וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחים באוסטריה: יתכן שהשריפה ברכבת נוצרה לפני כניסתה למנהרה

14.11.2000 / 14:00

הנהג זיהה להבות שיצאו מתוך הרכבת לפני שנכנס למנהרה אולם לא הספיק לעצור; במקום נמצא חומר כימי, כנראה גריז; חוקרי המשטרה חוששים כי ציוד הסקי והחליפות העצימו את האסון; נמשכות עבודות חילוץ הגופות וזיהויין

שלושה ימים לאחר אסון הרכבת באוסטריה, שהביא למותם של 159 בני אדם, גוברות ההשערות לגבי סיבת התאונה וההתלקחות הקטלנית במנהרה.

כריסטיאן טיץ', מומחה שמונה מטעם המשטרה לבדוק את האסון, אישר כי במקום האירוע נמצא חומר שכנראה טפטף מהרכבת הישר לשטח הנסיעה וקשור אולי לנסיבות התלקחותה במנהרה. הערכת המשטרה היא כי מדובר בגריז אולם רק בדיקת כימיקלים, שתוצאותיה יגיעו בעוד ימים, תסייע לזיהוי הסופי.

הקושי של מומחי המשטרה הוא להבין כיצד רכבת, שמונעת ללא מנוע אלא באמצעות כבל, יכולה להתלקח. למומחים מספר השערות בנוגע לכך: דלק מסוג דיזל שהועבר ברכבת, פצצת רעש שהיתה עליה, סיגריה בוערת או גז לבישול שגרמו לפיצוץ. סברה נוספת היא שציוד הסקי והאביזרים העצימו את הבערה.

כעת ידוע כי נהג הרכבת, הבחין בלהבות לפני שנכנס למנהרה וניסה לבלום, אולם זה היה מאוחר מידי.

מרבית הזיהוי ייערך באמצאות בדיקת די.אן.אי

במקביל לכך נמשכות עבודות חילוץ הגופות באסון מנהרת הרכבת באוסטריה. כוחות החילוץ חילצו עד כה 60 גופות של קורבנות, מתוך לפחות 159 בני אדם שנהרגו באסון.

מרבית הגופות הושחתו במידה כזו שבלתי ניתן לזהותן, והרשויות מקוות להשלים את הזיהוי באמצעות בדיקות די.אן.אי. המחלצים מעריכים כי מבצע החילוץ יימשך כשבוע, והזיהוי הגנטי ייארך עד חודש ימים. הסיבה לאסון נותרה בגדר תעלומה.

בעיירה האוסטרית ולס שורר אבל כבד, לאחר ש-32 מתושביה נהרגו באסון מנהרת הרכבת, בהם קבוצה גדולה של עובדי עירייה. זהו אסון שני הפוקד את העיירה. לפני 11 שנה ניספו 11 מעובדי העירייה בדליקה שפרצה במלון באיסטנבול, שם שהו בחופשה.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully