וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אשר רוח בו" - המכינה שמחדירה רוח ניצחון בצעירים שמעדו ומחזירה אותם למסלול הנכון

רמי שני

12.11.2015 / 8:32

עשרות נערים בסיכון שצה"ל סירב לגייס הצטרפו בשנתיים האחרונות למכינת 'אשר רוח בו' במצפה רמון וכאילו נבראו מחדש. בסיום המכינה, רבים מהם התגייסו ליחידות המובחרות ביותר בצה"ל

צלם: בני בן סימון. עורך ווידאו: מיכאל ברגמן

מכינת 'אשר רוח בו' במצפה רמון אינה מטילה דופי באופיים וטוהר כוונותיהם של נערים עבריינים שאיבדו את דרכם. מושיק וולף, מנהל המכינה מראיין את המועמדים שלו בכל מקום וזמן אפשרי – גם בבתי הכלא. המסע שלו עם הנערים מסתיים בגיוס רגיל לצה"ל, גם ליחידות המובחרות ביותר, אבל הרבה לפני כן, אותן נערים חייבים להתנתק מעברם הבעייתי ולהתחיל להאמין בעצמם. " קודם כל הפליליסט הוא ילד טוב. המעשים שעשה הם באחריותו, אבל לא תמיד באשמתו. אני מסתכל עליו כנער שחטא ושילם את חובו לחברה", אומר מושיק.

העבר ממנו צריכים החניכים להתנתק הוא קשה מאוד, יש בו משפחות הרוסות , מעברי פנימיות ובתי ספר ,חיי רחוב וגם קהילות טיפוליות ובתי סוהר. אחרי שצה"ל סירב לקבל אותם לשורותיו לומדים כאן הצעירים לעלות על הנתיב לחיים שגרתיים שבסופו יש כרטיס כניסה לשירות הצבאי, שירות שנחשב עדיין לכור ההיתוך של החברה בישראל. דומיניק שרמן למשל , הגיע לארץ מבלגיה בגיל שנה, בלי אב והפך להיות עבריין מוכר כבר בכיתה ג'. "בגיל 8-9 כבר פרצתי לבתים וגנבתי. שתיתי אלכוהול ועישנתי סיגריות", הוא מספר. "הגעתי לאיזושהי נקודה שבה נמאס לי מהחיים, לא הייתה לי שום משמעות. שום שייכות ותכלית. רציתי משהו אחר, לראות אם אני מסוגל להביא את עצמי למקום אחר. נמאס לי מהסבל, השקרים".

בעבר ניהל וולף בית ספר בנגב אך חש צורך לעשות משהו משמעותי יותר . את מרבית יומו הוא עושה במכינה ,רחוק ממשפחתו . גאוותו היא על כל צעיר שעוזב את המקום כשהוא רחוק מחייו הקודמים - בוגרי המחזורים הראשונים מהווים גם השראה לחניכים שהחלו את הכשרתם בחודש שעבר. מספר הטלפון שלו מצוי בפרקליטות, אצל עורכי דין ואפילו אצל שופטים בבית המשפט העליון, הרואים במכינה גלגל הצלה – לפני נפילה לחיי עבריינות. "חלק מגיעים עם רקע פלילי, דרך קציני מבחן, שירות מבחן לנוער, הסנגוריה הציבורית ואפילו שופטים , אנחנו מגייסים מהוסטלים ובתי אמנה וכלא אופק", מספר מושיק.

פעם בחודש יוצאים החניכים במכינה לשבוע וחצי בשטח שכולל סדרות שטח ניווטים הישרדות הליכה עם משקלים שותים מגבי מים, מסננים מים מפיקים מים הולכים הרבה ברגל וישנים על גחלים. מגלפים כלי בישול מעצים . "שם על ההר כשהם לבד או אחרי מאמץ פיזי מאוד משמעותי הם יודעים שהם יכולים לעשות הכול", אומר מושיק שסיים להכשיר כבר את המחזור הרביעי לשירות בצה"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully