וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רוני וולף

15.11.2015 / 7:00

הפגנת אמהות נגד התיקון לחוק הגיוס, פסגת ה-G20 באנקרה ופסטיבל הצפרות הבינלאומי באגמון החולה. רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת היום

אמהות בעד שוויון בנטל

עצרת המיליון נגד חוק הגיוס, חרדים בבנייני האומה ירושלים. מרץ 2014. יואב דודקביץ'
הפגנת חרדים נגד הגיוס לצה"ל/יואב דודקביץ'

כדאי לכם לדעת שהיום תתקיים "הפגנת אימהות" מול משרד ראש הממשלה בירושלים במחאה על תיקון חוק הגיוס שהממשלה צפויה לאשר היום לבקשת המפלגות החרדיות החברות בקואליציה. על פי התיקונים, "תקופת ההסתגלות", שאפשרה לחרדים פטור מלא מגיוס עד לשנת 2017, תידחה עד לשנת 2020. לאחריה, עד 2023 תחל תקופת "הסתגלות שנייה" שבה ייאלצו החרדים לעמוד ביעדי הגיוס שקבעה הממשלה. אחרי תקופת ההסתגלות השנייה, ב-2023 תידרש הכנסת להאריך שוב את החוק, אחרת יופקע. ביום שני החוק יעבור בקריאה ראשונה במליאת הכנסת, ביום שלישי יתקיים דיון בוועדת חוץ וביטחון וביום שני לאחר מכן החוק יעבור בקריאה שנייה ושלישית. חבר הכנסת מנחם מוזס (יהדות התורה) אף איים ואמר כי ללא העברת התיקון לחוק הגיוס בקריאה שנייה ושלישית, סיעתו לא תיתן יד להעברת התקציב, שהמועד האחרון לאישורו הוא יום חמישי, 19 בנובמבר.

G20 בטורקיה

נשיא ארצות הברית ברק אובמה נפגש עם מנהיגים אירופיים כדי לדון במצב באוקראינה בG20, אוסטרליה. רויטרס
ברק אובמה וחברים בוועידת ה-G20 שנערכה בשנה שעברה באוסטרליה/רויטרס

כדאי לכם לדעת שהיום תארח טורקיה את ועידת G-20 השנתית שבה ישתתפו מנהיגים ממדינות רבות ברחבי העולם, בהם ארצות הברית, סין, יפן, רוסיה, קנדה, אוסטרליה וברזיל. בניגוד לשנים קודמות, בוועידה ישתתפו גם נציגים מאזרביג'אן, מלזיה, סינגפור, זימבבווה וספרד. היא תימשך יומיים ובסך הכול יהיו בה 13 אלף אורחים שישתתפו ב-70 פגישות. שלושת הנושאים המרכזיים שבהם ידונו השנה בוועידה הם "הכללה, השקעה ויישום", כפי שקבעה המארחת. האג'נדה הכלכלית של הפסגה הייתה אמורה ממילא להידחק על ידי נושאים כמו מלחמת האזרחים בסוריה, משבר ההגירה באירופה והמתח ההולך וגובר בים הסיני הדרומי, אלא שהפיגועים בפריז שבהם נהרגו לפחות 129 בני אדם בוודאי ידחקו גם את הנושאים הללו הצידה, כשמנהיגי העולם יעדיפו לדון בהתקפות הטרור בבירה הצרפתית ובאיום ההולך וגובר מצד דאעש. לאור האירועים, נשיא צרפת פרנסואה הולנד ביטל את השתתפותו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

זוכרים את הקורבנות בפריז

קתדרלת נוטרה דאם בפריס. AP
קתדרלת נוטרה דאם בפריז/AP

כדאי לכם לדעת שהיום יערוך הארכיבישוף של פריז מיסה שתיערך בכנסיית נוטרה דאם לזכר הקורבנות של מתקפת הטרור המשולבת בליל שישי שגבתה את חייהם של לפחות 129 בני אדם. בליל שבת הטילו כוחות הביטחון עוצר על העיר, בפעם הראשונה מאז מלחמת העולם השנייה. בשעות שלאחר הפיגועים הכריז נשיא צרפת פרנסואה הולנד על מצב חירום בכל צרפת, וסגר את גבולות המדינה. גם מגדל אייפל יישאר סגור עד להודעה חדשה ונאסרה התקהלות ציבורית עד יום חמישי. כמו כן, ממשלת צרפת הודיעה על דקת דומייה ביום שני לזכר ההרוגים.

החלה עונת הנדידה לדרום

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חסידות חולפות מעל ישראל בדרכן לאפריקה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כדאי לכם לדעת שהיום יתקיים פסטיבל הצפרות הבינלאומי באגמון החולה שיימשך עד ה-22 בנובמבר. במהלך הפסטיבל, המתקיים מדי שנה, ניתן לצפות בציפורים מסוגים שונים ומגוונים. נדידת הסתיו של העופות מביאה עימה אלפי ציפורים החולפות בשמי ישראל כשהן חונות באגמון להתרעננות אכילה וצבירת כוח בדרכן מארצות הצפון הקרות לחרוף באפריקה החמה. את אזור האגמון ממלאים אלפי עופות ביניהם עגורים, עופות דורסים שונים, שקנאים ברווזים ועוד.

הטורניר האחרון של עולם הטניס לשנת 2015

נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי. AP
נובאק דג'וקוביץ', הפייבוריט המובהק לזכייה/AP

כדאי לכם לדעת שהיום ייפתח בלונדון הטורניר האחרון של עולם הטניס לשנת 2015 - טורניר גמר הסבב. שמונת הטניסאים הטובים בעולם יתחרו על הגביע היחיד שעוד נותר השנה, כשהפייבוריט המובהק לזכייה הוא נובאק דג'וקוביץ', שמגיע עם רצף של 37 ניצחונות באולם ואחרי שנה בה ניצח ב-94% ממשחקיו. מי שינסו לעמוד בדרכו יהיו, כרגיל, רוג'ר פדרר, אנדי מארי ורפאל נדאל. ארבעת הטניסאים הנוספים שהעפילו לטורניר היוקרתי הם סטן ואוורינקה, דויד פרר, תומאש ברדיך וקיי נישיקורי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully