וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליה בשימוש בטלפונים סלולרים ובאינטרנט באפריקה

6.10.2002 / 18:57

כך קובעים במחלקת התקשורת של האו"ם; לפי הנתונים החדשים, כמות מנויי האינטרנט עלתה בכ-20 אחוז בשנה וחצי האחרונות; עם זאת, הדרך עדיין ארוכה - רק אחד מ-250 אפריקאים גולש ברשת

השימוש ברשת האינטרנט והשימוש בטלפונים סלולריים ביבשת אפריקה עולה מדי שנה, זאת בעוד שטכנולוגיית המידע בשאר העולם עדיין לא הגיעה לשיאה; כך דווח על ידי האו"ם, הפועל לצמצום הפערים הטכנולוגיים בין אומות עניות לבין אומות עשירות.

מחלקת מידע, תקשורת וטכנולוגיה באו"ם דיווחה כי מספר המנויים באפריקה לספקיות חיבור לרשת האינטרנט עלה ב-18 החודשים האחרונים בכ-20 אחוז, והשימוש בטלפון סלולרי עלה אף הוא בשיעור ניכר - בחמש השנים האחרונות נעשה שימוש רב יותר בטלפונים סלולריים בהשוואה לשימוש בטלפונים קוויים.

גם השימוש ברשתות משותפות לצורך חיבור לאינטרנט נמצא בעליה מתמדת - בהשוואה לחיבור באמצעות מודם דרך קווי הטלפון הקיימים - ונמצא במגמת התרחבות, בשיעור נמוך מעט בלבד מזה העולמי. בנוסף, קפה אינטרנט ומקומות ציבוריים אחרים המספקים גישה לאינטרנט נפתחים לעתים קרובות, בעיקר באזורים העירוניים ברחבי אפריקה. לכל האמור יש להוסיף, כי נקודת הפתיחה של אפריקה בכל הקשור להפצה והקמה של תשתיות טכנולוגיות, נמוכה מזו של העולם המערבי. עוד עולה מהדו"ח, כי בעוד שאחד מכל שני אנשים בממוצע בצפון אמריקה ואירופה משתמש באינטרנט, רק אדם אחד מתוך 250 אנשים באפריקה גולש באינטרנט.

הדו"ח הוצג בפתיחת ישיבתה השלישית של מחלקת מידע, תקשורת וטכנולוגיה באו"ם, שדנה בדרכים לעידוד שימוש בטלפונים סלולריים וברשת האינטרנט במדינות המתפתחות. "מידע וטכנולוגיות תקשורת הם הסיכוי הטוב ביותר של אפריקה להתפתח", אמר מנכ"ל האו"ם, קופי ענאן, בפתח הישיבה. "כמובן שלא מדובר בגלולת קסם, שתפתור את כל הבעיות שבהן יבשת אפריקה נתונה, אך מדובר בכלי רב עוצמה לפיתוח הכלכלה ולבלימת ממדי העוני. פיתוח הטכנולוגיה ביבשת עשוי להקל על השתלבותה בכלכלה העולמית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully