וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום דיון סוער: אושר התיקון לחוק הגיוס; שלח: "אין סולידריות"

24.11.2015 / 1:45

מליאת הכנסת אישרה כי לא יוטלו סנקציות על חרדים שלא מתגייסים עד שנת 2023, במקום עד 2017 ברוב של 49 מול 36 מתנגדים. ח"כ שלח עקץ את כחלון: "למדתי את הלקח. אני צריך לאהוב את הילדים שלי, ורק אותם". "יש עתיד" תגיש היום עתירה לבג"ץ נגד ההחלטה

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת, עריכה: גדי וינסטוק

מליאת הכנסת אישרה הלילה (שלישי) את התיקון לחוק הגיוס בקריאה שנייה ושלישית ברוב של 49 מול 36 מתנגדים. על פי התיקון, תוארך תקופת ההסתגלות, שבמהלכה לא יוטלו סנקציות פליליות, בשש שנים. כך, חרדים שלא מתגייסים לצה"ל על פי חוק, לא יספגו סנקציות עד לשנת 2023, במקום עד 2017. כמו כן, בסוף התקופה תהיה לשר הביטחון הסמכות שלא ליישמן.

שלושה חברי כנסת מהקואליצה, יואב קיש ושרן השכל מהליכוד, ומירב בן ארי מכולנו לא השתתפו בהצבעה מבלי שדאגו להתקזז עם חברי כנסת מהאופוזיציה. השלושה הסבירו כי לא בחרו לתמוך בעמדת הקואליציה בעד החוק בגלל הסתייגויות שהיו להם מתוכנו.

לדברי קיש, "שינוי החוק במתכונתו הנוכחית אינו מהווה פתרון ראוי מספיק לסוגיית השוויון בנטל. לאחר שלא התקבלו ההסתייגויות שהגשתי החלטתי לא להצביע בעדו. אני מחויב לקואליציה הנוכחית שבעיניי היא הטובה ביותר שיכולה להיות למדינת ישראל ולעם ישראל , לכן לא הצבעתי נגד במליאה". הקואליציה והאופוזיציה לא הגיעו להסכמה על משך הדיון ולכן הוא נמשך שעות ארוכות, תוך נימוק של 500 הסתייגויות.

הפגנת מחאה על התיקון לחוק הגיוס באוניברסיטת תל אביב. אגודת הסטודנטים תל אביב, אגודת הסטודנטים של תל אביב
הפגנה נגד התיקון לחוק באוניברסיטת תל אביב, בשבוע שעבר/אגודת הסטודנטים של תל אביב, אגודת הסטודנטים תל אביב

ח"כ עפר שלח מ"יש עתיד" טען על במת הכנסת כי "למד את הלקח". הוא התייחס בדבריו לשר האוצר משה כחלון שטען כי חברי הכנסת מהאופוזיציה שמתנגדים להעלאת קצבאות הילדים "לא אוהבים את ילדיהם". "אני מודה, למדתי את הלקח. אני צריך לאהוב את הילדים שלי, ורק אותם. אין סולידריות חברתית, אין ערכים משותפים, אין אפילו שוויון בפני החוק. שהילד של מישהו אחר יאבד שלוש שנים מהחיים שלו ואולי את החיים עצמם. ככה זה באהבה. ועל הלקח הזה, אני מודה לאדונים החרדים ולעבדם, המכונה ראש ממשלת ישראל".

עם אישור החוק הודיעה מפלגת "יש עתיד" כי תגיש היום עתירה לבג"ץ כנגד ביטול השוויון בנטל בשיתוף התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות בישראל. "אופייה של המדינה הוא לא רק יהודי, אלא, הוא דמוקרטי - כזה אשר מעלה על נס את ערך השוויון, אשר כל כולו זכויות אדם אשר בצדן חובות אזרחיות", נכתב בעתירה. עוד נמסר מהמפלגה כי "החוק ש'יש עתיד' העבירה בקדנציה הקודמת הוא חוק היסטורי שמאגד את כולם תחת חוק אחד - חוק שירות בטחון. בג"ץ פסל בעבר את 'חוק טל' כיוון שאינו היה חוקתי, וביטול החוק לא יעבור את מבחן בג"ץ ורק יעודד פילוג ושסע בחברה הישראלית".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
פאנל בנושא יהדות וציונות במרכז רבין בתל אביב, 29 במאי 2015. ניב אהרונסון
"השרים אומרים לכם: 'אתם פראיירים'". לפיד/ניב אהרונסון

אתמול תקפו בסיעת יש עתיד את הכוונה לאשר את החוק. יו"ר המפלגה יאיר לפיד, אמר בפתח ישיבת הסיעה בצהריים כי מדובר בהצבעה נגד חיילי צה"ל המשרתים. "ביום ביטחוני עמוס ושבוע ביטחוני עמוס, בזמן שיש הלוויות ואנשים מובלים לבתי החולים וכוחות הביטחון מתוחים באמת עד קצה גבול היכולת, דווקא ביום הזה כנסת ישראל תצביע היום נגד חיילי ולוחמי צה"ל", אמר. "ביבי, בנט, שקד, בוגי והליכוד והבית היהודי יגידו לחיילי וללוחמי צה"ל: 'אתם פראיירים, אתם תמשיכו להילחם ולהגן עלינו מהדוקרים כי לכם אין מפלגה שתשחרר אתכם מזה'", אמר.

לפיד הוסיף: "בדיון שהתקיים בשבוע שעבר בוועדת חוץ והביטחון על חוק השוויון בנטל, היו שתי הצעות לתיקון בחוק שהקואליציה הפילה. תבינו את האבסורד". הוא הציג את ההצעות: "הייתה הצעה של ח"כ שרן השכל מהליכוד, שאמרה שיהיה תקציב ויהיה צוות שיעסוק במניעה של הסתה נגד החרדים הצעירים שכן מתגייסים. לא רק שהם הפילו את ההצעה הזאת, הם הכריחו את חברת הכנסת השכל להצביע נגד ההצעה של עצמה. הצעה נוספת הייתה של של ח"כ אלעזר שטרן, ולפיה תהיה תמיכה כספית למתגייסים. צעירים חרדים שמתגייסים לצה"ל יקבלו תמיכה כספית. חברי הכנסת החרדים הכריחו את הקואליציה, אני מניח שבפעם הראשונה אי פעם בהיסטוריה של מדינת ישראל, להצביע נגד תוספת כספית לצעירים חרדים, כי מה שהיה חשוב להם זה לא לעשות חוק טוב, מה שהיה חשוב לקואליציה זה להוכיח שהם נכנעו ללא תנאי, שאין שום בעיה ומה שיבקשו מהם הם יעשו".

(פרסום ראשון: 23:41)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully