וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האמת יצאה לאור": הערבייה שהניפה סכין בעפולה לא הואשמה בניסיון פיגוע

29.10.2015 / 12:10

כתב האישום שהוגש נגד איסרא עאבד מנצרת מייחס לה עבירות של החזקת סכין ואיומים, שלא קשורות לביצוע פשע לאומני. זאת, לאחר שהפרקליטות הסיקה כי התכוונה להתאבד ולא לבצע פיגוע. ראש עיריית נצרת: "כבר בהתחלה לא האמנו שהיא אשמה"

צילום: סרטון חובבים, ערן גילווארג; עריכה: יאיר דניאל

כתב אישום הוגש היום (חמישי) לבית משפט השלום בנצרת נגד איסרא עאבד, בת ה-29 מנצרת שנופפה בסכינה בתחנה המרכזית בעפולה ונחשדה כמחבלת. עאבד מואשמת בסעיפים של איומים והחזקת סכין בלבד - אישומים פליליים ולא לאומניים. זאת, לאחר שהפרקליטות הגיעה למסקנה כי לא התכוונה לבצע פיגוע. במקביל ביקשה הפרקליטות להאריך את מעצרה עד לתום ההליכים המשפטיים נגדה, ובית המשפט קבע כי מעצרה יוארך עד ליום ראשון, אז ידונו בהמשך המעצר. העונש המירבי על נשיאת סכין הוא מאסר של חמש שנים, והעונש על איומים הוא מאסר של שלוש שנים.

מכתב האישום עולה כי על רקע מצבה הנפשי של עאבד וניסיונות אובדניים קודמים, היא החליטה לנסות ולהתאבד שוב, בין היתר על רקע מערכת יחסים שהגיעה לסיומה. על כן, כך לפי כתב האישום, הגיעה איסרא לתחנה המרכזית בעפולה והתחזתה למי שבכוונתה לבצע פיגוע דקירה, כדי שאנשי כוחות הביטחון במקום ירו בה ויהרגו אותה.

מכתב האישום עולה כי איסרא הרימה את הסכין באופן גלוי ובצורה מאיימת כלפי האנשים שעמדו בסמוך אליה, אך נמנעה מלדקור אדם שעמד בקרבתה. כמו כן, היא צעקה לחיילים חמושים שעמדו מולה "אתם טרוריסטים" כדי לגרום להם לירות בה למוות. גם בהמשך, כאשר נתבקשה איסרא לזרוק את סכינה, היא סירבה לעשות כך, במטרה שהכוחות ירו בה למוות.

עוד כתבות בנושא:
הערבייה שנופפה בסכין בעפולה - לא תואשם בניסיון פיגוע
הפלסטינים על המחבלת בעפולה: "השתילו לידה את הסכין, חפה מפשע"
צפו בתיעוד: הכוחות מקיפים את המחבלת בעפולה, ויורים

המחבלת אסרא עאבד, מבצעת ניסיון הפיגוע בתחנה מהרכזית בעפולה , אוקטובר 2015. טוויטר, צילום מסך
לא הואשמה בניסיון פיגוע. עאבד/צילום מסך, טוויטר

אביה של איסרא, שייח זידאן עאבד, אמר לפני הגשת כתב האישום כי ידע שלא היה בכוונת בתו לבצע פיגוע. "מהרגע הראשון ידעתי שהיא לא רצתה לעשות פיגוע. היא ילדה טובה ומחונכת שלא מסוגלת לפגוע באיש". עו"ד חאלד אבו אחמד, סנגורה של איסרא, אמר: "הצדק יצא לאור. הוכחה טענתנו כי לא רצתה לרצוח. אני מודה ליחידה החוקרת במשטרה שבדקה כל טענה וטענה ומצאה כי אכן לא היתה כוונה לרצוח". הוא הביע התנגדות להארכת מעצרה ואמר: "המעצר הוא הדבר האחרון שעלינו לעשות - גם בגלל המשפחה וגם בגלל נסיבותיה החברתיות של עאבד

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עאבד לאחר שנורתה בתחנה המרכזית בעפולה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש עיריית נצרת, עלי סלאם, הגיע לבית המשפט ואמר כי "היום האמת יוצאת לאור. מהרגע הראשון אמרתי שהיא לא התכוונה לבצע פיגוע. זה היה פלילי ולא לאומני. היא אישה לתפארת, היא מצטיינת בלימודיה ואנו נסייע לשקם אותה".

"אני באתי למשפט של הבת שלנו מהעיר ומההתחלה אמרתי שהיא ילדה גאון שהייתה מצטיינת בבית הספר התיכון", הוסיף סלאם. "אני וראש העיר הקודם היינו נותנים לה בכל שנה תעודות הערכה ולא האמנו שהיא תעשה פיגועים כמו שאמרו". סלאם ציין כי הוא מכיר את המשפחה ואת איסרא באופן אישי, וכי הוא היה בין הראשונים שביקרו אותה בבית החולים, שם סיפרה לו על האירוע. "אני לא יכול לדבר על מה שהיא אמרה, אבל אני יכול לומר שהיא בחורה לתפארת שלא תחשוב על פיגועים או על חבלה".

סלאם אמר כי הוא מוכן לקבל אותה לעבודה בעירייה כדי לשקם אותה. "אני הבאתי לה את עורך הדין ואני אמשיך לעזור לה שתשוב להיות איך שהייתה ותמשיך את הלימודים שלה". על המצב המתוח בארץ אמר סלאם: "אנחנו רוצים לחיות ביחד. אני כבר לא מאמין בדו-קיום, אלא בקיום והדרך היחידה שלנו היא רק להיות ביחד".

עלי סלאם, ראש עיריית נצרת, 13 באוקטובר 2015. ערן גילווארג
"נסייע בשיקומה של איסרא". ראש עיריית נצרת עלי סלאם/ערן גילווארג

לאחר האירוע טען אביה של איסרא כי כוחות הביטחון היו יכולים להימנע מהירי. "היה ביכולתם לבחור בדרך אחרת כדי להשתלט על המצב. כל העולם רואה את ההבדל בהתמודדות עם המצב בין ערבים ויהודים", אמר עאבד, אימאם מתון שקרה להפסקת שפיכות הדמים. הוא הוסיף: "אף אחד לא זוכר את אותו הרוצח שהרג את רבין. הוא נמצא בכלא חי ובועט, וככל הנראה לא נפגע אפילו ממכה אחת. בניגוד אליו, אישה חפה מפשע עומדת במקום, כולם ראו את התמונה והסרטון. רוצח רבין לא נפגע, בעוד שאדם שלא עשה דבר נפגע".

גם חברי הכנסת מהרשימה המשותפת טענו כי עאבד נורתה לשווא. חבר הכנסת יוסף ג'בארין אמר לאחר האירוע כי "הסרטון המתעד את האירוע מכה גלים בציבור הערבי ומעורר כעס רב. ברור כשמש שלא נשקפה מהצעירה סכנה מיידית שהצדיקה את הירי. אסור לאפשר למשטרה להמשיך עם מדיניות ההרג הזאת. דמנו נהיה להפקר וזאת כתוצאה ישירה מהסתה של הממשלה והעומד בראשה. יש להשעות באופן מיידי את השוטרים המעורבים בפרשה עד למיצוי החקירה והעמדה לדין של האחראים".

  • עוד באותו נושא:
  • עפולה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully