וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזרח ירושלים לערבים, לנצח

21.10.2015 / 10:44

מהי ירושלים המאוחדת היהודית? האם מעלה אדומים ומבשרת ציון הם גם ירושלים המאוחדת? עד היכן מתפשטת ירושלים המאוחדת שלהם? צריך לתת את מזרח ירושלים לתושביה הערבים. אין לנו מה לחפש שם. שיקימו שם את בירת פלסטין. זה הדבר הנכון מבחינה מוסרית ופרגמטית

מתפללים פלסטינים במסגד אל-אקצא שבירושלים, 20 בפברואר 2015. רויטרס
מתפללים פלסטינים במסגד אל-אקצא שבירושלים, 20 בפברואר 2015/רויטרס

בהלכה היהודית לא קיים מושג כזה של ירושלים המאוחדת לנצח נצחים. אין שום דבר במקורות ההלכה על כך שג'באל מוכאבר צריכה להיות חלק מירושלים המאוחדת. גם לא עיסאוייה. ולא חיזמה. ולא אבו דיס. אפילו לא בימות המשיח. ימות המשיח הם חזון של שלום עולמי. לא כיבוש מדכא, אפילו אם היה מוצדק, תחת הכסות המיופייפת של סיסמאות על ירושלים מאוחדת.

מי המציא בכלל את הסיסמה הזו של ירושלים המאוחדת? זה נשמע יותר כרעיון עוועים רביזיוניסטי, מאותו בית מדרש המדבר על שתי גדות לירדן. גם כאן הם שוחרים במיליטנטיות אופיינית - שתי גדות לירושלים. זו המערבית וזו המזרחית. זו שלנו וזו גם כן.

ומהי לשיטתם ירושלים המאוחדת היהודית? האם מעלה אדומים ומבשרת ציון הם גם ירושלים המאוחדת? עד היכן מתפשטת ירושלים המאוחדת שלהם? ירושלים המאוחדת היהודית היא אולי רק זו שבין החומות. בכל מקרה, ירושלים היהודית המאוחדת היא רק במקומות שיהודים גרים שם.

יש ירושלים מאוחדת ליהודים ויש ירושלים מאוחדת לערבים. אין ירושלים מאוחדת למי שלא רוצה להיות מאוחד בה. והערבים במזרח ירושלים בכלל לא רוצים את החיבוק המאחד של ירושלים המאוחדת. ממש לא. לא צריך סכינאות ברחוב כדי להוכיח את זה.

האמת המרה היא שאנחנו גם לא מסוגלים לעמוד בסיסמה הריקה מתוכן והמסוכנת של ירושלים המאוחדת. לא מסוגלים או לא רוצים. או שניהם יחד. המראה העלוב והמוזנח של השכונות במזרח ירושלים מוכיחים זאת. הסיבה היא לא רק רוע לב ורשלנות או זדון. הסיבה האמיתית היא שלא ניתן לאחד באופן מלאכותי ואכזר שני לאומים שלא רוצים להתאחד. שהנרטיב ההיסטורי והלאומני שלהם שונה מן הקצה אל הקצה.

מושכל ראשון הוא שלא ניתן בשום אופן ליישב נרטיבים שונים. ניתן וצריך לחיות בדו קיום ושלום. וכיבוש כפוי הוא לא דו קיום ובוודאי לא שלום. רק מתן עצמאות מוחלטת למזרח ירושלים יאפשר זאת. אנחנו, היהודים, צריכים לשמוח ביום יונף שם דגל מדינת פלסטין, ומזרח ירושלים בירתה. זה אינטרס יהודי וערבי. אז, רק אז, ירושלים תהיה מאוחדת באמת.

רחוב הגיא, ירושלים, 20 באוקטובר 2015. טלי מאייר
יש ירושלים מאוחדת ליהודים ויש ירושלים מאוחדת לערבים. רחוב הגיא בירושלים/טלי מאייר

כי אנחנו בעצם לא רוצים את מזרח ירושלים. אנחנו רק רוצים לשלוט בלי האחריות. שלטון לשם שלטון. בלי נדיבות ומוסר. בלי צדק. ללא מינימום של יחס אנושי ראוי. אנחנו רוצים לשלוט רק למען דבר אחד – ביסוסה האמורפי של הסיסמה ירושלים המאוחדת לנצח נצחים. ומאות אלפי ערבים יחיו בזבל, לשם קיומה. שנהיה כולנו עם חופשי ומאוחד בירושלים. ירושלים כזו, היא מאוחדת לדיראון עולם.

צריך לתת את מזרח ירושלים לתושביה הערבים. אין לנו מה לחפש שם. שיקימו שם את בירת פלסטין. שיעשו שם מה שהם רוצים. זה הדבר הנכון מבחינה מוסרית ופרגמטית. ההיסטוריה הוכיחה שאין אפשרות לשלוט במי שלא רוצה אותך. גם אנחנו הוכחנו זאת. אנחנו לא מסוגלים ולא ראויים לשלוט על מאות אלפי ערבים במזרח ירושלים.

מהלך של התנתקות מוחלטת ממזרח העיר, הוא הדבר הטוב ביותר לכולנו. ליהודים ולערבים. כשמזרח ירושלים תהיה של תושביה הערבים, אז תהיה ירושלים מאוחדת.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
seperator

לפרסום מאמרים בוואלה דעות לחצו כאן

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד.

  • עוד באותו נושא:
  • ירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully