וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד קשה: מעצר אלים של פלסטיני ששוחרר לאחר 5 ימים

23.10.2015 / 22:29

הצעיר, שנחשד בהשתתפות בהפרות סדר ליד רמאללה, הותקף בבעיטות אף שלא הביע התנגדות למעצר. הוא נעצר ל-5 ימים, שבסופם שוחרר ללא תנאים מגבילים לביתו. צה"ל: "התנהלות הלוחמים אינה עולה בקנה אחד עם המצופה מהם"

קרדיט: ארגון "בצלם" עריכה: מתן חדד

לוחמי צה"ל שהגיעו לפני שבועיים לעצור פלסטיני במקום עבודתו בחנות ניקיון בעיירה אל-בירה שמצפון לירושלים, תועדו במצלמות האבטחה של המקום הם נוקטים כלפיו אלימות קשה. הפלסטיני, אנסאר עאסי, בן 25, נעצר בחשד שהשתתף בהפרות סדר אלימות שהתרחשו בסמוך לחנות, שם הושלכו בין היתר בקבוקי תבערה ויודו אבנים לעבר כוחות הביטחון. הוא שהה במעצר חמישה ימים ובסופם שוחרר ללא תנאים בבית המשפט הצבאי עופר.

הסרטון נחשף במהלך דיון בהארכת מעצרו של עסאי, שם נטען כי הוכה והותקף קשות ללא סיבה ברורה. כמו כן, עסאי טען שוב ושוב כי לא היה לו שום קשר להפרות הסדר שהתקיימו בסמוך, ובגללן כאמור נעצר על ידי כוח צה"ל.

עוד בוואלה! NEWS:
"מפחיד, אבל אסור לוותר": מסע לאורך כביש הדמים של הגדה המערבית
בקבוק תבערה הושלך על רכב ליד בית אל; בת 4 במצב בינוני
ג'יפ התהפך ליד ים המלח: חיילים נפצעו קשה ובינוני

כוח צה"ל תקף באלימות פלסטיני בעת שנעצר באל-בירה. מערכת וואלה! NEWS
רגעי התקיפה שתועדו במצלמות האבטחה/מערכת וואלה! NEWS

בסרטון נראה עאסי מכניס ציוד מהרחוב לתוך שטח החנות. לאחר זמן קצר, בעודו מסדר את הציוד, נכנסים כמה חיילים למקום ומתחילים לתקוף אותו בבעיטות תוך שהם מורידים אותו לרצפה. במהלך הסרטון ניתן לראות חיילים אחרים, שלא היו קשורים למעצר, נכנסים למקום ומכים גם הם את עאסי – כל זאת בזמן שלא נראה כי הוא מתנגד באופן משמעותי למעצר, או תוקף את החיילים.

כתוצאה מהאלימות שספג, סבל עאסי מחבלות וטופל בבית החולים הדסה עין כרם שבירושלים. בתום הטיפול הרפואי, הוחזק עאסי במעצר למשך יומיים ולאחר מכן הגיע לחקירה בתחנת בנימין. שם נמסר לו כי שלושה חיילים העידו נגדו וטענו שהוא זרק אבנים במהלך הפרת הסדר ובשל כך הוא נעצר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

צה"ל: "המקרה מתוחקר על ידי המפקדים"

לאחר צפייה בסרטון האבטחה, במהלך דיון בהארכת מעצרו בפני שופט צבאי במחנה עופר, הוחלט לשחררו ממעצר. אולם משום שהדיון התרחש ביום שישי, הוא שוחרר ללא תנאים מגבילים רק ביום ראשון.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "מבדיקה ראשונית של האירוע עולה כי התנהלות הלוחמים אינה עולה בקנה אחד עם המצופה מחיילי צה"ל. המקרה מתוחקר על ידי המפקדים ובהתאם לממצאי התחקיר יינקטו צעדים משמעותיים".

מארגון "בצלם", אשר חשף את הסרטון, נמסר כי "מה שחריג במקרה הזה הוא שמעצר אלים תועד במצלמת אבטחה. אלימות ומכות במעצר פלסטינים הם הנורמה ורשויות הצבא מעלימות עין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully