וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הספרייה העירונית הייתה סגורה שנה וחצי - תלמידים התגייסו לסדרה

10.11.2015 / 15:37

הספרניות התרגשו, התלמידים התנדבו ותושבי העיר המבוגרים נרתמו גם הם לסידור הספרייה העירונית במגדל העמק, אחרי שנה וחצי של שיפוצים. כ-20 מנויים חדשים הצטרפו עם הפתיחה ל-5,500 הקיימים

הספרייה העירונית במגדל העמק. עירית מגדל העמק,
"צמא גדול בקרב הציבור". הספרייה המשופצת/עירית מגדל העמק

בתום שנה וחצי של עבודות שיפוצים, פתחה שלשום (ראשון) את שעריה מחדש הספרייה העירונית של מגדל העמק. הספרניות הנרגשות העידו כי "היה צמא גדול בקרב הציבור". לדבריהן, "תושבים רבים ממש התגעגעו לשוב לספרייה". לפי נתוני הספרייה, ביום הפתיחה נוספו כ-20 מנויים חדשים לספרייה שהצטרפו ל-5,500 הקיימים.

לקראת היום החגיגי היו ידיהן של הספרניות עמוסות עבודה וכדי להספיק ולהשיב בזמן את 50 אלף הכותרים למדפי הספרייה, היה צורך דחוף בעזרה. לכן, כמה תלמידים מבית הספר אורט רוגוזין בעיר וכן כמה תושבים מבוגרים סייעו במשך שעות ארוכות לעובדות במקום, בעיקר במדור הספרים בשפה הרוסית.

לידור פרגר, תלמיד כתה י"א ומתנדב בסניף מד"א בעיר, המיר באותם ימים את התנדבותו ופנה לסייע לספרניות. "בעבר כבר הייתי מגיע לספרייה ומתנדב ועוזר בדברים שונים, כמו סיוע בפינת המחשבים. שמחתי לשמוע שהסתיימו עבודות השיפוצים ושהספרייה נפתחת מחדש, ושמחתי לבוא ולעזור. מבחינתי, עיתוי הפתיחה ממש טוב. יש בספרייה פינות למידה וזה ממש חשוב לי בשלב זה של הלימודים".

תלמידים מסייעים בסידור ספרייה חדשה במגדל העמק, נובמבר 2015. עיריית מגדל העמק, מערכת וואלה! NEWS
תלמידים מסדרים את הספרים בספרייה החדשה/מערכת וואלה! NEWS, עיריית מגדל העמק

תפקידם של התלמידים המתנדבים היה לסדר את הספרים על המדפים לפי סדר א'-ב', כשאת הסידור הפנימי כבר השלימו הספרניות הוותיקות. "הרגשתי הערכה גדולה מצד הספרניות. הן שמחו שהגענו ונתנו לנו תחושה שהעזרה שלנו הייתה חשובה", העיד פרגר.

טלי סוקולסקי, גם היא תלמידת כתה י"א מאורט רוגוזין חשה סיפוק מהסיוע לספרניות ואף הגדירה את מלאכת סידור הספרים "מהנה". היא טענה כי התלהבה לראות את הספרייה במראה המחודש שלה ושמחה לפגוש מחדש ספרים שזכורים לה מילדותה.

סוקולסקי, שבילדותה הגיעה רבות לספרייה, חוששת כעת לנוכח העומס בלימודים שלא תוכל להגיע באותה תדירות. "העבודה במקום חיברה אותי מחדש לספרייה ואשתדל להשתמש במנוי שלוי יותר מבעבר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
תלמידים מסייעים בסידור ספרייה חדשה במגדל העמק, נובמבר 2015. עיריית מגדל העמק, מערכת וואלה! NEWS
הספרניות במלאכת ארגון הספרים/מערכת וואלה! NEWS, עיריית מגדל העמק

מימי גיחז, מנהלת הספרייה, אמרה כי "היה יפה לראות את תושבי מגדל העמק מתגייסים ומסייעים בהכנות לקראת פתיחת הספרייה המחודשת. בני נוער לצד מבוגרים ועולים חדשים הגיעו וסייעו לנו לסדר את הספרים והחל מהשבוע בשעה טובה פתחנו את הספרייה לקהל הרחב שמוזמן להגיע וליהנות".

אחת הספרניות העידה כי סידור הספרים מחדש היה כרוך בעבודה קשה מאוד. "העזרה שקיבלנו סייעה לנו לסיים את העבודה בזמן, לקראת יום פתיחת הספרייה". ראש העיר אלי ברדה שיבח את פועלם של התושבים. "עם ישראל כעם הספר ראוי לספריה חדשה וראויה והקוראים הנאמנים ראויים להערכה על יוזמתם לעיצוב ומיצוב הספרייה עירונית החדשה במגדל העמק".

הספרניות ציינו כי כעת "מבנה הספרייה מרווח, מאוורר, מואר וממוזג יותר. ספריית הפעוטות שודרגה וכך גם כיתת המחשבים. הקהל מצביע ברגליים והתקופה שבה היה המקום סגור, לא הרחיקה את הציבור, אלא אף יצרה ציפייה ורצון לשוב הנה".

תלמידים מסייעים בסידור ספרייה חדשה במגדל העמק, נובמבר 2015. עיריית מגדל העמק, מערכת וואלה! NEWS
תלמידים מסייעים בסידור ספרייה חדשה במגדל העמק, נובמבר 2015/מערכת וואלה! NEWS, עיריית מגדל העמק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully