וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביתה במגזר הערבי: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רוני וולף

19.11.2015 / 7:15

יום הולדת לשר האוצר, הריסת בית הכנסת בגבעת זאב והופעת הבכורה של ז'אן טבק: רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו את הדברים שאתם ממש צריכים לדעת היום

שביתה כללית במגזר הערבי

ישיבת חירום בנצרת של ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל, נצרת, 17 בנובמבר 2015. ערן גילווארג
ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית, שייח ראאד סאלח/ערן גילווארג

כדאי לכם לדעת שהיום תתקיים שביתה כללית במגזר הערבי. ועדת המעקב של ערביי ישראל הכריזה על השביתה ביום שלישי האחרון במחאה על הוצאת הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית מחוץ לחוק. חבר הכנסת אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) אמר כי מדובר בהחלטה בזויה בחסות מתקפת הטרור בצרפת.

"התנועה האיסלאמית היא מרכיב פוליטי מרכזי בחברה הערבית, והוצאתה מחוץ לחוק מסמנת את תחילת הדרך לשלילת הלגיטימיות של הפלסטינים בישראל כל עוד הם נאבקים בציונות", אמר חבר הכנסת באסל גטאס (הרשימה המשותפת). במגזר הערבי מקווים שהממשלה תחזור בה מהחלטתה וטוענים כי הצעד דווקא יגרום ליותר אנשים להתחבר אנשים להתחבר לתנועה. במערכת הביטחון כבר התריעו כי הפעולה תוביל להתנהלות מחתרתית של אנשי הפלג, שילכו ויקצינו.

הריסת בית הכנסת בגבעת זאב

צעירי שכונת מורשת בגבעת זאב זועמים על העתקת בית כנסת המריבה איילת השחר לתוך מגרש הספורט. נובמבר 2015. נועם מושקוביץ
בית הכנסת "איילת השחר" ייהרס היום/נועם מושקוביץ

כדאי לכם לדעת שהיום בחצות יהרס בית הכנסת "איילת השחר" בגבעת זאב שנבנה באופן בלתי חוקי על קרקע פרטית של פלסטיני. בית הכנסת היה אמור להיהרס כבר ביום חמישי, אלא שבג"ץ עיכב את ההריסה בעקבות בקשה דחופה שהגישה פרקליטות המדינה לעיכוב של 48 שעות לתחילת פירוק בית הכנסת.

כבר ביולי השנה קבע בית המשפט כי יש להרוס את המבנה והוא היה אמור להיהרס בתחילת החודש, אלא שמאז התבצרו בתוכו קבוצות של פעילי ימין. יום לפני מועד ההריסה דחה בג"ץ את המועד האחרון לפינוי המבנה בשבועיים עד יום שלישי, שבו נקבעה כאמור הארכה נוספת. הבקשה לדחייה הוגשה על ידי מפקד מחוז ירושלים, ניצב משה אדרי, שנומקה בחשש מפעולות "תג מחיר". ביומיים האחרונים פונה המקום והתכולה שלו הועברה למבנה יביל שהוצב על מגרש כדורגל בסמוך למבנה הקיים. בתקופה הקרובה ייבנה גם מבנה קבע חדש על קרקע שאינה פרטית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

סיום ההצבעות בכנסת

ישיבת הכנסת בהצבעה על חוק תקציב המדינה. נובמבר 2015. נועם מושקוביץ
נתניהו והשרים בהצבעה על התקציב/נועם מושקוביץ

כדאי לכם לדעת שהיום הוא המועד האחרון לאישור תקציב המדינה לשנים 2015-2016, ואכן במהלך הלילה הוא אושר בשלוש קריאות ברוב של 61 חברי האופוזיציה נגד 59 חברי הקואליציה. במהלך סוף השבוע סוכמו שתי הסוגיות האחרונות שנותרו במחלוקת - סוגיית מע"מ אפס על מחירי התחבורה הציבורית והמים מול ש"ס וסוגיית תקציב הביטחון. תקציב המדינה לשנת 2015 יעמוד על 383 מיליארד שקל. התקציב לשנת 2016 יעמוד על 424 מיליארד. תקציב הביטחון יהיה התקציב הגדול ביותר, ואחריו תקציב החינוך, שיעלה בשני מיליארד שקל ב-2016 וייקבע על 50.6 מיליארד שקלים. משרד הבריאות יתוקצב ב-29.2 מיליארד שקל.

משה כחלון בן 55

משה כחלון בישיבת הכנסת בהצבעה על חוק תקציב המדינה. נובמבר 2015. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
מזל טוב!/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

אתם צריכים לדעת שהיום, אחרי לילה לבן בכנסת, יחגוג שר האוצר ויו"ר מפלגת כולנו משה כחלון את יום הולדתו ה-55. לאחר שהיה שר התקשורת ושר הרווחה והשירותים החברתיים בממשלת ישראל ה-32, שבמהלכה התפרסם ברפורמות שעשה בשוק התקשורת הסלולרית בישראל, הודיע כחלון שהוא "לוקח פסק זמן מהחיים הפוליטיים". באפריל 2014 הודיע כחלון על חזרה לפוליטיקה, אך אמר שיתקשה לשוב לליכוד, שלפי טענתו זנחה את ההיבט החברתי ואת הפרגמטיות המדינית בשל השתלטות של גופי ימין קיצוני. עוד טען כי התוצאות שהשיגה הממשלה בהפחתת יוקר המחיה אינה טובה ושעמדותיו ותמיכתו במחאה החברתית בישראל 2011 התנגשו עם עמדותיו של נתניהו. שמונה חודשים לאחר מכן הקים את מפלגת כולנו שזכתה בבחירות האחרונות בעשרה מנדטים.

הופעת הבכורה של ז'אן טבק

מאמן מכבי תל אביב, ז'אן טבק. קובי אליהו
מופע בכורה. טבק/קובי אליהו

אתם צריכים לדעת שהיום יערוך ז'אן טבק את הופעת הבכורה שלו כמאמן מכבי תל אביב. שלושה ימים אחרי מינויו לתפקיד בו החליף את גיא גודס, יעמוד המאמן הקרואטי על הקווים במשחק הביתי מול צסק"א מוסקבה. הצהובים יקוו שהגעתו של טבק תספק את הזעזוע הדרוש כדי להתעלות דווקא מול הרוסים החזקים, שהשפילו את מכבי תל אביב עם 69:100 במפגש הקודם בין השתיים העונה, ומחזיקים במאזן של 1:4 עד כה בבית ד', בעוד שהנציגה הישראלית נמצאת במאזן של 4:1 בלבד, ויודעת היטב שהפסד נוסף ירחיק אותה משמעותית מהעפלה לשלב הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully