וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה על הפיגועים בצרפת: "אין לקשור זאת למשבר המהגרים"

ברקע חקירת מתקפת הטרור בפריז, בברלין חוששים שהדבר ישפיע על מדיניות חברות האיחוד בסוגיה. מנהיגת הימין הקיצוני בצרפת, מארין לה פן, קוראת לסגור את הגבולות ובפולין מבהירים: "לא נקבל פליטים"

צילום: רויטרס, סרטוני חובבים שהועלו לרשת; עריכה: מתן חדד

ברקע מתקפת הטרור שפקדה את פריז, בצרפת וברחבי אירופה יש מי שקושר את הפיגועים הקטלניים, שלפי הדיווחים לפחות אחד המחבלים היה סורי, למשבר המהגרים שפוקד את היבשת. ואולם, גרמניה, שמובילה את הקו התומך בקבלת אלפי הפליטים ומבקשי המקלט שמגיעים לאיחוד מיהרה לקרוא לחברות השונות שלא לקשור בין האירועים, שצפויים לחזק את מפלגות הימין המתנגדות להגירה.

מנהיגת הימין הקיצוני בצרפת, מארין לה פן, דרשה לנקוט יד קשה בעקבות הפיגועים. "בפעם השישית ב-2015, הטרור האיסלאמי פגע בארצנו", כתבה בטוויטר מי שעומדת בראש מפלגת "החזית הלאומית". "צרפת מבכה את מתיה ואני מבכה אותם יחד עמה", הוסיפה. לה פן, שהסקרים מבציעים על התחזקות מתמשכת בתמיכתה בקרב הציבור, הדגישה כי "חיוני שצרפת תחזיר לעצמה את השליטה על הגבולות, באופן קבוע. יש לחסל את האיסלאם הקיצוני, לסגור מסגדים קיצוניים ולגרש מטיפים קיצוניים".

פינוי פצועים מחוץ לאולם המופעים "בטקלן", פריז, 13 בנובמבר 2015. רויטרס
פינוי פצועים מאחת מזירות הפיגועים בפריז, אתמול/רויטרס

בנוסף אליה, ממשלת הימין החדשה בפולין הבהירה כי היא לא יכולה לקלוט לשטחה מהגרים כפי שנקבע במסגרת יישובם מחדש של מאות אלפי בני האדם שהגיעו לחופי יוון ואיטליה. קונרד שימנסקי, השר לענייני אירופה שייכנס לתפקידו עם השבעת הממשלה בהנהגת מפלגת "חוק וצדק", הדגיש כי "המתקפות הללו מוכיחות כי יש צורך בבחינה מעמיקה עוד יותר של המדיניות האירופית כלפי משבר ההגירה".

לדבריו, "נסכים לכך רק אם נקבל ערבויות ביטחוניות. זהו תנאי מפתח והיום יש סימן שאלה סביב הנושא בכל רחבי אירופה". השר המיועד לא פירט למה הוא מתכוון ב"ערבויות ביטחוניות". שימנסקי הוסיף כי הממשלה הנכנסת מתנגדת להתחייבות שהשמיעה זאת היוצאת ביחס לתכנית של האיחוד לפיזור המהגרים לפי מכסות קבועות מראש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מהגרים שהיו בדרכם לאי לסבוס מחולצים על ידי משמר החופים הטורקי, נובמבר 2015. רויטרס
חילוץ מהגרים בסמוך לחופי האי היווני לסבוס/רויטרס

מנגד, שר הפנים של גרמניה תומאס דה מזייר הפציר בחברות האיחוד שלא לקשור בין האירועים למשבר המהגרים. ממשלתה של הקנצלרית אנגלה מרקל ספגה ביקורת רבה מצד מדינות רבות ביבשת, ובראשן הונגריה, בשל המדיניות שלה בנושא. כמיליון מבקשי מקלט, רבים מהם ממדינות במזרח התיכון ובאפריקה שבהן מתחוללות מלחמה, צפויים להיכנס עד לסוף השנה לשטחה של הכלכלה החזקה ביותר בגרמניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully