וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רוני וולף

16.11.2015 / 7:00

מליאת הכנסת תתכנס לשלושה ימי מרתון לאישור תקציב המדינה, דיון בערעורו של הרב פינטו והמשחק שיקבע את זהות הנבחרת ה-22 ביורו. רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת היום

מרתון דיונים בכנסת

מליאת הכנסת, 06.05.2015. טלי מאייר
בסיום מרתון דיונים צפויה הקואליציה לאשר את תקציב המדינה/טלי מאייר

כדאי לכם לדעת שהיום יחל מרתון דיונים במליאת הכנסת שיימשך שלושה ימים, בסיומו צפויה הקואליציה לאשר את תקציב המדינה ואת חוק ההסדרים. על פי התקציב שאושר הלילה בוועדת הכספים, יעמוד תקציב המדינה לשנת 2015 על 383 מיליארד שקל. התקציב לשנת 2016 יעמוד על 424 מיליארד. תקציב הביטחון יהיה התקציב הגדול ביותר, ואחריו תקציב החינוך, שיעלה בשני מיליארד שקל ב-2016 וייקבע על 50.6 מיליארד שקלים. משרד הבריאות יתוקצב ב-29.2 מיליארד שקל. הדיון על תקציב המדינה ייפתח בסביבות השעה 13:00 בצהריים לאחר אישורו של התיקון לחוק הגיוס בקריאה ראשונה. יו"ר ועדת הכספים, משה גפני, יציג את התקציב, ולאחר מכן יחלו יומיים של דיונים על הסתייגויות. הדיון היום יימשך עד השעה 20:00 בערב.

"גזרות כחלון"

שר האוצר משה כחלון, הכנסת, 13 ביולי 2015. יותם רונן
עיריית ירושלים תפגין נגד כוונת האוצר להפסיק בהעברת "מענק הבירה". כחלון/יותם רונן

כדאי לכם לדעת שהיום תפגין עיריית ירושלים מול הכנסת במחאה על כוונת משרד האוצר להפסיק להעביר את "מענק הבירה" השנתי בסך כ-300 מיליון שקלים. לטענת ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, את ההודעה על כך שבשנת התקציב הבאה לא יועבר המענק, שאותו מכנים בעירייה בעוקצנות "גזרות כחלון", קיבל רק לפני כמה ימים. לכן, החליט לצאת בקמפיין פומבי נגד שר האוצר, משה כחלון. לדבריו, הוא מצפה להסברים מכחלון "שיבהירו מדוע מאז שנכנס לתפקידו לא מצא זמן אפילו לדיון אחד בנוגע לסיוע לירושלים, ועדיין מסרב בתוקף להיענות לפניות בעלי העסקים שנפגעו קשות מהמצב הביטחוני".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

פינטו נגד מדינת ישראל

הרב יאשיהו פינטו, מאי 2015. שלומי יוסף, פול צלמים
רוצה להימנע ממאסר בפועל. הרב יאשיהו פינטו/פול צלמים, שלומי יוסף

כדאי לכם לדעת שהיום ידון בית המשפט העליון בערעור על העונש שנגזר על הרב יאשיהו פינטו – שנת מאסר בפועל – על רקע קמפיין אגרסיבי שהוא עורך בטענה כי הפרקליטות הסתירה ממנו חומרי חקירה והסדר הטיעון נחתם תחת לחץ שהופעל עליו. בהרכב שידון בערעור יישבו השופטים יצחק עמית, צבי זילברטל ומני מזוז. בימים האחרונים החלו אנשי הרב בקמפיין חוצות נרחב לקראת הערעור, בתקווה לשנות את גזר הדין ולהקל על פינטו, שמצדו אינו מתכוון לסגת מההסדר שאליו הגיע עם המדינה, אולם מבקש להימנע ממאסר בפועל.

ואהבת לרעך כמוך

פתיחת שנת הלימודים בבית הספר אופק ברמלה, 1 בספטמבר 2015. ראובן קסטרו
הצוות החינוכי יעביר תכנים הקשורים לסובלנות במסגרת היום הבינלאומי/ראובן קסטרו

כדאי לכם לדעת שהיום הוא יום הסובלנות הבינלאומי שהוכרז על ידי אונסק"ו בשנת 1995. מטרת ציון היום היא "לחולל מודעות ציבורית, כדי להדגיש את הסכנות שבאי-סובלנות, וכדי לחדש את המחויבות ואת הפעולה למען קידום הסובלנות והחינוך", כפי שנכתב בהצהרת עקרונות הסובלנות של ארגון החינוך, המדע והתרבות של האו"ם. בכל שנה נערכים ביום זה ועידות ופסטיבלים המוקדשים לנושא, ובישראל מציינים את היום בעיקר במערכת החינוך שבה מעביר הצוות החינוכי תכנים הקשורים לחשיבות ההתייחסות בסובלנות כלפי האחר והשונה והסכנות שבחוסר סובלנות ויחס מפלה ולא שוויוני ולנושאים סביבתיים.

אירלנד - בוסניה

שחקני נבחרת אירלנד חוגגים. GettyImages
שחקני נבחרת אירלנד/GettyImages

כדאי לכם לדעת שהיום תארח נבחרת אירלנד, אחרי ה-1:1 הדרמטי בערפל של זניצה, את בוסניה למשחק הגומלין בשלב הפלייאוף, ממנו תצא הנבחרת ה-22 שתיטול חלק ביורו 2016. הבוסנים זקוקים לניצחון או לתיקו רב שערים בדבלין כדי להעפיל, לראשונה בהיסטוריה, לטורניר הגמר של אליפות אירופה, בעוד שלמארחת יספיק גם תיקו מאופס כדי לעלות ליורו בפעם השנייה ברציפות דרך שלב הפלייאוף. אגב, הבוסנים כשלו בפעמיים הקודמות בהם שיחקו בפלייאוף של מוקדמות המונדיאל או היורו, ואילו המאזן של האירים בפלייאוף עומד על כה על שתי עליות משש הופעות.

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully