וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרוטיאדה- מדוע מכוניות נטושות בקריית גת אינן מפונות?

רמי שני

22.10.2015 / 8:20

עשרות כלי רכב שיצאו מכלל שימוש וננטשו באופן בלתי חוקי ברחובות קריית גת, הפכו למטרד ומפגע תברואי, אסתטי, בטחוני ובטיחותי עבור התושבים. העירייה מבטיחה לפרסם בהקדם מכרז לקבלן שיפנה את הרכבים, ובינתיים, עשרות תלונות בנושא נערמות ללא מענה במוקד העירוני

צלם: זוהר גואטה. עורך ווידאו: מיכאל ברגמן

נטישת רכב היא דבר אסור על פי חוק שמירת הניקיון וחוק העזר העירוני. החוק מחייב, בין היתר, את הרשות המקומית להפעיל מגרש לאחסון גרוטאות רכב שהורדו מהכביש, כאלה החונים יותר מ60 יום במקום אחד, לאחר שהודיעה לבעלי הרכבים על כוונתה זו באופן ברור. אלו תקנות שנראה שבקריית גת שכחו מזמן. איריס ליאני, אחד המתלוננות על המפגע מספרת על "עשרות מכוניות נטושות שעומדות בחניות רכבים ברחבי העיר במשך חודשים". על פי עדותה, בעבר הרחוק מדיניות העירייה בנושא הייתה תקיפה יותר. "לפני 20 שנה היה לי רכב שעמד 8 חודשים ברחוב שושן. יום אחד העלו אותו על גרר וחייבו אותי בעלויות. צ'יק צ'ק עשו את זה. אחד השכנים התלונן והרכב נעלם תוך יומיים".

קריית גת הפכה ,כך נראה, מגרש גרוטאות למכוניות נטושות. בסיור קצר בשכונות המגורים אפשר לראות עשרות כאלה תופסות מקומות חניה ויוצרות מטרד סביבתי ויותר מזה – מפגע בטיחותי וביטחוני. אריה כהן, עד נוסף למפגע, שלח פניות דחופות לטיפול לרשות המקומית וגורמי אכיפת חוק אחרים. עד היום, לדבריו, לא נעשה דבר. "מישהו יכול להצית את הרכב הנטוש", הוא מזהיר. "ילדים קטנים יכולים להיכנס דרך החלונות השבורים ולהיפגע. שוהה בלתי חוקי יכול להטמין מטען ברכב הפרוץ".

מטרים ספורים מביתו של אריה עומד רכב נטוש. "פעמיים הצמידו לרכב מדבקה וביקשו מבעל הרכב לפנותו", הוא מספר. "בעל הרכב הסיר את המדבקה. פעמיים אחרות פינו את הרכב – והוא דאג להחזיר אותו לאותו המקום בדיוק. אני לא מבין מי הרשה לו להחזיר את הרכב ? פנינו לחברי מועצת העיר, פקחים בעירייה – לא נעשה דבר. העירייה לא עושה כלום למרות שהחוק מחייב אותה".

אלו שהמכוניות הנטושות מפריעים להם, ניסו אם כן לפנות לעירייה פעמים רבות. בשיחה תלונה מוקלטת של וואלה! עם המוקד העירוני על שתי מוניות שעומדות נטושות בשדרות גת נאמר כי "רכב נטוש זה משהו שלוקח זמן לטפל בו. קודם מאתרים את בעל הרכב ואחר כך נותנים לו זמן לפנות את הרכב לבד. זה טיפול משותף עם המשטרה... תהליך שלוקח זמן", כך נאמר בשיחה. בעירייה מודים שאכן מדובר בבעיה שלא טופלה זמן רב. "בימים אלה משלימה העירייה הכנת חוזה מול קבלן לביצוע פינוי ואחסנה של רכבים נטושים", לשון תגובתם לטענות התושבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully