וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רוני וולף

10.11.2015 / 7:00

בג"ץ ידון בעתירת יש עתיד נגד ראש הממשלה - ועוד ארבעה דברים. רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו את הדברים שאתם ממש צריכים לדעת על היום

יודה במעשיו?

הארכת מעצר לאחמד מנאסרה בן ה-13 שביצע את הפיגוע בגבעת זאב, ירושלים. אוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
אחמד מנאסרה/נועם מושקוביץ

כדאי לכם לדעת שהיום ייערך בבית המשפט המחוזי בירושלים הדיון הראשון במשפטו של אחמד מנאסרה, הנער בן ה-13 שנאשם שביצע יחד עם בן דודו את פיגוע הדקירה בפסגת זאב, שבו נפצעו באורח אנוש נער וצעיר ישראלי נוסף. בדיון צפוי מנאסרה להודות במעשיו במטרה לחמוק מעונש מאסר. על פי החוק, לא ניתן לגזור עונש מאסר על קטין שביום גזר דינו טרם מלאו לו 14 שנה. לפיכך, מנאסרה צפוי להודות בכתב האישום החמור שהוגש נגדו על מנת שההליך המשפטי יסתיים לפני יום הולדתו, שיחול בינואר הקרוב. מאחר שמנאסרה קטין צפוי ההרכב לקבל את הודאתו - אולם לא להרשיעו, אלא לקבוע כי אכן ביצע את המעשים המיוחסים לו.

יש עתיד נגד נתניהו: מכהן ב-5 תפקידים במקביל

רוה"מ בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה השבועית, נובמבר 2015. אמיל סלמן, פול צלמים
עד לפני חודשיים כיהן גם כשר הבריאות. נתניהו/פול צלמים, אמיל סלמן

כדאי לכם לדעת שהיום ידון בג"ץ בעתירה שהגישה סיעת יש עתיד נגד ריכוזיות היתר בהיותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שר בחמישה משרדים שונים: חוץ, כלכלה, שיתוף פעולה אזורי, תקשורת וראשות הממשלה. עד לפני חודשיים כיהן נתניהו גם כשר הבריאות - זאת עד למינויו של ח"כ יעקב ליצמן לשר במקום סגן שר, עקב עתירה אחרת שהגישה יש עתיד שבה דרשה לבטל את מעמד "סגן השר במעמד שר". באותו דיון אמר השופט חנן מלצר בהתייחסות לסעיף 33(ד) לחוק יסוד: הממשלה, כי "ראש הממשלה לא יכול בכלל להיות שר. בחוק יסוד הממשלה הקודם היה סעיף שאפשר זאת, בחוק יסוד הממשלה הנוכחי הורידו את הסעיף הזה, קרי הוא לא יכול להיות בצד תפקידו כראש ממשלה לשמש כשר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

עובדים ערבים מחוץ לבתי הספר

פועלים עובדים סמוך לבית ספר נווה עוז ראשון לציון , אוקטובר 2015. ראובן קסטרו
פועלים ערבים מחוץ לבית ספר במרכז הארץ/ראובן קסטרו

כדאי לכם לדעת שהיום תדון ועדת הפנים של הכנסת בהנחיה הבלתי-חוקית של עיריות להדיר עובדים ערבים מבתי-ספר. מאז החל גל הטרור הנוכחי, הנחו כמה ראשי עיריות, ובהן רחובות והוד השרון, את בתי הספר שבתחומן שלא לאפשר לעובדים ערבים להיכנס לשטח בית הספר במהלך יום הלימודים. במכתב שכתב ראש עיריית רחובות, רחמים מולו, נמסר להורים כי על פי הנחייתו לא יוכנסו פועלים ערבים למוסדות חינוך. בהוד השרון הורה ראש העיר, חי אדיב, כי הניקיון השוטף במוסדות החינוך יועבר לשעות אחר הצהריים, "מטעמי ביטחון", כאשר בפועל, עובדי הניקיון הינם, רובם ככולם, ערבים. בגבעתיים, הופסקו עבודות שיפוץ בבתי הספר, וכעת בודקים בעירייה אם ניתן משפטית להחליף את כל עובדי הניקיון הערבים בבתי הספר בעובדים ממוצא אריתריאי. ההנחיה מתקיימת באופן כזה או אחר גם בבתי ספר בתל אביב ובנס ציונה.

קליבלנד נגד יוטה

דיוויד בלאט מאמן קליבלנד קאבלירס עם לברון ג'יימס. GettyImages
לברון ג'יימס ודיוויד בלאט/GettyImages

אתם צריכים לדעת שהיום תארח קליבלנד של דיוויד בלאט את יוטה (2:00 שעון ישראל). הקאבלירס, שפתחו את עונת ה-NBA עם הפסד כואב בשיקגו ומאז ניצחו בכל ששת משחקיהם, ינסו להאריך את רצף ההצלחות מול הג'אז עם ניצחון ביתי, רגע לפני שהם יוצאים למסע של שלושה משחקי חוץ. האורחת מסולט לייק סיטי לא מתגאה בסגל עמוס כוכבים אך בהחלט מפתיעה עד כה העונה עם מאזן של 2:4, אלא שמול לברון ג'יימס ולהקתו יהיה להם קשה להמשיך ולהפתיע.

דמיינו את החיים ללא סל מחזור

ביל גייטס. AP
יצר את המערכת שהפכה לחלק בלתי נפרד מחיינו. ביל גייטס/AP

כדאי לכם לדעת שהיום לפני 30 שנה הציגה ענקית התוכנה מיקרוסופט את הגרסה הראשונה של מערכת ההפעלה Windows (הקרויה באופן לא רשמי בעברית "חלונות") אשר הפכה במרוצת השנים לחלק בלתי נפרד מחיינו. עשרה ימים בלבד לאחר אותה הכרזה היסטורית, היא יצאה לשוק בשם "Interface manager". רק כשנתיים לאחר מכן, בגרסה השנייה של מערכת ההפעלה, הופיעו היישומים פנקס רשימות, לוח שנה, מחשבון, תוכנת צייר ומשחק - המופיעים מאז בכל גרסאות Windows. ביולי האחרון יצאה לאור הגרסה העשירית של מערכת ההפעלה הפופולרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully