וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רוני וולף

4.11.2015 / 7:00

דיון נוסף בבג"ץ בהריסת בתי מחבלים - ועוד ארבעה דברים. רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו את הדברים שאתם ממש צריכים לדעת על היום

הריסת בתי מחבלים: בג"ץ מול המדינה

בית משפחתו של המחבל רסאן אבו ג'מל, שהרג מתפללים בבית כנסת בירושלים, לאחר שנהרס בידי כוחות הביטחון, אוקטובר 2015. AP
ביתו ההרוס של המחבל שביצע את הפיגוע בבית הכנסת בשכונת הר נוף בירושלים/AP

כדאי לכם לדעת שהיום יתקיים דיון נוסף בבג"ץ בעתירות שהגישו משפחות המחבלים שרצחו את דני גונן, מלאכי רוזנפלד ובני הזוג הנקין נגד הריסת בתיהם. לפני כשבועיים וחצי הוציא אלוף פיקוד המרכז רוני נומה צו המורה להרוס את הבתים. בתגובה טענו המשפחות, באמצעות המוקד להגנת הפרט שהגיש בשמן את העתירות, כי זוהי ענישה קולקטיבית האסורה על פי הדין הבינלאומי ואף עלולה לפגוע בדירות הסמוכות. בינתיים בג"ץ הוציא צו איסור זמני על הריסת הבתים ואילו המדינה טענה כי הריסת בתי מחבלים דווקא בתקופה זו של טרור תרתיע מפגעים פוטנציאליים ולכן יש צורך חיוני שבג"ץ יכריע בהקדם בנושא. אלא שבדומה לעתירות קודמות שהוגשו, הן צפויות להידחות על ידי בג"ץ - וכך יינתן למעשה אור ירוק למערכת הביטחון להרוס את בתי המחבלים.

פרשת אלנבי 40 מגיעה לכנסת

הפגנה לסגירת מועדון אלנבי 40. אוקטובר 2015. ראובן קסטרו
מועדון אלנבי 40/ראובן קסטרו

כדאי לכם לדעת שהיום תדון הוועדה לקידום האישה של הכנסת בפרשת "אלנבי 40" והשלכותיה. הוועדה תעלה לדיון את השאלה האם יש לסגור את המקום כליל ובכלל - באילו מקרים המשטרה והרשויות המקומיות צריכות להתערב ולסגור מועדונים כאלה. למי שלא זוכר, לפני כחודש הופץ סרטון של צעירה שתועדה מקיימת יחסי מין עם כמה גברים על הבר תחת השפעת אלכוהול. מאז המועדון נסגר והמשטרה, בהנחיית הפרקליטות, פתחה בחקירה בחשד לאונס. בעקבות המקרה הוקשחו הדרישות לקבלת רישיון עסק למועדונים בתל אביב שייאלצו מעתה להתנות זאת בסדנאות שיידרשו צוותי העובדים לעבור על ידי מרכז סיוע לנפגעות תקיפה מינית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

באיירן מינכן נגד ארסנל

רוברט לבנדובסקי שחקן באיירן מינכן. Matthias Hangst, GettyImages
ישיג נקמה? רוברט לבנדובסקי/GettyImages, Matthias Hangst

כדאי לכם לדעת שהיום יתרחש המשחק המרכזי של המחזור בליגת האלופות בין באיירן מינכן לארסנל. הבווארים ספגו את ההפסד השני שלהם בלבד העונה ב-2:0 לתותחנים לפני שבועיים, והם יגיעו למשחק הזה כדי להשיג נקמה ושלוש נקודות שיחזירו אותם לעמדת שליטה בבית. באיירן גם סיימה את רצף עשר הניצחונות שלה בבונדסליגה בשבוע שעבר ב-0:0 מול פרנקפורט ותרצה לחזור למסלול הניצחונות. מנגד, התותחנים יקוו להמשיך במומנטום, אך יחסרו בין היתר את אלכס אוקסלייד צ'מברליין, ארון ראמזי, דני וולבק וג'ק ווילשר הפצועים.

היום לפני 7 שנים: נשיא שחור ראשון לארה"ב

המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארה"ב ברק אובמה. Chris Carlson, AP
ברק אובמה בקמפיין הבחירות לנשיאות, ב-2008/AP, Chris Carlson

כדאי לכם לדעת שהיום לפני שבע שנים נבחר ברק אובמה לנשיא השחור הראשון של ארצות הברית, לאחר שזכה ב-364 קולות אלקטורליים וב-52.9% מקולות המצביעים. אובמה, נשיאה ה-44 של ארצות הברית, כיהן לפני בחירתו לנשיא בסנאט מטעם מדינת אילינוי. במהלך הקמפיין אימץ אובמה את סיסמאות הבחירות Yes, We Can ו"שינוי שאנו יכולים להאמין בו". ב-6 בנובמבר 2012 נבחר אובמה לקדנציה שנייה, שתסתיים ב-8 בנובמבר 2016.

היום לפני 36 שנה: משבר בני הערובה בטהראן

משבר בני הערובה בשגרירות ארה"ב בטהראן. איראן, נובמבר 1979. AP
משבר בני הערובה בשגרירות ארה"ב בטהראן. איראן, נובמבר 1979/AP

כדאי לכם לדעת שהיום לפני 36 שנה החל משבר בני הערובה באיראן. במשך 444 ימים הוחזקו 52 אזרחים אמריקנים כבני ערובה בבירה טהראן על ידי הממשלה שעלתה לשלטון בעקבות המהפכה האיסלאמית. העילה הרשמית לתפיסת בני הערובה הייתה הרשות שנתן נשיא ארצות הברית, ג'ימי קרטר, כמה שבועות לפני כן, לשאה המודח, מוחמד רזא פהלווי, להיכנס לארצות הברית לקבלת טיפול לסרטן. לבסוף שוחררו בני הערובה ביום השבעתו של רונלד רייגן לנשיאות ולאחר מותו של השאה. ביום זה נערכות ברחבי איראן הפגנות תחת הכותרת "מוות לאמריקה" לציון ההשתלטות על השגרירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully