתקשו להביע את עוצמת הזעזוע והכאב שחשנו ואת הבושה שאחזה בנו ומסרבת להרפות. חשנו בסלידה חסרת מעצורים מההתנהגות המתרחשת בבית המחוקקים הישראלי. גם נזיפת ראש הממשלה שאמר כי הוא רואה בחומרה את הדברים המיוחסים לח"כ אורן חזן, אם אכן נאמרו, לא הקהתה את עומק הזעזוע והפגיעה, גם אחרי שנתניהו אמר כי הוא דורש שהתבטאויות כאלה לא יישנו.

עכשיו כבר לא דנים אם חזן ספסר בזונות או היה מעורב בהימורים, כטענת תחקיר ערוץ 2. כאן מדובר בציפור נפשנו. בנו. באופי החברה המתהווה בישראל. המדינה שלנו, מדינה לה חיכינו אלפיים שנה. כאן מדובר במנטליות הציבורית הנדרשת כקונצנזוס מקיר לקיר. בקודים של התנהגות חברתית בסיסית ומחייבת. אוי לנו - כי לזה לא פיללנו. חבר כנסת לועג לקולגה נכה, הוא דבר שאסור שיהיה. חייבים לעצור זאת בגופינו. קו אדום נחצה ואינו קשור לאורן חזן האיש, הוא קשור לנו כחברה.

רק בשבוע שעבר האשים חזן את אלהרר בהצבעה כפולה, כשח"כ עיסאוי פריג' ממרצ הצביע עבורה בשל הקושי הפיזי שלה להצביע. נתניהו ניגש אחרי התקרית הקודמת והתנצל בפני חברת הכנסת על דברי חזן. יו"ר הכנסת אדלשטיין, היחיד שנקט עמדה לאחר תחקיר ערוץ 2, הסביר כי העזרה של חבר הכנסת פריג' היתה בידיעתו ובאישורו. אדלשטיין, אסיר ציון לשעבר, הוסיף ואמר כי "אני מצר מאד על התבטאויותיו של ח"כ חזן כלפי ח"כ אלהרר. אלו דברים מן הסוג שלא העליתי בדעתי שאדם כלשהו יכול לומר על זולתו, גם לא בלהט הדיון ובוודאי בין נבחרי ציבור. נחצה כאן קו אדום בלתי נסבל". אדלשטיין הוסיף: "לצערי, כבר לא מדובר בתחקיר עיתונאי אלא בהתנהלות בעייתית של ח"כ שהוא 'שור מו?עד' כבר כחצי שנה. מעבר למה שעשיתי כיו"ר ככל הניתן במסגרת החוק, על כל אחד מאתנו לנקוט בצעדים מעשיים, בוודאי על חברי הקואליציה".

אמש, במהלך הדיון הלילי קרא חזן לעבר אלהרר, המרותקת לכסא גלגלים, "צריכה שעיסאווי יעזור לך?". בתום ההצבעה יו"ר מפלגתה של אלהרר, יאיר לפיד, ניגש לדוכן יושב ראש הכנסת, יולי אדלשטיין, ונזף בו על שלא סילק את חזן מהמליאה בשל ההצקות לאלהרר בגלל נכותה. "חבר כנסת אחד לועג באופן קונסיסטנטי לנכות של חבר כנסת אחר, אתה לא יכול לא לעשות משהו בנידון", אמר לפיד לאדלשטיין, "יושב שם וצוחק עליה. צריך לזרוק אותו מפה... חיכיתי בכוונה אחרי ההצבעה לשוויון בנטל, תעיף אותו מהמליאה", אמר.

לפיד דיבר לא רק כשר אוצר לשעבר, כמטאור פוליטי, כעיתונאי וסופר בחסד, כיושב ראש מפלגתה של אלהרר, אלא גם כאבא של יעלי המקסימה - נכה ומאותגרת מלידה. לא הצבעתי ליאיר לפיד וייתכן שקולות רעייתי ושלי בקלפי הם שהכניסו את אורן חזן לכנסת. טעינו. התביישנו בעצמינו. לרגע שימש לפיד כנציג האמיתי והאותנטי היחידי של אוכלוסיית הנכים והחלשים בישראל. הקול השפוי והזועק אמיתות בכנסת ישראל. כשנכנס לפוליטיקה ורואיין לראשונה אצל יונית לוי בחדשות 2, נשאל כיצד נער הזהב של התקשורת יכול להבין מצוקות וקושי? תשובת לפיד הסתכמה במשפט אחד: "בית המגדל ילדה אוטיסטית יודע מהו קושי". משפט אחד, שבע מילים, עולם ומלואו. לפיד יודע ומבין את זה על בשרו. זה הטריגר ששלח אותו לפוליטיקה כדי להשפיע ולשנות. בשביל השינוי המתחייב הוא עזב מבחירה את סיר הבשר וחיי הזהב הנוחים.

הפוליטיקה לא מתגמלת ויכולה להיות כפוית טובה. אמש לפיד קנה את עולמו. הכל היה שווה כדי לזעוק את זעקת החלש מול הח"כ המייצג פלחים בחברה שאינם טולרנטיים לחלש. אלו שאינם מבינים ש"האחר הוא אני". לפיד עמד מול הדוכן במליאה וזעק: "המלך הוא עירום". היינו גאים בו שהוביל את הקול השפוי והצדיק את עתידו הפוליטי. לאנשים מסוגו של לפיד ראויה הפוליטיקה הישראלית. גם אם אתם לא מנאמניו, חובה עליכם להריע לו . הוא זכה בכך ביושר ובאומץ.

יאיר לפיד ביקש מיו"ר הכנסת להוציא את חזן מהמליאה כי לעג לח"כ אלהרר. ערוץ הכנסת
הנציג היחידי של אוכלוסיית הנכים בישראל. חה"כ לפיד מבקש להוציא את אורן חזן מהמליאה/ערוץ הכנסת

בראיון לגלי צה"ל, תקף חזן את לפיד: "אני חושב שיאיר לפיד מתקשה לקבל את מעמדו כח"כ מן המניין, והאיש שבמשך שנים הטיף נגד הדתיים, יטיף לי מוסר?", התבטאות שמעידה אלפי מונים שהאיש לא מבין, לא קולט ולא מודע לחומרת מילותיו. מילים הורגות. חיים ומוות ביד הלשון. במעשהו הכתים לדיראון עולם את בית המחוקקים הישראלי, עבור חזן זה קוריוז, עבורנו זה החיים.

אני שמח וגאה בראש ממשלתי שבעקבות דברי לפיד אמר: "קרה היום בכנסת דבר חמור. ח"כ מסיעתי אמר דבר פסול שאסור היה להיאמר, ואני מגנה אותו בכל פה . התקשרתי ונזפתי בו". נתניהו הקפיד לא להזכיר את שמו של חזן כי הבין שחזן לא ראוי שיהגה את שמו. התחלה טובה אבל לא מספיקה. מחוקקי ישראל צריכים להטיל חרם על חזן עד שיוציא עצמו מבית המחוקקים. שם אינו מקומו. ובזמנו הפנוי אני מזמין אותו לביקור בביתי ולבלות אחר צהריים עם ילדי, אולי אז יבין שהוא צריך לרדת על ברכיו ולבקש את סליחת הנכים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
seperator

לפרסום מאמרים בוואלה דעות לחצו כאן

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully