וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני פגישת אובמה ונתניהו - רבנים הצהירו: "לא מוותרים על הר הבית"

9.11.2015 / 20:29

זמן קצר לפני פגישת המנהיגים בוושינגטון חתמו עשרות רבנים, בהם גם בכירים בציונות הדתית, על מכתב שבו הם מצהירים כי כל ההסדרים הנוגעים לשליטה בהר הבית הם "זמניים בלבד". "העולם צריך להבין שלא ויתרנו על בית המקדש"

רויטרס

(פגית אובמה ונתניהו, הערב)

עשרות רבנים, בהם בכירים בציונות הדתית, חתמו הערב (שני) על מכתב בו הם מצהירים כי אינם מוותרים על הבעלות היהודית בר הבית. זאת זמן קצר בלבד טרם פגישת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ונשיא ארצות הברית, ברק אובמה, בבבית הלבן. במכתב הצהירו כי "עם ישראל איננו מוותר על הר הבית" וכל ההסדרים הנוגעים לשליטה במקום "הם זמניים בלבד". במכתב נמנעו הרבנים במכוון להביע את עמדתם בסוגיית עליית היהודים להר.

במכתב כתבו הרבנים כי אינם מוותרים על הבעלות היהודית בהר הבית, וכי הם ממשיכים להתפלל שבמקום ייבנה בית המקדש השלישי. "הר הבית שייך לעם ישראל לדורותיו כבר כ-3,000 שנה, מאז קנה אותו דוד המלך בכסף מלא מארונה היבוסי. על הר הבית עמדו שני בתי המקדש של עם ישראל כאלף שנה, עוד לפני שדת האיסלאם הייתה קיימת". הם הוסיפו כי "אין לאף אחד סמכות לוותר על הר הבית. ממשלת ישראל יכולה בוודאי לקבוע כיום את הסידורים המעשיים בהר הבית, אם אלה הם זמניים בלבד".

עוד בוואלה! NEWS:
"נשלח את קרן ומיטל": לוחמי מג"ב שרים אייל גולן - ועונים לחמאס
"המטרה - לפוצץ את הגרוזינים": עדות עד המדינה שהפליל את דומרני נחשפת
שיא גשם לשעה ודגים שוחים ברחובות אשקלון: "כל הבית נהרס"

הרב שמואל אליהו בבחירות לרבנות הראשית. יולי 2013. נועם מושקוביץ
"הר הבית שייך לעם ישראל לדורותיו". הרב שמואל אליהו/נועם מושקוביץ

על המכתב חתומים כ-70 רבנים, בהם בכירים בציונות הדתית כמו הרב חיים דרוקמן, ראש ישיבת "אור עציון", הרב שמואל אליהו, רב העיר צפת, הרב אריה שטרן, רב העיר ירושלים, הרב אביגדור נבנצל, רב העיר העתיקה.

אחד ממארגני המכתב אמר בשיחה עם וואלה! NEWS כי "אנחנו בתוכנו, וגם העולם, צריכים להבין שלא ויתרנו על בית המקדש. כל דבר אחר שקורה בהר הבית הוא זמני בלבד. לזה התפללנו 2,000 שנה בכל הדורות. הר הבית הוא המקום שממנו עם ישראל יונק את הגבורה ואת הכוח להתמודד עם כל דבר אחר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מכתב הרבנים/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully