וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטודנטיות חרדיות הגיעו לקמפוס ללא גרביים – ונשלחו לבתיהן

15.11.2015 / 20:40

תלמידות בקריה האקדמית אונו הגיעו לבחינה כשהן לבושות בניגוד לתקנון הקמפוס החרדי. במודעה שנתלתה בקמפוס נכתב כי הן הועלו לוועדת משמעת וכי נרשמה להן הערה בתיק האישי. "יש סטודנטיות שהועלו לוועדה בגלל תמונה בפייסבוק"

מודעה על איסור הופעה בסנדלים ללא גרביים בקריה האקדמית אונו, נובמבר 2015. פייסבוק, אתר רשמי
המודעה שנתלתה בקמפוס/אתר רשמי, פייסבוק

סטודנטיות בקמפוס החרדי של הקריה האקדמית אונו בירושלים הופיעו ללימודים ללא גרביים ונשלחו לוועדת משמעת, שבה נרשמה תלונה בתיקן האישי והן אף לא הורשו להיכנס לבחינה עד שלא חזרו לקמפוס עם גרביים. המקרה אירע לאחרונה במוסד שבו לומדים גברים ונשים חרדים משפטים ומנהל עסקים בימי לימוד נפרדים. עם כניסתן לאקדמיה, חותמות הסטודנטיות על תקנון צניעות שאחד מסעיפיו הוא איסור על הופעה בכפכפים או בסנדלים ללא גרביים.

הסטודנטיות שהפרו את התקנות הגיעו לאחרונה לבחינה ולא הורשו להיכנס אליה. במודעה שנתלתה בקמפוס בנושא ביום חמישי ועלתה לעמוד הפייסבוק "ישראל חופשית", אף הוכרז כי הסטודנטיות "הועלו לוועדת משמעת ותלונה נרשמה בתיקן" וכי "הוזהרו כי על כל עבירת צניעות נוספת הן ידרשו לעבור ללמוד בקמפוס הכללי". "הייתי בהלם", סיפרה עובדת בבניין הקמפוס בירושלים. "היום הלכתי לראות אם הוא עדיין תלוי - וכן. ראיתי גם שלט שיש שם ימים נפרדים לגברים ולנשים ובכלל לא הבנתי; אם זה נפרד ואין גברים שיראו מה הבעיה שהבנות יבואו בלי גרביים?".

"הקמפוס הוא האחרון שצריך לשים להן מקלות בגלגלים"

תלמידות במוסד מספרות כי ההקפדה על כללי הצניעות לא נגמרת בגרביים. "יש משגיחת צניעות בקמפוס", סיפרה לוואלה! NEWS סטודנטית חרדית למשפטים. "יש תלמידות שהועלו לוועדת משמעת בגלל תמונות שפרסמו בפייסבוק האישי שלהן". לדברי רות קוליאן, מייסדת תנועת "ובזכותן" וסטודנטית למשפטים בקמפוס, "המקרה הזה של סטודנטיות בקמפוס שלא מכניסים אותן למבחנים כבר קרה בעבר". היא סיפרה: "טיפלתי בבנות שהעלו אותן לוועדת משמעת כי היו בלי גרביים. פנינו להנהלה והובטח לנו שזה יתוקן. עכשיו אני מופתעת לראות שלא".

קוליאן טוענת כי גם מבחינה הלכתית האיסור ללכת בלי גרביים אינו חד משמעי: "יש נשים ספרדיות, למשל, שהולכות בלי גרביים כי הרב עובדיה מתיר ללכת בלי גרביים במקרים מסוימים". לדבריה, "כשאישה חרדית עושה צעד והולכת ללמוד זה לא דבר של מה בכך ואני חושבת שהקמפוס הוא האחרון שצריך לבוא ולשים לה מקלות בגלגלים".

מהקריה האקדמית אונו נמסר: "בקריה האקדמית אונו קיים קמפוס מעורב וקמפוס חרדי. אנו גאים בקמפוס החרדי אשר פרץ את הדרך להשכלת החרדים בישראל ומשמש כביתם של יותר ממחצית הסטודנטים החרדים. סביבת הלימודים בקמפוס זה מותאמת לאורחות חייהם של הסטודנטים שבאים ללמוד בו. ההקפדה על קוד לבוש הולם לגברים ונשים הינה תנאי חיוני שנועד לכבד את ציבור התלמידים במקום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully