וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: הבנייה בהתנחלויות היא רק תרוץ, יש ירידה בהיקף הבנייה

20.10.2015 / 15:27

ראש הממשלה שנאם היום באנגלית בפני באי הקונגרס הציוני בירושלים הפריך את הטענה שלפיה הרקע לפרוץ גל הטרור הנוכחי היא בנייה מוגברת מעבר לקו הירוק

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל
ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם במהלך הקונגרס הציוני בבנייני האומה בירושלים.אוקטובר 2015. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"הייתה ירידה בבנייה בהתנחלויות". בנימין נתניהו, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר היום (שלישי) כי בניגוד לטענות שלפיהן האצת הבנייה מעבר לגבולות הקו הירוק במהלך תקפות כהונתו בראשות הממשלה היא הסיבה לגל הטרור, הבנייה בהתנחלויות נמצאת דווקא בירידה ביחס לקודמיו בתפקיד. "במקום לראות עלייה בבנייה בהתנחלויות, הייתה למעשה ירידה", אמר.

נתניהו, שדיבר באנגלית בפני באי הקונגרס הציוני העולמי בירושלים, ציין עוד כי בכהונתו הראשונה כראש ממשלה נבנו בממוצע כ-3,000 יחידות דיור בהתנחלויות. אולם, במהלך כהונתו של אהוד ברק כראש ממשלה נבנו כ-5,000 יחידות דיור בהתנחלויות בשנה, אצל אריאל שרון הכמות ירדה ונבנו כ-1,900 יחידות דיור בהתנחלויות בשנה. בכהונתו של אהוד אולמרט המספר ירד לכ-1,700 יחידות דיור בהתנחלויות בשנה. "בהתחשב בנסיבות במהלך כהונתי", אמר נתניהו, "בכהונתי השנייה המספר ירד לכ-1,500 יחידות דיור בהתנחלויות בשנה".

עוד בוואלה! NEWS:
אבנים הושלכו לעבר ישראלי באזור חברון, הנהג ירד מהרכב ונדרס למוות
פלסטיני דקר קצין צה"ל במהלך עימותים באזור חברון - ונורה למוות
מ"מ המפכ"ל על הלינץ' בבאר שבע: "התחלנו לזמן אזרחים לחקירה"

בנאומו, ציין נתניהו "עשרת השקרים שהפלסטינים מפיצים נגד ישראל". הראשון שבהם היה שישראל שינתה את הסטטוס קוו בהר הבית, השני מתייחס לכך שישראל מתכננת להרוס את מסגד אל אקצא. "השקר השלישי", לטענת נתניהו, הוא שבזמן כהונתו נבנו יותר יחידות דיור בשטחי יהודה ושומרון. הרביעי הוא שישראל מוציאה להורג פלסטינים, שם גם ציין נתניהו כי הם "לא סתם תמימים – אלא מחבלים ששולפים סכינים". השקר החמישי, לדברי נתניהו, מתייחס לכך שישראל משתמשת בכוח מופרז ביחס לפלסטינים. בהמשך דבריו אמר נתניהו כי השקר השישי של העם הפלסטיני היא הקיפאון בתהליך המדיני הוביל לגל הטרור.

כמו כן, נתניהו טען כי מקור הסכסוך עם הפלסטינים הוא סירובם להכיר בקיומה של מדינת ישראל, ורצונם להתיישב בכל שטחי המדינה: בתל אביב, בחיפה וביפו- ולכן אינם מקבלים כל פתרון לשתי מדינות המוצע להם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully