וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רוני וולף

18.11.2015 / 7:15

בשדה בוקר תיערך האזכרה הממלכתית לבן גוריון ובאוניברסיטת תל אביב יושבתו הלימודים לשעה במחאה על ביטול השוויון בנטל. רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת היום

טקס האזכרה הממלכתי לדוד בן גוריון

דוד בן גוריון. GettyImages
דוד בן גוריון/GettyImages

אתם צריכים לדעת שהיום ייערך טקס האזכרה הממלכתי לזכרו של ראש הממשלה הראשון, דוד בן גוריון, במלאת 42 שנים לפטירתו. הטקס ייערך במדרשת בן גוריון בשדה בוקר ויניחו זר על קברו. עם זאת, עולה חשש שאיש מחברי הממשלה לא יכבד את המעמד בנוכחותו, וזאת משום שבכנסת תיערך באותה העת ההצבעה על תקציב המדינה. בריאיון לוואלה! NEWS הביע נכדו של בן גוריון, ד"ר יריב בן אליעזר, זעם על ההתעלמות הצפויה של הממשלה: "סבא שלי מייסד המדינה ומחוללה, החבר'ה האלה שכחו מה זה כבוד". אחרי שהתברר כי דיוני התקציב נופלים על התאריך של האזכרה, פנה יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג (המחנה הציוני) לחברי הממשלה בבקשה לאפשר הפוגה בכינוס בכנסת כדי לאפשר למי שמעוניין, להגיע לטקס בחלקת הקבר שבדרום.

סטודנטים למען שוויון בנטל

תחילת שנת הלימודים באוניברסיטת תל אביב, אוקטובר 2014. ראובן קסטרו
תחילת שנת הלימודים באוניברסיטת תל אביב, אוקטובר 2014/ראובן קסטרו

אתם צריכים לדעת שהיום יושבתו הלימודים באוניברסיטת תל אביב למשך שעה במחאה על התיקון לחוק הגיוס שאושר השבוע בכנסת בקריאה ראשונה. בזמן ההשבתה תתקיים הפגנה שבה צפויים להשתתף אלפי סטודנטים וינאמו בה, בין היתר, ח"כ עפר שלח (יש עתיד), אחד ממנסחי החוק. אלא שלא כל הסטודנטים מרגישים בנוח עם הצעד שבו נקטה אגודת הסטודנטים וכמה מהם אף יפגינו מחר מול משרדי האגודה. ממארגני ההפגנה הנגדית נמסר: "אגודת הסטודנטים לא מייצגת אותנו. אנחנו נעמוד מולם בשקט עם שלטים נגד הגיוס ונגד הרעיון ששוויון הוא בחובות - שוויון הוא קודם כל בזכויות!". התיקון לחוק הגיוס מעניק לחרדים פטור מלא מגיוס עד שנת 2020.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

שנה לפיגוע בהר נוף

זירת הפיגוע בבית המדרש "ים התלמוד" במתחם בית הכנסת "קהילת בני תורה" בשכונת הר נוף בירושלים, נובמבר 2014. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
זירת הפיגוע בבית המדרש "ים התלמוד" במתחם בית הכנסת "קהילת בני תורה" בשכונת הר נוף בירושלים, נובמבר 2014/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

כדאי לכם לדעת שהיום לפני שנה בדיוק, ב-18 בנובמבר 2014 בשעה 7:00 בבוקר, נכנסו שני בני דודים משכונת ג'בל מוכבר בירושלים לבית הכנסת "קהילת בני תורה" בשכונת הר נוף והחלו לתקוף את המתפללים במקום בעת תפילת שחרית בעזרת אקדחים וסכיני קצבים. חמישה מהמתפללים נרצחו ועמם שוטר התנועה זידאן סיף, שהיה בקרבת מקום והגיע לבית הכנסת במהרה. אחרי כחמש דקות הגיעו למקום גם שוטרים מהמחלקה לזיהוי פלילי (מז"פ) ואחד מהם חיסל את המחבלים. לפני פחות מחודש מת מפצעיו יחיאל רוטמן, אב לעשרה מירושלים, שנפצע בפיגוע באורח קשה ושהה מאז בבתי חולים שיקומיים עד שביום שבת, 24 באוקטובר, הוא הלך לעולמו לאחר שסבל מקוצר נשימה.

הפועל ירושלים – ניז'ני נובגורוד

גל מקל שחקן ניז'ני נובגורוד מול ג'ון סטפנסון שחקן מלאגה. GettyImages
גל מקל שחקן ניז'ני נובגורוד מול ג'ון סטפנסון שחקן מלאגה/GettyImages

אתם צריכים לדעת שהיום תארח הפועל ירושלים את ניז'ני נובגורוד לעוד משחק חשוב ביורוקאפ. האלופה הישראלית שחזרה במחזור הקודם לתמונת ההעפלה לשלב השני מבית ו' של המפעל השני בחשיבותו באירופה עם ניצחון דחוק על קראסני וולגוגראד, תפגוש יריבה רוסית נוספת וחזקה בהרבה, ותנסה לשכוח מההפסד הכואב לעירוני נהריה בליגה ביום ראשון, ממנו נעדרו שני כוכביה יותם הלפרין וליאור אליהו.

מזל טוב ליוני רכטר

יוני רכטר. ניב אהרונסון
יוני רכטר/ניב אהרונסון

כדאי לכם לדעת שהיום יחגוג המוזיקאי והמלחין יוני רכטר את יום הולדתו ה-64. רכטר, שהחל לנגן על פסנתר בגיל שמונה ובגיל 15 כבר הלחין את השיר "דמעות של מלאכים" למילותיו של חברו לכיתה דן מינסטר, לקח חלק מרכזי בשינויים משמעותיים שעברו על המוזיקה הישראלית ותמיד הצליח לשמור על עצמו כישות מוזיקלית טהורה. מהלהקה הצבאית דרך כוורת, 14 אוקטבות ושיתופי הפעולה עם יהודית רביץ, גידי גוב וכמובן אריק איינשטיין. וגם בקריירת הסולו, רכטר הפך לשם נרדף לאיכות, לעומק ולמוזיקאי שמשלב אליטיזם ופופיות, תחת מותג שלא נשחק ביותר מ-30 שנות קריירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully