וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דעה: היום התנועה האסלאמית, מחר בל"ד, מי הבא בתור?

22.11.2015 / 16:00

פעם התווכחו אם ישראל היא מדינה דמוקרטית, היום אפשר להגיד בלב שלם שהיא לא. כי איך וממתי הממשלה רשאית לקבוע מי מחוץ לחוק? תזכירו לי בבקשה, איך קוראים למדינה שבה הרשות המבצעת מחליטה איזו תנועה פוליטית חוקית ואיזו לא?

עצרת של התנועה האיסלאמית באיצטדיון בטייבה, שבמרכזה עניינו של מוחמד עלאן. העציר ששבת רעב.. אתר פאנט, צילום מסך
כנס של התנועה האיסלאמית בטייבה/צילום מסך, אתר פאנט

לפני מספר ימים שבתו אזרחיה הערבים של ישראל שביתה כללית, מחאה על הוצאת הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית מחוץ לחוק. כידוע, הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית נחשב ליותר "עוין" ביחסו למדינת ישראל ומחרים מתוך עיקרון את הבחירות ואת הכנסת הישראלית, למרות זאת, התנועה פועלת בכל תחומי החיים בחברה הערבית ונחשבת לאחת התנועות החזקות בזירה הפוליטית-חברתית.

הוצאת הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית מחוץ לחוק הוא לא יותר מהתעמרות פוליטית ובלתי דמוקרטית באוכלוסיית מיעוט אתני ופגיעה בייצוגה, שאם מישהו שכח, אז זהו אחד הערכים הבסיסיים בדמוקרטיה. היום התנועה האסלאמית, מחר בל"ד מי הבא בתור?

הממשלה בחסות נתניהו טוענת שהוצאת הפלג הצפוני באה כתוצאה מהסתה של התנועה האסלאמית שדיברה על הפרת הסטטוס קוו בהר הבית, אבל נתניהו שכח למנות בקבוצת המסיתים את נאמני הר הבית, את הקוראים לעלות להר הבית, את השר אורי אריאל, את התמיכה בייהוד העיר העתיקה ודחיקת רגליהם של הפלסטינים מהעיר, ועוד כמה מסיתים שיושבים בכנסת כחלק ממפרי הסטטוס קוו, או שמעשיהם של האחרונים לא נחשב להפרה?

לפי הממשלה, התנועה האסלאמית היא זאת ש"שואפת ופועלת לפגוע בדו-קיום". כנראה שראש הממשלה שכח את האמירה שלו נגד 20% מאזרחי המדינה כשאמר: "הערבים נוהרים בהמוניהם אל הקלפי", זה לא פגע בדו-קיום המדומיין בראשו? כששר החינוך נפתל בנט התבטא בעבר ואמר: "הרגתי המון ערבים בחיים שלי, ואין עם זה שום בעיה", זה לא פגע "בדו-קיום"? זה לא מסית וקורא בעקיפין שרצח והרג ערבים זה בסדר? ועוד התבטאויות מסיתות אחרות מבית המדרש של ממשלת ישראל.

מסתבר שהממשלה כיום לוקה בסוג של עיוורון, אחרת אי אפשר להסביר את זה שהיא לא רואה שיש כיבוש, היא רואה סכסוך עם הערבים שצריך לדעת לחיות איתו, איך אמר שר הביטחון בוגי יעלון? הכיבוש הוא משהו שלא צריך לפתור אלא לנהל. הנה, היא מצאה תשובה למצב, מבחינת הממשלה, הפתרון היחידי הוא ניהול הסכסוך המתמשך על מיליוני בני אדם כמדיניות מוצדקת ואף רצויה, וההתנהלות הזאת גולשת מהשטחים הכבושים אל תוך מדינת ישראל ופונה אל אזרחיה הפלסטינים של ישראל שגם איתם צריך לנהל את הסכסוך.

פעם התווכחו אם ישראל היא מדינה דמוקרטית או לא, היום אפשר להגיד בלב שלם שהיא לא. כי איך וממתי הממשלה רשאית לקבוע מי מחוץ לחוק? תזכירו לי בבקשה, איך קוראים למדינה שבה הרשות המבצעת מחליטה איזו תנועה פוליטית חוקית ואיזו לא?

פשיטה של המשטרה על משרדי הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית, נובמבר 2015. יחידת דובר המשטרה, מערכת וואלה! NEWS
פשיטה של המשטרה על משרדי התנועה האיסלאמית/מערכת וואלה! NEWS, יחידת דובר המשטרה

התנועה האסלאמית על כל פלגיה היא חלק חשוב מהמרקם והפסיפס הפוליטי, החברתי, והתרבותי של המיעוט הערבי בתוך מדינת ישראל. משמעות רדיפתה והוצאתה אל מחוץ לחוק היא רדיפה של הציבור הערבי והנהגתו עם כל השוני הקיים, ובזמן רדיפה - כל הציבור עומד כמקשה אחת.

כל ההסתה נגד הציבור הערבי שבאה לידי ביטוי בקידום חוקים גזעניים, אפליה קיצונית, דיכוי מתגבר, אלימות משטרתית, מהלכים דכאניים ומתנשאים, וכמובן השיח האלים ברשתות החברתיות ובשטח שמקבל גיבוי מהממשלה והעומד בראשה. אם כבר להוציא את התנועה האסלאמית מחוץ לחוק אז גם להוציא את הממשלה הזאת, ויפה שעה אחת קודם.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
seperator

לפרסום מאמרים בוואלה דעות לחצו כאן

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully