וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך הפיל הסוכן "רוקי" את סוחרי הסמים של דור הפייסבוק בבתי ספר

31.10.2015 / 18:00

צעירי דור הפייסבוק הם סוחרי סמים מתוחכמים יותר מאנשי הדור הישן, ונעזרים ברשת לבצע עסקאות. ר', קטין בן 17, פתח את קבוצת הפייסבוק "קוד פתוח" לארגון מבצע מכירת סמים בעשרות בתי ספר בחסות דולב אלמקייס, המקורב לאנשי דומרני. הסוכן המשטרתי "רוקי" חשף את פועלם

עריכה: ניר חן

"קוד פתוח", זהו השם בפייסבוק שניתן ל"מבצע" רחב היקף בעשרות בתי ספר שארגנו מספר נערים שמטרתם הייתה לספק סמים לבני הנוער. זה הדור החדש של ילדי הסמים. בעוד בני הנוער מקבלים מבני הנוער האחרים את הסמים, מי שאחראי לפי המשטרה על אספקת החומר הוא דולב אלמקייס, שברבות השנים נחשב על ידי כחולי המדים ל"ברון הסמים" של בני הנוער, הכול על דעתו של הבוס מהדרום, שלום דומרני. טריפים, קריסטל, חשיש וקוקאין, כל אלה לפי דוחות מודיעיניים הם מנת חלקו של אלמקייס . חומרי החקירה שהגיעו לידי וואלה! NEWS חושפים: רשת הסמים של דולב אלמקייס יצרה זרועות לא רק באשקלון ואשדוד, כי אם גם במודיעין, בקריית גת ובעוד עשרות בתי ספר ברחבי הארץ. "רוקי בלבואה", סוכן סמוי של בלשי ימ"ר לכיש, הצליח לחדור את המעטפת הקשה שבה פעל אלמקייס ולחשוף את פועלו.

תיעוד עסקת סמים בין סוכן סמוי לתלמיד בית ספר, אוקטובר 2015. באדיבות המצולמים
הסוכן המשטרתי "רוקי בלבואה" עם אחד מסוחרי הסמים הצעירים/באדיבות המצולמים

"אלמקייס הוא תושב אשקלון העוסק בסחר בסמים", מציינים דוחות מודיעיניים שהגיעו לידי "וואלה" חדשות. "דולב מפיץ את הסמים בעיקר באשדוד ואשקלון. אחיו נוהג עבורו ומסייע לו במכירת סמים". לפי המידע המודיעיני, כדי שלא לעורר חשד אלמקייס לא נוסע במכוניות מפוארות אלא משתמש ברכב מסוג פז'ו ישנה או מאזדה 323, איתה הוא מגיע לכל מקום בו מבקשים את שירותו, יחד עם אחיו.

"אחיו סוחר בחשיש ונע ברכב מסוג מאזדה 323 אפור", מציין הדוח המודיעיני. "תמיד יש עליו כמה אצבעות בתוך הרכב, ואת הסמים הוא מקבל מדולב". דולב עצמו, כך לפי המידע, סוחר בסמים מסוג קריסטל בכמויות של 10 גרם ומעלה. לפי המידע, מלבד אחיו, לאלמקייס יש "פועלים" שמבצעים עבורו את העבודות. אופיר ושמעון אוחיון שמם. השניים, כך לפי המידע, הם אלו שאחראיים על אספקת קריסטל ללקוחותיו הקבועים של אלמקייס. אלמקייס עצמו מבצע את המכירה בחשאי בשכונת שפירא באשקלון, שם הוא פוגש את הלקוחות מאחורי הבלוק, או כאשר הוא מגיע בעצמו ברכב פז'ו בצבע שחור. "דולב מוכר באפקטים של 400, ובשעות לילה בלבד", נכתב בדו"ח המודיעיני.

במשטרה לא מקלים ראש בהשפעה השלילית שיש לאלמקייס על הסביבה. גורם בכיר במשטרה מספר כי עיקר אספקת הסמים, ובעיקר קריסטל, נעשית מארצות הברית, מדרום אמריקה מאירופה או ממדינות במזרח דוגמת תאילנד. הערכה היא כי הייבוא נעשה באמצעות אנשי קש, לעיתים בדרך של הברחה פשוטה ולעיתים בדרך של העברת הסמים באמצעות שליחת דואר או הברחות דרך גבול מצרים. עד לפני מעצרו של ראש ארגון הפשיעה יצחק אברג'יל, היה זה הוא ששלט ביד רמה בתעשיית הקריסטל והאקסטזי הן בישראל והן מחוץ לארץ. כיום, "הדור העולה" של ארגוני הפשיעה עושה פחות שימוש בהברחות בגבול, כי אם באמצעות שימוש בבלדרים או באמצעות הזמנות בדואר. "מדובר בתעשייה שהכניסה בעבר, ולפעמים גם מכניסה, כיום מאות מיליוני שקלים", מספר גורם בכיר במשטרה. "כשזה קורה ומצליחים לתפוס קריסטל, ההצלחה היא מסחררת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
דולב אלמקייס הבחור שמוכר סמים בבתי ספר. עמוד הפייסבוק של דולב אלמקייס, באדיבות המצולמים
לפי דו"ח המודיעין המשטרתי "דולב מפיץ את הסמים בעיקר באשדוד ואשקלון". אלמקייס/באדיבות המצולמים, עמוד הפייסבוק של דולב אלמקייס

לפי המודיעין המשטרתי, חברו הקרוב של אלמקייס הוא ניסים דומרני, בנו של ראש ארגון הפשיעה שלום דומרני. אחד החידושים המרכזיים מצד עברייני הדור החדש היא הסחר בסמים באמצעות הפייסבוק. בעוד הסמים מגיעים ל"נערים השולטים" מתוך ארגוני הפשיעה, לילדי בית הספר מגיעים הסמים מאותם ילדי הסם. למשטרה לא חסרות דוגמאות. ר', קטין כבן 17, פתח קבוצת פייסבוק בשם "קוד פתוח", זמן קצר לאחר שנכנס לשוק הסמים, שאותם קיבל מאלמקייס. במקרה של ר', מדובר בשיטה חדשה אליה התרגלו תלמידים בשלל בתי ספר בארץ. את הסחורה נהג ר' לקנות מתלמיד בית ספר אחד המכונה "שעועית". בצוות של ר' פועל גם נ', צעיר בן 18 ממודיעין. נ' אחראי על מכירה ואספקת הסם בגזרת העיר. "אם מישהו מהתלמידים במודיעין רצה להשיג סמים, הוא היה מגיע לאזור קניון עזריאלי, והיה קונה את הסמים מידי נ'", סיפר מקור מודיעיני למשטרה.

באשר לתלמידי בית ספר אחרים, דוחות מודיעיניים מצביעים על כך כי באזור קריית גת התווספה קבוצה מגובשת, תלמידי כיתה י' בלבד, בני 15-16, שנהגו למכור סמים בכל השכבה, בעיקר סמים מסוג חשיש, אך לעיתים גם סמים קשים יותר כמו קריסטל. "הם נהגו להגיע מדי יום לחלק האחורי והמערבי של בית הספר", מספר מקור מודיעיני למשטרה. "יש שם עץ גדול, ובצד שמאל של העץ יש מסתור מלוח עץ בצבע לבן שצמוד לגדר הפנימית, ושם מעשנים וסוחרים בסמים".

השיטה להפצת סמים בתוך כותלי בית הספר לא מביישת כנופיית פשע משומנת היטב. "ג', בן 19, סוחר בסמים מסוג גראס ומפעיל קטינים נוספים שעוזרים לו בסחר. כולם לומדים בשטח בית הספר. הוא לא זהיר בכלל. הוא מבצע את העסקאות באמצעות הפייסבוק".

תיעוד עסקת סמים בין סוכן סמוי לתלמיד בית ספר, אוקטובר 2015. באדיבות המצולמים
תיעוד עסקת הסמים בין הסוכן המשטרתי הסמוי לאחד מהנערים שסחרו בסמים/באדיבות המצולמים

צבא החיילים ברשת הסמים אינו מסתכם רק בילדי בית הספר בקריית גת. דוחות מודיעים משטרתיים מדווחים כי בני הנוער מבצעים עסקאות גם באזור ה"סיטי" באשדוד. "ר', קטין בן 16, הוא אחראי על אזור אשדוד", מספר מודיע אחר במשטרה. "הוא מוכר ב-100 שקל כמות של גרם וחצי. זה זול מאוד, בגלל זה כל העיר קונה ממנו". תלמיד נוסף שעניין את המשטרה באזור אשדוד הוא נ'. נ' מתגורר בסמוך למגדלי קיי. "נ' נהג לסחור בחשיש בקרטונים לילדים. הוא סחר באזור הפארקים והבניינים הסמוכים. בדרך כלל קיבל את הסמים והעיף אותם באותו יום".

תלמיד נוסף באזור אשדוד היה ש', המכונה ה"צוציק". ה"צוציק" נהג לפרוץ לרכבים על בסיס קבוע. "משם הוא גונב מכל הבא ליד ומוכר בשביל סמים. יש לו חבר גרוזיני שעזר לו. הם מסתובבים ברכב מאזדה 6 ועושים מעקב אחרי רכבים כדי להשיג כסף לקנות 'נייס גיא'. שניהם גמורים על החומר הזה. הגרוזיני מבצע התפרצויות בשעות הלילה, בעיקר בדגש על רחובות קרובים לאזור שהוא מתגורר. הוא וכל הילדים שאיתו חזק על קריסטל ו'נייס גיא'. מהרכבים הם גונבים בעיקר אייפודים, מחשבים וכסף מזומן".

בפעילות של הבלשים נתפסו עוגיות חשיש ארוזות בשקיות מוכנות למשלוח. מרץ 2015. חטיבת דובר המשטרה
רשת הסוחרים הקטנים אינה מסתכמת רק בקריסטל, נייס גיא וחשיש/חטיבת דובר המשטרה

רשת הסוחרים הקטנים אינה מסתכמת רק בקריסטל, נייס גיא וחשיש. לפי דוחות מודיעיניים שבידי המשטרה, הסוחרים הקטנים נוהגים לבצע עסקאות בבתי הספר גם בסמי אקסטזי. "המכירה של הסמים האלו נעשית בידי תלמיד רוסי ד', שעושה את זה ברחבי הארץ בעיקר במסיבות טבע", כך לפי מודיע משטרתי אחר.

הדוגמה הטובה ביותר לסחר באמצעות הוואטסאפ היא זו של ס', גם הוא קטין מאזור קריית גת שמכר סמים ל"רוקי בלבואה", הסוכן המשטרתי. בשיחות שיורטו על ידי בלשי ימ"ר לכיש, נשמע "בלבואה" מנסה להביא סמים. "אין לך משהו אחר שם? יש לך מישהו באזור שלנו שאפשר להסתדר איתו", שאל הסוכן. "לא אח, יבש", השיב לו ס'.

בלבואה: "דיכאון, כבר אמרתי הבאתי חחחחח. אני אדבר איתך שבוע הבא, יש מצב לשוקו טרי (שם קוד לחשיש י"א).

ס': "כן, נראה מה יהיה המצב"
בלבואה: "סגור אחי, אבל רק טרי. אם לא - נחכה או ניקח חסה".

ס': "סבבה"

בתאריך אחר, ממש בסמיכות למעצרו, עלה בלבואה שוב מול ס'. "מה הולך אחי? יש מצב לארגן?" שאל בלבואה.

ס': "מתי?"

בלבואה: "מחר בבוקר, אני יכול להגיע לאזור אם יש מצב, מה טוב".

ס': "10"

בלבואה: "סבבה"

בלבואה קבע עם ס' זמן קצר לאחר שזה סיים את לימודיו בבית הספר בקריית גת. בתיעוד נראה כיצד עם יציאתו מבית הספר, נכנס ס' לרכבו של בלבואה, והשניים משוחחים על כמות הסמים שאותה יספק ס' לבלבואה. בסופו של דבר הצליחה המשטרה לגבש כתבי אישום גם נגד אלמקייס וגם כנגד ס' על סחר בסמים באמצעות הפייסבוק.

סוכן משטרתי התחפש לשיפוצניק והפליל עשרות סוחרי סמים במרכז. צילום מסך
סוכן משטרתי התחפש לשיפוצניק והפליל עשרות סוחרי סמים במרכז/צילום מסך

במשטרה מאמינים שדור הפייסבוק, ילדי הסמים החדשים, הם סוחרי סמים הרבה יותר מתוחכמים מאנשי הדור הישן, שהסתמך בעיקר על הברחות דרך גבולות המדינה. במקום זאת, כך נראה, העבריינים מן הדור החדש עושים שימוש באינטרנט ובניו מדיה כדי לבצע הברחות בדרכים מתוחכמות יותר, הכוללות משלוח באמצעות דואר אקספרס או שימוש באמצעות בלדרים שאותם מוצאים באינטרנט. הטכנולוגיה הזאת היא כלי עזר חדש ויעיל להברחות, אך היא גם הכלי שבעזרתו המשטרה גם לוכדת את העבריינים הצעירים.

עו"ד חן בן חיים, באת כוחו של אחד הקטינים שנאשמים בתיק, מסרה בתגובה: "מרשי כופר במיוחס לו בכתב האישום ומענה אף נמסר לבית המשפט. גם על פי כתב האישום, למרשי לא היה כל קשר לסוכן ולא נפגש עמו מעולם, ועל כך גם המדינה לא חולקת. בחודשים הקרובים תחל פרשת התביעה ובטוחני כי הדברים יתבהרו ויתבררו אחרת מכפי שמוצג בכתב האישום".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"למרשי לא היה כל קשר לסוכן". חן בן חיים/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully