וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתרחקים מבריטניה: אוסטרליה לא תעניק יותר תארי אבירות

ראש הממשלה הודיע כי לא יוענקו עוד עיטורי "אבירים ו"גבירות" משום שהדבר "לא מתאים" לאוסטרליה המודרנית. אליזבת מלכת בריטניה, שעומדת באופן פורמלי בראש המדינה, אישרה את המהלך

אליזבת מלכת בריטניה, הנסיך פיליפ והנציב העליון באוסטרליה בטירת ווינזדור, לונדון, אפריל 2015. AP
הנציב העליון של אוסטרליה/AP

אוסטרליה הודיעה אתמול (שני) כי לא תמנה יותר אבירים וגבירות במסגרת העיטורים שהיא מעניקה. לדברי ראש הממשלה מלקולם טורנבול, התארים הללו אינם "הולמים" את אוסטרליה המודרנית. הוא הוסיף כי מלכת בריטניה אליזבת, שנחשבת באופן רשמי לראש המדינה, הסכימה להמלצת הממשלה לבטל זאת.

ראש הממשלה הקודם טוני אבוט הציג מחדש את העיטורים ב-2014. החלטתו השנויה במחלוקת להעניק לנסיך פיליפ תואר אבירות בחודש ינואר נחשבת בעיניי רבים כאחד הגורמים להדחתו מתפקידו. לאחר שבתחילה הצדיק את החלטתו, במהלך השנה אמר אבוט כי היא הייתה "חסרת זהירות". הוא סולק מתפקידו כמנהיג המפלגת הליברלית השלטת בחודש ספטמבר.

בהצרה שמסר בנושא, אמר ראש הממשלה טורנבול כי עיטורי "מסדר אוסטרליה" היו "דרך חשובה להוקיר את הישגיהם ושירותם של אוסטרלים רבים, כולל הגיבורים השקטים שייתכן שלא היו מזוהים מחוץ לקהילותיהם". ואולם, הוא הבהיר כי ממשלתו בחנה לאחרונה את מערכת התארים והחליטה כי עיטורי "האבירות והגבירות" לא מתאימים ל"מערכת העיטורים המודרנית שלנו".

במפלגת הלייבור שבאופוזיציה בירכו על המהלך אחרי שכינו את המשך הענקת העיטורים "חרפה לאומית". עם זאת, בקבוצות התומכות במלוכה ביכו על הצעד וטענו כי עתה לא יהיה אפשר להוקיר ברמה הבינלאומית אנשי צבא, ספורטים ומוזיקאים מקומיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully