וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האקדח שלי ואני: סיפור של שנאה ואהבה

22.10.2015 / 16:00

אני שונא את האקדח שלי כי אני לא רוצה לחיות בעולם שבו אזרחים צריכים לשאת באחריות לביטחונם האישי. אני שונא אותו כי אין שום חלק בנשמתי המבקש לפגוע בבן אנוש אחר. אבל אני אסיר תודה על קיומו על כך שבעת הצורך, יש לי הזכות לאחוז בנשק גם והיכולת להגן על עצמי

מטווח להב תל אביב, אוקטובר 2015. ראובן קסטרו
מטווח להב בת"א. למצולם אין קשר לנאמר/ראובן קסטרו

האקדח שלי הוא ברומטר. הוא מצוי ברשותי מזה 37 שנים. לרוב הוא שוכן לבטח בכספת אך מדי כמה שנים אני חש צורך לשאת אותו עליי. האקדח שלי הוא הברומטר לרגע שבו איני יודע עוד אם האדם שעמו אני חולק את הרחובות נמצא שם כדי לחיות את חייו או כדי לקפד את חיי.

אני שונא את האקדח שלי, אבל אני גם אסיר תודה לו.

אני שונא את האקדח שלי, כי אני לא רוצה לחיות בעולם שבו אזרחים צריכים לשאת בעצמם באחריות לביטחונם האישי. אני שונא את האקדח שלי, כי כל תכליתו של מפעל חיי כמחנך וכרב היא לטפח חמלה, הגינות, ערכי כבוד הדדי ותקווה. אני שונא את האקדח שלי, כי הוא משמש לי תזכורת לכך שמשפחתי אינה בטוחה ושמפעל חיי רחוק מלהתממש. אין שום חלק בנשמתי המבקש לפגוע בבן אנוש אחר. אין שום חלק בנשמתי הרוצה לראות באחר אויב. נהפוך הוא. אני אופטימיסט חסר תקנה שמאמין בהגינות הטבועה במין האנושי ובהיתכנות השלום והפיוס בין ישראל לשכנינו הפלסטינים.

אני שונא את האקדח שלי אבל אני אסיר תודה על קיומו. אני שונא את הצורך בו, אבל אסיר תודה על כך שבעת הצורך, אני רשאי לשאת אותו. אני שונא את העובדה שיקיריי נתונים בסכנה, אבל שמח על כך שע?מי כבר איננו קורבן חסרי ישע. אני אסיר תודה על כך שבעת הצורך, יש לי הזכות לאחוז בנשק גם והיכולת להגן על עצמי.

אני יודע שהאקדח שלי איננו התשובה. אני יודע שבפני עצמו, האקדח שלי לא יעניק לי את תחושת הביטחון שאני משתוקק לה. אני יודע שהאקדח שלי מסוכן. אני יודע שהוא עלול לעורר בי שכרון כוח, לטעת בי תקוות שווא כאילו כל עוד האקדח שלי גדול יותר משל אויבי, הסטטוס קוו יחזיק מעמד. כאילו כל עוד האקדח שלי גדול יותר, אין צורך שאסתכן למען השלום. אני יודע שהאקדח שלי עלול לעוור את עיניי, למנוע ממני להכיר ברגשותיהם ובזכויותיהם של אחרים. הוא עלול להגביר את רגישותי לצורכי הביטחון שלי ולהקהות את רגישותי לצורכי אחרים. אני פוחד מהאקדח שלי וממה שהוא עלול לעשות לי ולעמי.

אני זקוק לאקדח שלי. אני יודע שהכיבוש נמשך זמן רב מדי. אני יודע שכיבוש מוצדק רק במידה שאדם עושה את כל שביכולתו לסיימו, ואינני מאמין שכך נהגנו. אינני סבור שעשינו את כל שביכולתנו להבטיח שבני העם הפלסטיני יחיו את חיי החופש, הביטחון והשגשוג שלהם הם זכאים. אך, האם מחדלינו הם הסיבה לדקירות ולמעשי הרצח? אני סבור שעושי הרע הם האחראים הראשיים למעשיהם, ושרציחת אזרחים היושבים באוטובוסים או הולכים בחוצות עריהם היא דוגמת מופת לרשעות ממש. עלינו הישראלים ליטול אחריות על מחדלינו המוסריים ולעשות את כל שביכולתנו לתקנם; אבל האחריות לטרור מונחת לפתחם של הטרוריסט ושל החברה המהללת אותו. וכל עוד זה המצב, אני זקוק לאקדח שלי.

מטווח להב תל אביב, אוקטובר 2015. ראובן קסטרו
אני יודע שהאקדח שלי איננו התשובה. למצולם אין קשר לנאמר/ראובן קסטרו

האקדח שלי הוא ברומטר, והיום אני נושא את אקדחי עליי. אני קורא את השקרים על "מזימות" היהודים להרוס את מסגד אל-אקצא ונעצב מן הקלות שבה אפשר לגייס את שכניי להרוג ולהיהרג כדי "לגאול" את המסגד בדם. מעציב אותי ששכניי מוקירים ומהללים את כל מי שרוצחים את בני ארצי ומעניקים להם ולמשפחותיהם תגמולים שיכלו רק לחלום עליהם בכל משרה נושאת שכר. מעציב אותי שבמקום לקחת אחריות על הילדים שבחרו בנתיב הרצח הם משקרים לעצמם והופכים את הילדים האלה לקורבנות תמימים.

אני חולם על שני עמים החיים זה לצד זה בשלום ובביטחון. אני יודע שאנו עשינו רבות לערעור החלום הזה. אבל אני יודע גם שרבים מדי בחברה הפלסטינית טרם הסכינו באמת עם העובדה שהמקום הזה הוא גם ביתי, וטרם קיבלו על עצמם את המחויבות האסטרטגית לדו-קיום בשלום ע?מנו. באופק הנראה לעין אין פתרון פוליטי, והאפשרות שיצוץ פתרון כזה בעתיד הרחוק תלויה בנכונותם של שני הצדדים להתאמץ ולהשתנות. חוששני שאירועי השבועות האחרונים רק מחלישים את נכונותנו לחלום על השלום, ולא כל שכן את נכונותנו לשקול צעדים מעשיים לקידום מימושם של חלומות כאלה. כשלעצמי, אני ממשיך לקוות וממשיך לפעול למען עתיד טוב יותר; אבל עד שיגיע היום הזה איאלץ מעת לעת, למרבה הצער, לשאת עליי את אקדחי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
seperator

לפרסום מאמרים בוואלה דעות לחצו כאן

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully