וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האנרגיה: הנזק לרשת החשמל בסערה - החמור בתולדות המדינה

רועי שרוני ועדי חשמונאי

27.10.2015 / 17:25

השר יובל שטייניץ הודיע על הקמת ועדת בדיקה חיצונית שתבחן את המחדל בחברת החשמל, שעיכב לכאורה את הטיפול במאות האלפים שנותרו ללא זרם. "פרט לנזק הקשה, מה שהוסיף לחומרת המצב זו שגיאת העובדים. אסור שזה יחזור". 1,300 משפחות עדיין ללא חשמל

צילום: שלומי גבאי, עריכה: ניר חן

"העובדים הבינו שעשו טעות", כך אמר היום (שלישי) שר התשתיות והאנרגיה יובל שטייניץ בעקבות התארכות הטיפול בנזקי הסערה, שהותירה מאות אלפי אזרחים ללא חשמל במשך ימים, בעיקר באזור השרון. בביקור במשרדי חברת החשמל ברמת השרון, שם קיבל סקירה והערכת מצב, הוסיף כי מדובר באירוע גדול מאוד מבחינת היקפו ומבחינת הסבל שנגרם לאזרחים. "היקף הנזקים הוא כנראה הגדול ביותר בתולדות המדינה. מה שהוסיף לחומרה הקשה, זו שגיאת העובדים שתוקנה בהתערבות ההנהלה".

בהתייחסו לעובדה שעשרות אלפי משפחות, עסקים וגופים שונים נאלצו להתמודד זמן כה רב בלי אספקה בעקבות קריסת 300 קווי המתח, אמר: "זה דבר שלא היה צריך לקרות". "אנחנו מפיקים הלקחים. הוריתי על בדיקה חיצונית בראשות מנכ"ל משרד האנרגיה שאול מרידור, ובשיתוף הגורמים הרלוונטיים, כך שנלמד ונפיק מסקנות לטווח הקצר ולטווח הארוך. מה שבטוח - אסור שאירוע כזה יחזור".

עוד בנושא
שירותים כימיים ושיעורים בחצר: יום שלישי של לימודים בלי חשמל ומים
בשרון נכנסים ליום ה-3 ללא חשמל: "נגיש תביעה ייצוגית נגד חברת החשמל"
בשל הסערה: הרוג מקריסת קיר בפרדס חנה, פצועה קשה מקולט שמש שקרס

השר יובל שטייניץ בחדר הפיקוח הארצי של חברת החשמל ברמת השרון. אוקטובר 2015. שלומי גבאי
השר שטייניץ עם יו"ר דירקטוריון חברת החשמל יפתח רון טל/שלומי גבאי

הוא שב והדגיש כי לדעתו העובדים והוועד "עשו שגיאה שאסור שתחזור על עצמה גם בדמה המוסרית". לדברי שטייניץ, התנהלות העובדים - שבמסגרתה לא יצאו די צוותים לגיבוי, ושהובילה לדיון חירום בבית הדין לעבודה שלשום, הייתה מפתיעה. "הפליא אותי המצב, כי באירועי חירום אחרים, דוגמת 'צוק איתן' - הוועד פעל אחרת. יש פה פגיעה באמון הציבור. האזרח חייב להרגיש שהחברה והעובדים עושים כל מאמץ לחבר אותו לחשמל. בעיניי זה מצרך חיוני בדיוק כמו מים. לכן אני גם תומך בחוק שיאסור השבתות כאלה".

השר ציין כי משרדו התחיל ברפורמה ברשות החשמל וגם בחברת החשמל רפורמה שנערכים לקראתה כבר עשר שנים. "זה ידרוש לא מעט משאבים מצד מדינת ישראל. כעת אני ממתין להמלצות יעילות ואני מניח שהן יהיו מערכתיות אישיות וכלליות", סיכם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מושב בני ציון שבשרון ללא חשמל. ראובן קסטרו
מושב בני ציון שבשרון ללא חשמל/ראובן קסטרו

אחרי יותר מיומיים מאז הסערה הפתאומית, ולפי העדכון האחרון של חברת החשמל 1,300 משפחות עדיין מנותקות מאספקת זרם סדירה. עיקר הניתוקים הם בערי השרון נתניה, רעננה וכפר סבא וביישובים הסמוכים אליהן. לפי כמה שעות שב זרם החשמל לעשרות אלפי בתי אב ברעננה, נתניה, בצרה, בני ציון, חרוצים ושדה ורבורג, אך חלקם כבר חושב הלאה על פיצוי בגין הנזקים הכלכליים שהסבה הפסקת החשמל הנרחבת - ושוקל להגיש תביעה ייצוגית.

אחרי שני לילות בעלטה התושבים באזור נשמעו מיואשים, ומעבר לתלונות על חוסר נוחות בהתארגנות עם הילדים בבית, קובלים רבים הנזק שמורגש בכיס. טל ברזרר, בעל מכולת ברחוב אוסטורובסקי שברעננה, שנותק מחשמל יותר מיומיים אמר: "גם אם החשמל יחזור העסק ספג נזק בעשרות אלפי שקלים. לא מדובר רק בחוסר נוחות, אלא בפגיעה כלכלית קשה מאוד לעסק. אנחנו מחזיקים עשרות מקררים עם בשר קפוא, נקניקים, גבינות, גלידות ומוצרים שדורשים קירור והקפאה וכבר 34 שעות שהמוצרים עומדים ללא קירור".

הפסקת חשמל ברעננה. מגד גוזני
אוכל שהולך ומתקלקל בחנות ללא חשמל ברעננה/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully