וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלקין אמר לטיבי "אתה אחראי לדם שנשפך" – והורד מדוכן המליאה

22.10.2015 / 0:19

שר הקליטה אמר את הדברים בזמן דיון שניהל ח"כ טיבי. "אתה, באופן אישי, צריך לחשוב על מי שנהרג בשבועות האחרונים ומה חלקך בזה", אמר אלקין. טיבי השיב: "זה חסר תקדים, אני נתון לקריאות להוצאה להורג"

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת, עריכה: שניר דבוש

סערה בכנסת: בזמן דיון שנערך אתמול (רביעי) בנוגע להסרת חומות ההפרדה בין שכונות מזרח ירושלים לאור גל הטרור בשבועות האחרונים, עלה שר הקליטה זאב אלקין מהליכוד, והפנה אצבע מאשימה לח"כ ד"ר אחמד טיבי (הרשימה המשותפת), שניהל באותה עת את המליאה. "כדאי גם להבין למה יוצא אותו גל טרור, ולצערי, לך, אדוני היושב ראש, ולחלק מחבריך, יש אחריות כבדה ביותר על הדם שנשפך היום ברחובות מדינת ישראל", אמר אלקין. "אתה, ואנשים כמוך, שמפיצים שקרים בידיעה מוחלטת על מה שמדינת ישראל עושה בהר הבית, כביכול על רצון לשנות את הסטטוס קוו, אתם אחראים על הדם שנשפך, גם של יהודים וגם של ערבים. אתה, באופן אישי, אדוני היושב ראש. אתה צריך לא לישון טוב בלילה, ולחשוב על מי שנהרג בשבועות האחרונים ומה חלקך במה שקרה שם".

חבר הכנסת אחמד טיבי בוועדת הכספים, דצמבר 2010. עומר מירון
"הסתה חסרת אחריות". טיבי/עומר מירון

בתגובה להאשמות החריפות, דרש ח"כ טיבי מהשר אלקין לרדת מדוכן הנואמים במליאה. "נאמרים פה דברים קשים וחסרי תקדים, גם לחבר כנסת, אבל בעיקר ליו"ר הישיבה. אני מבקש ממך לחזור בך מיד מהדברים שאמרת. אם לא תחזור בך, אני מוריד אותך מהדוכן", אמר טיבי לאלקין. "אין לך זכות להוריד אותי מהדוכן", התפרץ אלקין. "כנראה שהדברים כואבים לך. סוף סוף אמרו לך את האמת בפנים, אחמד".

"אתה מסית נגדי הסתת דם. זו הסתה חסרת אחריות, אתה עשית מעשה נקלה", ענה טיבי. "זו הסתה נגד יו"ר הישיבה. אני מבקש להוריד את השר מהדוכן מיד. אני פה הריבון עכשיו, לא אתה, השר, אני מעליך". בשלב זה, ירד אלקין מן הדוכן בליווי מאבטחים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ועדת הכנסת בראשות חה"כ יריב לוין אישרה את הצעת חוק התפזרות הכנסת להכנה לקריאה שניה ושלישית, דצמבר 2014. דוברות הכנסת, מערכת וואלה! NEWS
"לטיבי אחריות כבדה ביותר על הדם שנשפך ברחובות ישראל". אלקין/מערכת וואלה! NEWS, דוברות הכנסת

"מה שנעשה כאן הוא דבר חסר תקדים", פתח טיבי לאחר ירידתו של אלקין מן הדוכן. "שר במדינת ישראל מסית. אני מעולם לא קראתי לאלימות. מעולם לא הרגתי מישהו, לא התגאיתי שהרגתי מישהו. יש כאן באולם אנשים שהם מתגאים שהם פגעו באנשים", אמר. "אני לפחות מביא חיים לאולם, כמו שעשיתי תמיד. אתם, חלקכם, מאדירים מוות".

לאחר מכן פנה לאלקין ואמר: "יש דברים שהם חציית קו אדום, אתה חצית קו אדום. חצית קו אדום. לא חזרת בך מדברים שהם הסתה חסרת תקדים. אני בימים האחרונים נתון להתקפות, לקריאה להוצאה להורג, לשחיטה. אני מבקש מהשר לצאת מהאולם ולשתות קפה בחוץ".

יינון מגל, חידוש פתיחת מושב הכנסת, אפריל 2015. דוברות הכנסת,
"זו דוגמה למה שיקרה אם, חלילה, הערבים יהיו הריבון". מגל/דוברות הכנסת

ח"כ ינון מגל (הבית היהודי) התייחס בדבריו במליאה לחילופי הדברים בין השניים. "אין תקנון, אין כללים, אין שום דבר", טען בהתייחס לדבריו של טיבי, שדרש להוריד את אלקין מהדוכן וקרא "אני הריבון כעת", כשהבהיר כי הוא מנהל את המליאה. לדבריו, "זו דוגמה למה שיקרה אם חלילה הערבים יהיו הריבון".

לאחר מכן, צטט מגל את נעמי שמר, שבראיון שהעניקה מעט לפני מותה ציטטה את בעלה, מרדכי הורוביץ, שטען כי מוטבים הם הגרמנים על הערבים. "אנחנו יודעים מה היה קורה אם הערבים היו כובשים אותנו חלילה", אמר מגל. "נעמי שמר, זכרה לברכה, אמרה פעם שאם הערבים יכבשו אותנו נתגעגע לסטריליות של הגרמנים. אנחנו רואים מה קורה בדאעש, ששוחטים עם סכין, כי זה יותר לאט. לא כמו הגרמנים".

(עדכון ראשון: 19:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully