וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דעה: הגיע הזמן שצרפת תוריד את הכפפות

שירה אנסקי

14.11.2015 / 20:30

מדברים על מלחמה אבל לא עושים מלחמה. המדינה לא מצליחה להתגבר על האויב מבחוץ ועל המבוכה מבפנים - אסור אפילו לומר את המילה "ג'יהאד". אט אט נוצרת תדמית של מדינה שמנסה לשמר את המודל הדמוקרטי במחיר דמים גבוה. שירה אנסקי, תושבת פריז, רוצה שינוי

נרות בכיכר הרפובליקה, פריז, 14 בנובמבר 2015. רויטרס
כיכר הרפובליקה בפריז, היום/רויטרס

הלילה היה ארוך. הבקרים הבאים יהיו לא פחות קשים. הפעם, אני חוששת, לא תהיה אחדות והיענות לאומית בעוצמה שהופגנה אחרי הפיגועים ב"שארלי הבדו" וב"היפר כשר". הרפובליקה עומדת למבחן. הפיגועים ההם נראים היום כמו כתובת על הקיר לקראת הבאות. האם המתקפה תגרור שוב התגייסות עצומה?

מנהיגיה הסוציאליסטים של צרפת חלשים. החברה הצרפתית קרועה מבפנים וחווה משבר ערכי ואידאולוגי. האדם ברחוב אינו יודע מהו החזון, מהי האסטרטגיה של הממשלה במלחמה בטרור. אין לו מושג למה זה קורה, אנשים המומים והתחושה היא שהממשלה חסרת אונים. הממשלה לא יכולה להשתמש במונחים כמו "ג'יהאד", זה בגדר טאבו. את חוסר האונים הזה ואת הכשלים של הרפובליקה המחבלים הבינו כבר מזמן. ברבעים מסוימים אי אפשר אפילו ללמד לימודי דתות מונותאיסטיות - חוץ מהאיסלם - שלא לדבר על לימודי שואה.


מתקפת טרור בפריז | סיקור מיוחד

שומרים סביב מגדל אייפל יום לאחר מתקפת הטרור בעיר, פריס. 14, נובמבר 2015. רויטרס
החברה הצרפתית קרועה מבפנים/רויטרס

תושבי פריז וצרפת כולה התעוררו ליום אבל שחור, הלב ממאן לקלוט, השכל מחפש תשובות: איך כל זה קרה? איך מוציאים לפועל שישה פיגועים במקביל באין מפריע ?

לפני כחודש, מארק טרבדיק, שופט חוקר לשעבר שטיפל תיקי האזרחים הצרפתים בפיגוע במלון בפארק הזהיר מפני פיגועים חדשים. "הגרוע מכל לפנינו", אמר, "ברור שאנחנו פגיעים מעצם המיקום הגיאוגרפי שלנו, וגם בשל הכניסה הקלה של אזרחים אירופאיים לאירופה אחרי שהייה בסוריה. החקיקה שעומדת לרשותנו חלשה וחסרת תועלת". השופט התבטא באופן חריף כל כך בין השאר משום שחשף לפני שנה חוליה בת שישה ג'יהאדיסטים שתכננו פיגועי משולב בזירות שונות בצרפת. הוא ידע על מה הוא מדבר, הוא הזהיר כי הכוחות בשטח לא עומדים בעומס המשימות, התריע מפני מחסור במשאבים ומפני קוצר רואי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

צרפת נשארת פאסיבית

האם הכתובת הייתה על הקיר? אי אפשר שלא לשאול את השאלה. מדברים על מלחמה אבל לא עושים מלחמה. מלחמה צריכה להיראות ולהיעשות. אך כאן בצרפת המדינה נשארת פאסיבית, לא מצליחה להתגבר על האויב ועל המבוכה מבפנים. הממשלה נוקטת קו של הגנה עצמית ולא רוצה לפגוע בזכויות אדם. כך נוצרת תדמית של מדינה ואולי גם יבשת המנסות לשמר את המודל הדמוקרטי במחיר דמים גבוה. המדינה נאבקת בהגדרה העצמית שלה. חופש פולחן ופרטיות וחירויות הפרט, לא מאפשרים מלחמה יעילה בטרור.

זירת הפיגוע מחוץ לאולם המופעים "בטקלן", פריז, 14 בנובמבר 2015. רויטרס
הרחובות היו ריקים היום. זירת הפיגוע מחוץ לאולם "בטקלאן"/רויטרס

בעקבות מתקפת הטרור הקטלנית הרחובות היו ריקים היום. אנשים מתהלכים חפויי ראש, נשיא הרפובליקה הכריז על מצב חירום בכל שטח המדינה, מצב שלא היה כמותו מאז מלחמת אלג'יריה. הוכרז גם על אבל לאומי. בתי קולנוע, חנויות, מסעדות מוסדות תרבות ובתי ספר נסגרו, תושבי העיר נקראו להישאר בבתיהם היום. מקומות רבים לא נפתחו לקהל ואירועים רבים בוטלו. מגדל אייפל נסגר עד להודעה חדשה ופארק השעשועים יורו דיסני לא נפתח הבוקר. להקת U2 ביטלה את הופעתה בעיר, וכך גם סטיבן שפילברג שהודיע על ביטול הפרימיירה של סרטו החדש. כל אירועי הספורט של סוף השבוע השבוע בוטלו. גני ורסאי סגורים לקהל ולא יתקיימו תפילות בקתדרלות ובכנסיות בעיר.

זה נראה כמו שיאו של גל הפיגועים הנוכחי, אבל מי יודע מה צופן העתיד?

seperator

לפרסום מאמרים בוואלה דעות לחצו כאן

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully