וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירות בברזיל: מנהיג הפועלים מועמד לנצח

רויטרס

6.10.2002 / 14:18

הסקרים מורים שלואיס אינסיו לולה דה סילבה, בעבר פועל מתכת, יעשה היסטוריה ויהיה איש השמאל הראשון שינהיג את ברזיל; בינתיים, הבוחרים עושים היסטוריה – ומצביעים בקלפיות ממוחשבות

יותר מ-115 מיליון אזרחי ברזיל נקראים היום לקלפיות לבחור נשיא חדש. הסקרים מורים על ניצחון סוחף למועמד השמאל, לואיס אינסיו לולה דה סילבה. הבחירות היום נחשבות לחשובות ולמכריעות ביותר בברזיל, מאז שבה לקיים משטר דמוקרטי. ההערכה היא כי לתוצאותיהן תהיה השפעה על מדינות אחרות באמריקה הלטינית ובעולם.

סקר שפורסם אתמול הורה על תמיכה של 50 אחוזים מהמצביעים במפלגת העובדים של לולה. ואולם, אם לולה לא יזכה לרוב מוחלט מהקולות, הוא ייגרר לסיבוב שני. תרחיש זה עשוי לכלול גיבוש קואליציה נגדו, שתסכל את תוכניותיו לכבוש את השלטון. במקרה של ניצחון בבחירות, לולה ייכנס להיסטוריה כאיש השמאל הראשון שנבחר להנהיג את ברזיל. לולה, בעבר פועל מתכת, יהיה גם הנשיא הראשון בתולדות המדינה שבא ממעמד הפועלים.

מי שבטוח יעשה היסטוריה הם הבוחרים, שיצביעו לראשונה בקלפיות אלקטרוניות. כ-406 אלף קלפיות ממוחשבות הוצבו ברחבי ברזיל – מאגן האמזונס בצפון ועד ערי התעשיה בדרום – לשימושה של הדמוקרטיה הרביעית בגודלה בעולם. השימוש בקלפיות אלה נועד למנוע זיופים. כמו כן הוא מבטיח כי התוצאות מכ-70 אחוז מהקלפיות יפורסמו זמן קצר לאחר ההצבעה.

ההצבעה חובה, האלכוהול אסור

עבור אזרחי ברזיל מדובר בפעם הרביעית שהם נקראים לקלפיות לאחר סיום שלטון הדיקטטורה הצבאית ב-1985. בשלוש הפעמים הקודמות לולה הסתפק במקום השני. ואולם, בעיות האבטלה, הפשע הגואה והפערים המתעצמים בין עשירים לעניים – אמורים להעניק לו הפעם את הניצחון.

מיליוני הברזילאים מתחת לקו העוני תולים תקוות בלולה, שהנהיג בעבר מאבקי עובדים ושביתות ואף נכלא בתקופת הדיקטטורה הצבאית. לעומתם, שחקנים במגרש הפיננסי בברזיל ובוול סטריט מביעים חשש מבחירתו. משקיעים זרים, שהזרימו כספים למדינה במסגרת מדיניות השוק החופשי של הנשיא הנוכחי, פרננדו הנריקה קרדוסו, מודאגים משינוי אפשרי. ברקע נמצא חובה של ברזיל, שנאמד בכ-260 מיליארד דולר. המשקיעים מעדיפים שחוזה סרה, מנהיגה הנוכחי של מפלגת השלטון, ינהיג את הכלכלה התשיעית בגודלה בעולם. ואולם, בד בבד בעקבות התמתנותו של לולה, בימים האחרונים מסתמן כי המשקיעים ישלימו בסופו של דבר עם דין הבוחר.

הבוחר מצדו נאלץ להשלים עם דין הבחירות במדינה. ההצבעה בבחירות היא בגדר חובה, והמצביעים צריכים לבחור גם מושלים למחוזות ומחוקקים לקונגרס הלאומי ולרשויות המקומיות. בנוסף, קיים איסור על צריכת אלכוהול ביום הבחירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully