וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן: ערכנו ניסוי מוצלח בטיל קרקע-קרקע

רויטרס

4.10.2002 / 8:45

"ג'יינס": לטיל טווח פגיעה של 700 ק"מ ויכולת לשאת ראש נפץ במשקל 1,000 ק"ג; פקיסטן: הודענו מראש למדינות שכנות ולמדינות ידידותיות; הניסוי בוצע פחות משבוע לפני הבחירות במדינה

פקיסטן דיווחה הבוקר כי ערכה ניסוי מוצלח בטיל קרקע-קרקע בעל טווח בינוני בשם האטף 4 (המקביל לטיל שאהין 1). בכתב העת ג'יינס נכתב כי לטיל, שפותח בפקיסטן, יש טווח פגיעה של 700 ק"מ ושביכולתו לשאת ראש נפץ במשקל 1,000 ק"ג. מאיסלאמבאד נמסר כי "הודעה מוקדמת של הניסוי נמסרה למדינות שכנות ולכמה מדינות ידידותיות". הניסוי בא פחות משבוע לפני פתיחת הקלפיות בבחירות לפרלמנט במדינה.

פקיסטן ערכה סדרה של ניסויי טילים בסוף מאי, במקביל להחרפת המתיחות עם הודו השכנה. באיסלאמבאד טענו כי מדובר בניסויים שגרתיים, אך בזירה המדינית העולמית העריכו כי היא מנסה לשגר מסר מאיים להודו. במקביל, שבה פקיסטן והבהירה כי היא מחזיקה ביכולת גרעינית, וכי היא עשויה להשתמש בה בתגובה למתקפה קונבנציונלית. הודו, מצדה, הגיבה בניסויים של טיל קוברה נגד טנקים שפיתחה ובניסויים של טיל רוסי.

מאז חלה רגיעה במתיחות בין שתי מעצמות הגרעין השכנות, אולם נותרו לה סימנים בזירה הדיפלומטית. ניו דלהי האשימה את פקיסטן בניסיון לשבש את הבחירות בחבל קשמיר על ידי שיגור חוליות מסתננים. פקיסטן דחתה את ההאשמה, וטענה כי מאחורי התקפות האלימות בחבל עומדים סוכני שירותי הביון של הודו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully