וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד המהומות בקלנדיה: שליפת רובים ממכוניות וירי לעבר חיילים

16.11.2015 / 9:32

גורמים צבאיים טוענים כי בעת הריסת בית המחבל, שבמהלכה נורו למוות שני פלסטינים ואחד נפצע אנוש, לא נותרה ללוחמים ברירה אלא לפתוח בירי. "כל הרוג מייצר הלוויה ואלימות נוספת. זה לא משרת אותנו". דיווח מאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

הריסת בית המחבל שרצח בחודש יוני האחרון את דני גונן בלב מחנה הפליטים קלנדיה, שבמהלכה נהרגו שני פלסטינים חמושים מירי צה"ל ואחד נפצע אנוש, לא הייתה צפויה להיות שקטה כבר מראש. מפקד חטיבת בנימין, אלוף-משנה ישראל שומר, העריך כי הריסת הבית תביא עמה הפרות סדר אלימות בהיקפים גדולים ואף ירי לעבר הכוחות ולכן הורה להיערך סביב המבנה בכוחות מתוגברים מהרגיל. "כל הרוג מייצר לאחר מכן הלוויה ואלימות נוספת. זו לא הייתה הכוונה של הכוחות אבל במצב סכנת חיים, אין יותר מדי ברירות", אמר גורם צבאי. "במקרים אחרים בחר הכוח לפגוע ולא למהר להרוג. זה לא משרת אותנו".

ההרוגים הם לאיית מונסרה ואחמד אבו עייש, פעיל בגדודי חללי אלאקצא, הזרוע הצבאית של פתח. הם נפצעו מהירי ולאחר מכן מתו מפציעהם. מונסרה פרסם בפייסבוק לפני כשבועיים כי אינו מפחד למות, וכי "הנשמה שלי תהיה מתנה לירושלים. אני מפחד שארצי תשקע באשליות והבטחות ורודות"
חמאס הגיב לאירוע וטען כי זהו "טבח שביצע הטרור הישראלי".

כוחות צה"ל באירוע היו מורכבים משלושה מעגלים; מי שהיו אחראים על הפיצוץ הם אנשי יחידת יהל"ם של חיל ההנדסה. אותם, אבטחו לוחמי יחידת דובדבן בפיקודו של סא"ל ק', שנכנסו למעגל הפעילות הראשון בסמוך לשעה 02:00. את המעגל החיצוני, אבטח כוח מגדוד שקד של חטיבת גבעתי.

פעילות צה"ל בקלנדיה להריסת בית המחבל שרצח את דני גונן, רמאללה. נובמבר 2015. רויטרס
פינוי פצועים מהמקום/רויטרס

לדברי גורמים צבאיים, ההתנגדות של הפלסטינים אכן הייתה מידית, ובשלב הראשון כללה השלכת אבנים ובקבוקי תבערה והבערת פחי אשפה. בשלב מסוים זיהו צלפי יחידת דובדבן בעשרה חמושים שמתקרבים אל הכוחות על מנת לירות בלוחמים. צה"ל באש לעבר שני פלסטינים שמתו במקום, אחמד אבו עייש ולאיית מונאסרה, ופלסטיני נוסף שנפצע באורח אנוש. לאחר מכן, הבחינו הכוחות במכונית ובה חמושים נוספים שכיוונו קני רובים לעבר הכוחות. כוח דובדבן ירה לעברם, אך לא זיהה פגיעה ודאית בהם.

"היה ברור שתהיה התנגדות, כולל שימוש בנשק חם. לכן, הוחלט להיערך עם סדר כוחות גדול יחסית מאירועים קודמים", אמר גורם צבאי. "עד שלא בוצעה המשימה, הכוחות לא יצאו החוצה. המשימה הזו, כמו משימות אחרות, מוכיחה שלמרות ההתנגדות והניסיונות להקשות על הצבא בשטח, נשמר חופש הפעולה באזור וצה"ל ימשיך לפעול היכן שיידרש".

כוחות בשטח העריכו כי ההתנגדות היא תוצאה ישירה של גל הטרור וההסתה בכלי התקשורת הפלסטיניים. "אי אפשר לנתק בין האירועים הלילה לאווירה בחודשיים האחרונים", אמר קצין בגזרת יו"ש. "הכוחות יצאו סמוך לשעה 05:30 מהשטח תוך כדי שימוש בירי ואמצעים לפיזור הפגנות כדי למנוע פגיעה בכוחות. עשרות פלסטינים ארבו לשיירת כלי הרכב ביציאה ולכן היה צורך להשתמש בכוח נוסף".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
פעילות צה"ל בקלנדיה להריסת בית המחבל שרצח את דני גונן, רמאללה. נובמבר 2015. רויטרס
הריסת הבית במחנה הפליטים/רויטרס
אחמד אבו עייש, פעיל בגדודי חללי אלאקצא, הזרוע הצבאית של פתח הוא אחד ההרוגים בפעילות דובדבן בקלנדיה. פייסבוק, אתר רשמי
אחמד אבו עייש, שנהרג בפעילות/אתר רשמי, פייסבוק
ליית' מונאסרה. אחד ההרוגים בפעילות דובדבן בקלנדיה. פייסבוק, אתר רשמי
לאיית מונאסרה שנהרג בפעילות/אתר רשמי, פייסבוק
פעילות צה"ל בקלנדיה להריסת בית המחבל שרצח את דני גונן, רמאללה. נובמבר 2015. רויטרס
יחידת יהל"ם הייתה אחראית על הפיצוץ/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully