וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע דריסה בגוש עציון: לוחם מג"ב במצב אנוש, המחבל חוסל. תיעוד

שבתי בנדט ויוסי אלי

4.11.2015 / 20:30

מחבל דרס לוחם מג"ב בן 20 ליד הכפר הפלסטיני חלחול שבגוש עציון ונורה למוות על ידי הכוחות במקום. הלוחם נפצע באורח אנוש ונשקפת לו סכנת חיים. על פי גורמי צבא, צוות הסהר האדום הגיע לטפל במחבל ולקח את גופתו

צילום: הצלה יו"ש, דוברות מד"א, מור שאולי, אורן רנד; עריכה: מתן חדד
פיגוע דריסה סמוך לחלחול. נובמבר 2015. רויטרס
פיגוע דריסה סמוך לחלחול. נובמבר 2015/רויטרס

אירוע דריסה התרחש אחר הצהריים (רביעי) בסמוך ליישוב הפלסטיני חלחול שבאזור חברון. לוחם מג"ב נפצע באורח אנוש, הוא סובל מפגיעה רב מערכתית ונמצא בסכנת חיים. צוותי מד"א פינו אותו מורדם ומונשם לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. כוחות הביטחון במקום ירו בדורס, ומותו נקבע בזירה.

בשעה 15:59 נמסר למד"א מרחב ירושלים על פיגוע דריסה בכביש 60 מחלחול לכיוון צפון. פרמדיקים וחובשים של מד"א, שהוזעקו למקום, העניקו לו טיפול ראשוני. הוא סובל מפגיעה רב-מערכתית ופונה לבית החולים.

פרמדיקית מד"א דבורה אביעד שהגיעה למקום סיפרה: "בשולי הכביש שכב צעיר כבן 20 מחוסר הכרה עם פגיעה רב מערכתית קשה. יחד עם כוח רפואה צבאי שהגיע למקום הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני מציל חיים ופינינו אותו במצב קשה לבי"ח הדסה עין כרם מורדם ומונשם".

פיגוע דריסה סמוך לחלחול. נובמבר 2015. רויטרס
פיגוע דריסה סמוך לחלחול. נובמבר 2015/רויטרס

על פי דיווחי כלי תקשורת פלסטיניים, המחבל שביצע את הפיגוע הוא איברהים סמיר סכאפי, בן 23 מחברון. כמו כן, דווח כי משפחתו של הדורס קיבלה הערב את גופתו במעבר תרקומיה. גורמים בצה"ל מסרו כי ישראל לא העבירה את הגופה לפלסטינים, אלא אמבולנס של הסהר האדום הגיע למקום הפיגוע כדי לטפל במחבל, ותוך כדי הטיפול לקח את הגופה. גורם ביטחוני אמר כי "במצבים כאלו אין טעם לשלוח כוח כדי לקחת את הגופה. לא שווה לסכן חיילים בשביל זה".

עם קבלת הפצוע, ד"ר אשר שלמון, סגן מנהל הדסה עין כרם, אמר: "קיבלנו בחור כבן 20 פצוע באופן קשה ביותר כתוצאה מדריסה, הוא הגיע עם פגיעות גפיים וראש, נמצא כרגע בסי-טי, שם אנחנו מעריכים את היקף הפגיעות. משם אנו מחזירים אותו לאגף הטראומה, ועל פי הממצאים ומצבו נחליט על המשך טיפול. אני מעריך שמשם הוא יעבור ליחידה לטיפול נמרץ ובמידת הצורך נשקול פרוצדורות כירורגיות. בשלב זה אנחנו מסיימים את ההערכה של המצב ונהיה חכמים יותר בשעה הקרובה".

(עדכון ראשון: 16:07)

אזור האירוע, ליד הכפר חלחול. GoogleMaps, מערכת וואלה! NEWS
אזור האירוע, ליד הכפר חלחול/מערכת וואלה! NEWS, GoogleMaps
פיגוע דריסה סמוך לחלחול. נובמבר 2015. רויטרס
פיגוע דריסה סמוך לחלחול. נובמבר 2015/רויטרס
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully