וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלכלני בנק לאומי: ספטמבר 2002 - אחד החודשים הקשים בבורסה

אלי דניאל

4.10.2002 / 13:23

המעו"ף סיים את החודש שעבר בירידה של 7.9%; מתחילת השנה השלים המעו"ף 3 רבעונים שליליים; "הטובות": טבע, כי"ל ואלביט מערכות

"השבוע הסתיים אחד החודשים הקשים בבורסה בתקופה האחרונה", כך פותחים כלכלני בנק לאומי את סקירתם השבועית בנוגע להתפתחויות האחרונות שחלו בשוק המניות ובשוק המט"ח במהלך הימים האחרונים. מדד המעו"ף סיים את חודש ספטמבר בירידה של 7.9% - התשואה החודשית הגרועה ביותר מאז חודש ספטמבר 2001. ולא רק זו. גם את הרבעון השלישי כולו סיים מדד המעו"ף עם תשואה שלילית בשיעור של 6.3%, תוך שהוא משלים בכך רצף של שלושה רבעונים שליליים מאז תחילת השנה.

כלכלני בנק לאומי מציינים כי למרות שמדד המעו"ף הגיע בסוף הרבעון השלישי לשפל של שלוש וחצי השנים האחרונות, הרי שהתשואה שנרשמה במהלך הרבעון השלישי היתה דווקא התשואה הרבעונית הפחות גרועה מבין שלושת הרבעונים הראשונים של 2002.

"כמעט כל מניות המעו"ף מצויות בשפל של השנה האחרונה ורובן אף בשפל של מספר שנים", מוסיפים כלכלני הבנק, תוך שהם מציינים לטובה את מניות: טבע , כי"ל , אלביט מערכות ובנק טפחות . בהקשר זה מדגישים בבנק, כי למעט טפחות (שנהנתה מתשואה חיובית בשל הצטרפותה למדד), מה שמאפיין את המניות שבלטו לטובה זה שמדובר במניות של חברות הנחשבות ליצואניות גדולות שפועלות בתחומים הנהנים מגידול בביקושים.

"מדד המעו"ף המצוי בשפל של שלוש וחצי שנים, נמצא במצב "טוב" ביחס לבורסות המובילות ברחבי העולם", מציינים כלכלני בנק לאומי, שכן אלה, "מצויות בשפל של תקופות ארוכות יותר". כך למשל, מדד הניקיי ביפן הגיע בימים אלה לשפל של 19 שנה.

בבנק לאומי מוסיפים כי גם התנודתיות במדד המעו"ף נמוכה בהרבה מהבורסות המובילות בעולם בהן תנודות בשיעור העולה על למעלה מ-2% הפכו כמעט לשגרה, בעיקר כשמדובר בתנודות לכיוון השלילי. לשם ההשוואה מזכירים כלכלני הבנק כי בעוד ששיעור הימים שהסתיימו בתנודות הגבוהות מ-2% בבורסת הנאסד"ק, עמד בספטמבר על 45%, הרי שבבורסה של ת"א עמד שיעור זה על 11%. בבנק לאומי תולים זאת בכך שהציבור עודנו נעדר מן הבורסה, כמו גם בהיקף הפעילות הנמוך של המשקיעים הזרים ומיעוט השחקנים הפעילים בבורסה בת"א.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully