וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"לית תנו לחיות לחיות: "אם סירוס החתולים יופסק נפנה לבג"ץ"

2.11.2015 / 17:49

משרד החקלאות הודיע כי הצעת השר אריאל להפסיק את סירוס חתולי הרחוב ולהעבירם למדינה זרה נדחתה ולעמותה אין ספק שלשיטה אין תחליף. "צער החיים ברחוב גובר על צער הסירוס והעיקור"

עריכה: ניר חן

אחרי הסערה והביקורת על הצעת שר החקלאות, אורי אריאל, להפסיק לסרס ולעקר חתולים מסיבות הלכתיות ובמקום זאת לבצע טרנספר לחתולי הרחוב, חוזר בו השר מהרעיון. היום (שני) הוא הודיע כי ההצעה להעברת חתולים למדינה זרה אמנם נבחנה, אולם היא ירדה מהפרק.

"במשרד החקלאות התקיימה התייעצות על האפשרויות הקיימות ובחינת הצעות חלופיות לעיקור וסירוס בעלי חיים, שאינן כוללות צער ועינוי", אמר היום. כמו כן, בתום הדיונים הוחלט כי המדען הראשי במשרד, ד"ר אבי פרל, יוציא "קול קורא למחקרים יישומיים שימצאו פתרונות קבע לבעיית התרבות בעלי החיים".

עוד בנושא:
"יהודי לא מגרש חתול יהודי": הרשת צוחקת על טרנספר החתולים

אורי אריאל בפאנל פוליטי בבר אילן, מרץ 2015. ניב אהרונסון
"אם השר רוצה לחקור פתרונות חלופיים שלא יעצור את הסירוס והעיקור". השר אורי אריאל/ניב אהרונסון

מנכ"לית עמותת "תנו לחיות לחיות", יעל ארקין, אמרה בריאיון באולפן וואלה! NEWS כי אם השר ימשיך לעצור את התקציב ויפסיק את הסירוס הם יפנו לבג"ץ. "אנחנו מבקשים שישחררו את התקציב", אמרה וביקרה את ההחלטה למצוא לסירוס פתרון חלופי. "אם השר רוצה לחקור פתרונות חלופיים שימצא את התקציב לכך ולא יעצור את הסירוס והעיקור. המחקר הזה לגמרי מיותר, כל המחקרים בעולם מוכיחים כי השיטות היעילות ביותר הן עיקור וסירוס", אמרה.

לדבריה, בניגוד לעמדת השר, שטוען כי העיקור והסירוס גורמים צער לבעלי חיים, יש בידה פסיקות של רבנים שקובעים כי צער החיים ברחוב גובר על צער הסירוס והעיקור. היא סיפרה כי חתולים שלא עוברים עיקור וסירוס מהווים מטרד לציבור בתקופת הייחום בגלל הצעקות והיללות. בנוסף, בתקופת הייחום חתולים זכרים רבים נפצעים ונדרסים כשהם רודפים אחרי הנקבות.

ארקין סיפרה על חייהם הקשים של החתולים ברחובות. "בקיץ הם מתים מצמא ובחורף הם קופאים מקור", אמרה. "כל המצב של גורים שנולדים ברחוב הוא פסול ועיקור וסירוס מונעים אותו", היא הוסיפה. לסיום אמרה ארקין כי העמותה משתפת פעולה עם השר אריאל בכמה תחומים, אולם שוררים ביניהם גם אי הסכמות, ובראשן נושא הסירוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully