וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלים שהגישו תלונה נגד חמאס בבלגיה: "הרשויות גוררות רגליים"

22.11.2015 / 7:45

המתלוננים, אזרחי בלגיה מאשדוד, הגישו את התלונה לפני שש שנים בעקבות פגיעות שספגו מרקטות ב"עופרת יצוקה". הם הוזמנו להעיד בבלגיה, אך מאז לא חלה כל התקדמות. עורך דינם: "העיכוב - עוול כלפיהם וכלפי הציבור האירופי"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שניים מהמתלוננים עם עורך דינם, מרדכי ציבין/מערכת וואלה!, צילום מסך

ארבעה חרדים מאשדוד המחזיקים גם באזרחות בלגית פנו בסוף השבוע לתובע הפדרלי בבלגיה, בבקשה לזרז קבלת החלטה בנוגע לתלונה שהגישו לפני שש שנים. התלונה הוגשה נגד מנהיגים בחמאס, בהם חאלד משעל, איסמעיל הנייה, מחמוד א-זהר ואחמד ג'אברי, בגין פשעי מלחמה. לטענתם, לנוכח המצב הביטחוני בישראל ובאירופה יש לזרז את מתן ההחלטה בתלונה לא רק לתועלתם האישית - אלא גם עבור תועלת הציבור בבלגיה ובשאר היבשת.

הארבעה, עזריאל וייסמן, אהרון ויינגרטן, משה וייסמן ושמואל פרידמן, נפגעו כתוצאה מירי רקטות של חמאס במהלך מבצע "עופרת יצוקה", שהחל בסוף שנת 2008. ויינגרטן נפגע בבטנו כתוצאה מרסיסי טיל שנפל באזור מגוריו, עזריאל וייסמן סובל משיתוק חלקי באצבעות ידו, וילדיהם של משה וייסמן ושל פרידמן סובלים עד היום מטראומה נפשית. בתלונה דרשו הארבעה להוציא צווי מעצר נגד המנהיגים בארגון הטרור.

מאז שהגישו את התלונה הגיעו לבלגיה כדי למסור את עדותם, אך מאז לא נעשה דבר. בסוף השבוע, לאור המצב הביטחוני המתוח בישראל ולאחר אירועי הטרור בפריז, שלחה הקבוצה באמצעות עו"ד מרדכי ציבין מכתב בו דרשו חבריה לזרז את הטיפול בעניין. "בסופו של דבר, פעולת טרור אחת שקולה לאחרת, בלא קשר למקום בו בוצעה", נכתב. "כקורבנות של טרור, לקוחותיי החליטו כי אין באפשרותם להמשיך לשתוק והם סומכים על החקירה כדי שקולם יישמע".

"התלונה הייתה עשויה להוות הרתעה כלפי טרוריסטים"

בשיחה עם וואלה! NEWS הוסיף עו"ד ציבין כי העיכוב "וגרירת הרגליים בטיפול בתלונה הוא עוול כלפי לקוחותיי, ולא פחות - כלפי הציבור באירופה, בעיקר בצרפת ובבלגיה. ההתנהלות הזו הייתה לרועץ וחבל, משום שהיא עשויה הייתה להוות הרתעה מסוימת כלפי טרוריסטים". לדברי מגישי התלונה, הצעד נעשה בין היתר כדי להעלות את המודעות האירופית לכך שחמאס הוא ארגון טרור.

בעבר הגישו ארגונים פלסטיניים תביעות נגד בכירים ישראלים בבתי דין באירופה בגין "פשעים כנגד האנושות". לדוגמה, ב-2009 הוגשה תביעה נגד שישה אנשי צבא ישראלים ונגד שר הביטחון לשעבר, בנימין בן-אליעזר, על כך שלכאורה היו אחראים על הפצצת בית מגורים בעזה, שבו נהרג בכיר חמאס סלאח שחאדה, ואיתו 14 אזרחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully