וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש אמ"ן: עיראק עלולה לתקוף בנשק כימי ממטוסים

5.10.2002 / 18:09

האלוף פרקש לערוץ 2: אין כרגע טילי קרקע-קרקע במערב עיראק; העריך: סדאם עשוי להימנע משימוש בטילים, כדי לא לחשוף אותם; לדבריו, עיראק מעורבת "בצורה פעילה" בטרור הפלסטיני בשטחים

ראש אמ"ן, האלוף אהרון זאבי פרקש, אמר כי עיראק עלולה לתקוף את ישראל בנשק כימי באמצעות מטוסים. לדבריו, "סדאם יצטרך לחשוב פעמיים לפני שישתמש בטילי קרקע-קרקע, כי כך יספק הוכחה חותכת לאלו שטענו שיש לו נשק כזה. אני מעריך שהוא לא ישתמש בטילים בהתחלה, ויוכל להשתמש בנשק אחר שיש לו, מטוסים למשל שיכולים להוביל חומרים כימיים".

פרקש העריך, כי לישראל תהיה יכולת טובה יותר להתגונן מפני מתקפה כימית באמצעות מטוסים, לעומת מתקפת טילים. זאת, בשל מרחק הטיסה והשיפור ביכולת ההתגוננות של ישראל מאז מלחמת המפרץ, באמצעות הפעלת מערך מטוסים ומערך טילי חץ.

בראיון לתוכנית פגוש את העיתונות בערוץ 2 אמר פרקש, כי סדאם יבצע פעולה מסוג זה אם ירגיש איום על שלטונו, וירצה למשוך את תמיכת העולם הערבי לצדו. ראש אמ"ן הוסיף, כי "למיטב ידיעותינו אין נוכחות של טילים במערב עיראק, ולא מתוכננת פריסה כזאת בקרוב".

האלוף התייחס גם למעורבות העיראקית בטרור הפלסטיני, ואמר כי קיימים לפחות שני ארגונים המעורבים בטרור הפלסטיני בחסות בגדד. לדבריו, ארגון החזית לשחרור פלסטין בראשותו של אבו על עבאס מבצע פיגועים בישראל. כמו כן, ארגון החזית לשחרור פלסטין אסף 12-15 מיליון דולרים שהועברו לטיפול בפצועים פלסטינים ולמשפחות המחבלים המתאבדים.

"סיכוי נמוך שהטיית החצבני תגרום למלחמה"

פרקש ציין כי בעקבות פעולת צה"ל בלשכת יו"ר הרשות הפלסטינית, יאסר ערפאת, ברמאללה, החלו בכירים הרשות הפלסטינית במגעים עם החמאס, בניסיון להפסיק את פיגועי ההתאבדות בשטח ישראל. "הפעולה במוקטעה הסבירה למנהיגים הפלסטינים עד כמה אנחנו יכולים ללכת רחוק במלחמה בטרור", אמר. לדבריו, גם הפת"ח והתנזים מפסיקים לעסוק בטרור.

בנושא הטיית מי נהר החצבני בידי לבנון, העריך פרקש כי הסיכוי שהפרשה תביא למלחמה הוא נמוך. "אנחנו יכולים לנהל את המערכה בתבונה, ולראות כיצד למנוע את לקיחת המים, ואם הם יילקחו אז בהסכמים", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully