וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשורה ממאדים: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רוני וולף

5.11.2015 / 7:15

עקב שביתה של בוחני הנהיגה, לא יתקיימו היום מבחני רישוי בכל הארץ. רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו את הדברים שאתם ממש צריכים לדעת על היום

אין טסטים

נהגת כועסת במכונית. ShutterStock
שביתה במבחני הרישוי/ShutterStock

כדאי לכם לדעת שהיום לא יתקיימו מבחני נהיגה בכל הארץ עקב שביתה של ועד בוחני הנהיגה. השביתה מתקיימת במחאה על ניסיונותיו של שר התחבורה, ישראל כץ, להפריט את מערך מבחני הנהיגה המעשיים (הטסטים) בישראל. ב-2007 כבר הופרטו מבחני הנהיגה התיאורטיים, שהביאו להתייקרות. כץ טוען כי קיים עומס מאוד גדול ולחץ על מועדי ההמתנה למבחנים, וכי הפתרון הוא הפרטה. אתמול הוא כתב בדף הפייסבוק שלו שהרפורמה תביא לכך שכל אחד יוכל לגשת לטסט בתוך שלושה ימים במקום להמתין שלושה או ארבעה חודשים.

חיים על מאדים?

סימנים כהים על כוכב מאדים שנחשבים לעדות לקיומם של מים זורמים על הכוכב, ספטמבר 2015. NASA/JPL-Caltech/Univ. of Arizona,
מאדים/NASA/JPL-Caltech/Univ. of Arizona

כדאי לכם לדעת שהיום תחשוף סוכנות החלל האמריקנית נאס"א ממצא מדעי חשוב הנוגע לאטמוספירה של כוכב מאדים. הממצא ייחשף במסיבת עיתונאים שתיערך במטות הסוכנות בוושינגטון הבירה. על פי הערכות, הבשורה תהיה קשורה ל-Maven, חללית שנשלחה לחקור את האקלים של מאדים בספטמבר 2014, משום שהדוברים באירוע כוללים כמה מדענים שמעורבים בפרויקט. יש סיכוי שהגילוי ישפיע על ההחלטה של נאס"א לשלוח משימה מאוישת לחלל. בחודש ספטמבר האחרון הודיעה סוכנות החלל האמריקנית כי היא מצאה ראיות לכך שמים זורמים כיום על מאדים, דבר שעשוי לרמז על חיים בכוכב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

שביתה בבתי הספר היסודיים בערד

קד"ם בית הספר הדמוקרטי בערד. באדיבות בית הספר,
בית הספר הדמוקרטי בעיר/באדיבות בית הספר

כדאי לכם לדעת שהיום לא יתקיימו לימודים בבתי הספר היסודיים והחטיבות הצעירות בערד. עיריית ערד ו-ועד ההורים בעיר החליט על הצעד לאחר סגירתו של "קד"ם", בית הספר הדמוקרטי בעיר, שייסגר היום לאחר 15 שנות פעילות, ו-73 תלמידיו יישארו בבית. הסגירה מגיעה בשל קשיים כלכליים שאליהם נקלע בית הספר, שנכנס לגירעון תקציבי. הדבר עורר סערה בקרב תושבי העיר, ומנהל בית הספר, יובל כהן, אמר כי מתוכנן מאבק כדי לפתוח אותו מחדש. בית הספר פועל כמוסד מוכר אך לא רשמי, ומשמעות הדבר כי אינו מקבל ממשרד החינוך את אותו תקציב שמקבלים בתי ספר המוכרזים כרשמיים. גם בשישי יושבתו הלימודים.

מכבי תל אביב : באמברג

שחקני מכבי תל אביב. ברני ארדוב
מכבי תל אביב/ברני ארדוב

כדאי לכם לדעת שהיום תתמודד מכבי תל אביב עם משחק חוץ קשה מול באמברג הגרמנית במסגרת שלב הבתים ביורוליג. במכבי מגדירים את המשחק כ"משחק שבו אנו חייבים לנצח אם אנחנו רוצים להתמודד באירופה" וכדי לנסות ולהראות שמשבר תחילת העונה מאחוריהם ולשפר את המאזן ל-2:2. גם המארחים מגיעים במאזן 2:1 ולאחר הפסד דחוק בחוץ מול צסק"א מוסקבה במחזור שעבר. יהיה מעניין.

היום לפני 25 שנה: רצח כהנא

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרב מאיר כהנא/מערכת וואלה!, צילום מסך

כדאי לכם לדעת שהיום לפני 25 שנה נרצח הרב מאיר כהנא במנהטן בידי מתנקש מוסלמי פעיל אל-קאעדה שהתחזה ליהודי. כהנא היה חבר הכנסת ה-11 מטעם תנועת "כך" ומנהיג ימני קיצוני. תנועתו חרתה על דגלה את רעיון הגירוש בכוח של ערביי ישראל ודגלה במדינת הלכה. בשנת 1988 נפסלה תנועתו מהתמודדות בבחירות לכנסת לאחר שנקבע שמטרותיה גזעניות, היא תומכת בגלוי במעשי טרור ומנסה ללבות שנאה ואיבה בין חלקים שונים של האוכלוסיה בישראל. מממשיכי דרכו: חבר הכנסת לשעבר מיכאל בן ארי, יו"ר ארגון "להב"ה" בנצי גופשטיין ועורך הדין איתמר בן גביר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully